Montera noctua dh14 utanför eller innanför chassit?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010

Montera noctua dh14 utanför eller innanför chassit?

Hej, det är så här att jag har fått hem r4 define samt dh14 och jag ska flytta alla mina komponenter från min gamla burk till r4an.
Så min fråga är om jag ska montera cpu kylaren utanför chassit direkt på moderkortet eller efteråt när det redan är isatt.
Vad tror ni är smidigast?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trelleborg
Registrerad
Sep 2011

montera fästet för kylaren utanför och skruva sedan dit kylaren när du satt in moderkortet

AMD FX-9590 @ 4,90 GHZ | EK Vattenblock till CPU med 2x360 radiatorer | AMD Memory 4x4GB kit 1866MHZ | MSI R9 290X Lightning with EK Fullcover block | Asus ROG Crosshair V Formula-Z 990FX | Corsair 1000W PSU | Phantek Enthoo Pro | Razer Blackwidow Ultimate 2014 | Sennheiser PC-360 G4ME | 1st 240GB Samsung 840 Evo | 2x 1,5TB Samsung F1 | 1x 500GB Samsung

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av Ohlert90:

montera fästet för kylaren utanför och skruva sedan dit kylaren när du satt in moderkortet

Dat.

Blir lättast iom att du slipper ha en stor kylare i vägen när du ska sätta fast sladdar och andra kort.
Lycka till med bygget!

Spela World of Tanks med oss på SweClockers.com!
Vi har en inofficiell klan där alla som gillar att vara social och spela tanks får vara med!
SweC - World of Tanks clan
Välkommen!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
lund
Registrerad
Dec 2010

trodde du skulle ha kylaren utanpå chassit:p

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Grästorp
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av combatzone:

trodde du skulle ha kylaren utanpå chassit:p

Hehe, jag med

Som beskrivits i inläggen ovan är de det bästa alternativet!

Gigabyte Z68X-UD3H-B3 Rev 1.3 | G.Skill 8GB CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming | Intel Core i5 2500K @ 4,2GHz | Gigabyte GeForce GTX 670 2gb OC @ 1100 | Samsung SSD EVO 840-Series 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ | Corsair HX 750W 80+ Silver Modulär.

Battlefield 3 profil: Brexour

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010

Haha, de kanske inte skulle vara fel de hel heller.
Men tack så mycket

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010

Tänkte även fråga vad skall jag ta bort kylpastan med, alltså den som redan är nuvarande.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av Sp4rgr1sen:

Tänkte även fråga vad skall jag ta bort kylpastan med, alltså den som redan är nuvarande.

med t-röd eller kemisk ren bensin! finns på jätte många ställen!

Intel Core i5 3570k || Amd hd6970 (Umf!) || corsair hx650 || Be Quiet dark rock pro 2 (UMF!) || Nexus 4 (mindre umf!) || Då och då ett gott humör :)
Länge leve 9600gt! (Umfens umf!)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av Sp4rgr1sen:

Mitt förslag är Kemiskt ren Bensin/T-röd, och kaffefilter.

Spela World of Tanks med oss på SweClockers.com!
Vi har en inofficiell klan där alla som gillar att vara social och spela tanks får vara med!
SweC - World of Tanks clan
Välkommen!