Weird fel vid överklockning: page fault in non page area

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nacka
Registrerad
Jun 2009

Weird fel vid överklockning: page fault in non page area

Tja,

jag är hyfsat ny på överklockning och använder mig bara utav multipeln på min AMD 955 BE. Har varit uppe och nosat på 4 GHz men inte stabilt ännu. Dock till problemet: jag får en BSOD med felkod "page fault in non page area" nu när jag kör den i 3,7 och 3,8. Kör med volt på 1,425 och har kört AMD overdrive's stresstest i några timmar och det verkar stabilt på båda dom clocksen, skruvade ner nu till 3,7 pga krasch.

Det här verkar vara en BSOD som är minnesrelaterad? Men jag har ju inte påverkat minnena någonting i och med att jag bara använder multipeln? Har någon varit med om detta tidigare? Kan någon bekräfta att det rör sig om minnesfel?

Jag har två teorier om det här är en minnesrelaterad BSOD: antingen har minnesinställningarna råkat ändras när jag varit inne i overdrive och MSI Control Center. Har för mig att jag råkade köra OC Genie Lite funktionen nämligen...

Kan det vara så att mitt nätagg är för klent och att när jag höjer spänningen till processorn så kommer inte minnena upp i sin stock volt som dom behöver?

EDIT:

mitt nätagg http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=339075