Projekt server, sponsring och tävlingar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Sep 2012

Projekt server, sponsring och tävlingar

1

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Maj 2012

Dålig idé..

Student, Webbutvecklare, Dj - Macbook Air i7
Nexus 7: Paranoid - 4.2.1 - M-Kernel - (500/700 GPU/LP) -200mv UV

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
här..
Registrerad
Jun 2006
Skrivet av Hanzzy05:

Tjena!

Jag går nu tredje året på teknikprogrammet och ska ha ett projektarbete.
Projektet jag har tänkt att göra är att hosta en Counter-Strike Global Offensiv server. Tanken med det är att ge ett företag reklam. Servern ska ha företagets namn vilket jag anser vara riktigt bra sponsring om man är inom IT-branschen.
Anordna tävlingar med priser, FB sida och kanske till och med en hemsida har jag tänkt på. Tanken med tävlingar är att det är också ett reklamtillfälle för företaget och att jag tror det är uppskattat bland andra spelare när det blir seriöst och man kan vinna mer än äran.

Jag har frågat de sidor/företag som säljer datorkomponenter utan lycka. (De större som jag tyckt varit lämpliga, Komplett, Inet, Webhallen. etc)
Har ni tips på hur jag ska kunna göra ett företag intresserade? Har sett att Sweclockers har en server och det gav mig idén till detta!

Tack på förhand!

/Viktor

Det du får tänka på när du frågar de ledande företagen i Sverige är att sponsringsförhållandet kommer att bli helt omvänt. Istället för att din server drar folk till deras hemsidor så kommer deras hemsidor att dra folk till din server. Så vad skulle de tjäna på ett sammarbete med dig? Dessutom så är det inte särskilt svårt att driva en CS:GO server så om de skulle ha intresset så skulle det vara mycket bättre för dem att utse någon inom företaget att vara comminuty administratör.

Webhallen gör redan detta och då har de ett sammarbete med Rocket Blast AB, som driver Webhallens BF och CoD servrar och vad som förmodligen var Sveriges populäraste TF2 servrar.

När du har 10+ 24 slots servrar (eller vad som nu är standard i CS:GO) som alltid är fyllda med spelare så kanske du kan komma med sådana förslag. Fram tills dess så kan du på sin höjd ha Google ads i din motd.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Sep 2012

1