Montera noctua dh14 utanför eller innanför chassit?

Permalänk

Montera noctua dh14 utanför eller innanför chassit?

Hej, det är så här att jag har fått hem r4 define samt dh14 och jag ska flytta alla mina komponenter från min gamla burk till r4an.
Så min fråga är om jag ska montera cpu kylaren utanför chassit direkt på moderkortet eller efteråt när det redan är isatt.
Vad tror ni är smidigast?

Permalänk
Medlem

montera fästet för kylaren utanför och skruva sedan dit kylaren när du satt in moderkortet

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Skrivet av Ohlert90:

montera fästet för kylaren utanför och skruva sedan dit kylaren när du satt in moderkortet

Dat.

Blir lättast iom att du slipper ha en stor kylare i vägen när du ska sätta fast sladdar och andra kort.
Lycka till med bygget!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Avstängd

trodde du skulle ha kylaren utanpå chassit:p

Permalänk
Medlem
Skrivet av combatzone:

trodde du skulle ha kylaren utanpå chassit:p

Hehe, jag med

Som beskrivits i inläggen ovan är de det bästa alternativet!

Visa signatur

Gigabyte Z68X-UD3H-B3 Rev 1.3 | G.Skill 8GB CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming | Intel Core i5 2500K @ 4,2GHz | Gigabyte GeForce GTX 670 2gb OC @ 1100 | Samsung SSD EVO 840-Series 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ | Corsair HX 750W 80+ Silver Modulär.

Battlefield 3 profil: Brexour

Permalänk

Haha, de kanske inte skulle vara fel de hel heller.
Men tack så mycket

Permalänk

Tänkte även fråga vad skall jag ta bort kylpastan med, alltså den som redan är nuvarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sp4rgr1sen:

Tänkte även fråga vad skall jag ta bort kylpastan med, alltså den som redan är nuvarande.

med t-röd eller kemisk ren bensin! finns på jätte många ställen!

Permalänk
Skrivet av Sp4rgr1sen:

Tänkte även fråga vad skall jag ta bort kylpastan med, alltså den som redan är nuvarande.

Mitt förslag är Kemiskt ren Bensin/T-röd, och kaffefilter.

Visa signatur

Insert funny joke here