Permalänk
Medlem

Jaha! vad nice! de fick inte jag med någon :/ fast jag vet inte om det hjälper iaf då man vill ha sidan med hålen på radiatorn uppåt & då tar den i 5.25 buren & då får du lik förbannat borra i chassit om du vill ha radden längre ner i chassit "som jag fick göra"

Permalänk
Skrivet av Tancoll:

Jag är säker på att du får helt horibla temperaturer om du skall överklocka och om du kör med ett grafikkort+cpu på en 240 radiator.

Skrivet av ringu:

Håller med ringu. Jag själv kör med enbart en 240 rad och jag har alltid bra temps. Mitt EVGA GTX 570 Classified (oc 900mhz) går ALDRIG över 50 grader när jag spelar tex BF3. Ska dock tilläggas att jag bara kör med en 22", men jag kör grafiken på MAX. En annan grej du bör tänka på är 8-pins kontakten som sitter allra högst upp på mobo. Köper du för djup/hög kylare som tex EKs XTX (63mm) kommer du inte få dit den. Jag har EKs XT (47mm) och det går precis.

Skrivet av Az1337:

Det finns block till gtx 670 skulle jag tro. Ska du ha en 240 rad i toppen till cpu, sedan en 240 till gpu? Alternativt kan man köra en 240 till cpu, och en 120 till gpu, vilket kan vara smartare om man inte får plats med två stycken 240 utan att modda. Det viktigaste är att du funderar ut hur ska ska montera allt i chassirt, då det avgör vilka anslutningar du ska ha, men även radiatorer, och hur mycket du vill modda chassit.

För övrigt ser dina komponenter och vattenkylningsagrejer bra ut.

En 120 baktill, också 47mm skulle funka kanon. Då behöver du inte modda nånting alls som du måste med fronten annars.

Permalänk
Skrivet av ringu:

Jaha! vad nice! de fick inte jag med någon :/ fast jag vet inte om det hjälper iaf då man vill ha sidan med hålen på radiatorn uppåt & då tar den i 5.25 buren & då får du lik förbannat borra i chassit om du vill ha radden längre ner i chassit "som jag fick göra"

Skrivet av loffeleguan:

Håller med ringu. Jag själv kör med enbart en 240 rad och jag har alltid bra temps. Mitt EVGA GTX 570 Classified (oc 900mhz) går ALDRIG över 50 grader när jag spelar tex BF3. Ska dock tilläggas att jag bara kör med en 22", men jag kör grafiken på MAX. En annan grej du bör tänka på är 8-pins kontakten som sitter allra högst upp på mobo. Köper du för djup/hög kylare som tex EKs XTX (63mm) kommer du inte få dit den. Jag har EKs XT (47mm) och det går precis.

En 120 baktill, också 47mm skulle funka kanon. Då behöver du inte modda nånting alls som du måste med fronten annars.

Skrivet av Az1337:

Systemet som jag länkade till var ett för 2000:- svenska kronor, och man kan säkert byta ut några komponenter för samma pris, men det vara mest för att visa vad man ungeför kan få för pengarna. Själv kör jag med mcp350.

Anti kink koils är verkligen inte onödigt, det beror på vilka böjar man har och vilken typ av slang. Jag har använt slang utan kink coils och de drog ihop sig och vek sig på flera ställen, även fast jag inte hade särskillt många böjar. Jag rekomenderar starkt anti kink coils. Alternativt koka slangen och forma den.

kan du ta fram ett sådant paket? fattar inte sp mycket ? :S

har tänkt mig något sånt här http://www.ladda-upp.se/bilder/aavfnztqziear/

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Skrivet av TobX:

Jag skulle byta ut fläktarna mot Schythe Gentle Typhoon 1450rpm och reservoaren mot en som man kan koppla slangar till upptill och inte bara nedtill. Sedan så skulle jag kolla på en annan pump då DCC 4.0 är, efter vad jag har hört här på forumet, en högljudd pump. Men om du inte är kräsen när det kommer till ljud så är det bara att köra på den pumpen då den lär klara av loopen iaf.
Jag hade nog gått all-in och slagit på ett GPU block också, det är den fläkten i datorn som låter mest, och det är alltid kul att kunna klocka upp grafiken lite
Gör du inte det så behöver du inte två radiatorer, förutsatt att du inte tänkt utöka loopen senare med ett GPU block.

https://www.aquatuning.se/shopping_cart.php/showkey/7a8db6e7f... köper gpu block senare i så falll om jag inte är nöjd med det

så detta blir exakt min budget 15k med detta paket http://www.inet.se/kundvagn/visa/2367297/2012-09-30 något som ni vill ändra?

Visa signatur

Nils-Julius