Permalänk
Medlem

Byte av GPU kylare - Accelero Xtreme III

Har tröttnat på mitt Gainward GTX 580 Good som låter som en lövblås när jag sitter och spelar och beställde en ny kylare. Jag har tänkt byta ut den ett tag nu, men inte riktigt vågat eftersom mitt Gainward inte är ett referens-kort Dessutom har det "double stacked" dvi portar som dom föregående Accelero kylare inte har passat på.
Men efter lite sökande på diverse forum och inte minst tack vare lucifer54321 tråd här på forumet så beställde jag en Accelero Xtreme III från Cdon.

Kylaren är jag jätte nöjd med. Tempen har gått från 82-84 grader när jag spelar tex. BF3 ner till ca 55 grader.
Ljudet lika så, hör faktiskt inte kylaren längre. Det enda problemet är att jag hör CPU-kylaren nu istället

Installationen var väldigt pillig och tidskrävande och så tycker jag att dom kunde fixa bättre instruktioner. Dom var väldigt kortfattade och osammanhängande i vissa fall. Fick faktiskt gissa lite på några ställen.

Det var faktiskt länge sen jag var så nervös när jag satte på datorn...

Här är bilderna från bygget i alla fall!

Byte av GPU kylare - Accelero Xtreme III

Permalänk
Medlem

Fint gjort

Fy fan vad sugen man blir när man ser galleriet
Men att göra så på två hd5850 känns overkill :/

Permalänk
Medlem

Fint galleri, men den där handduken/halsduken borde väl inte vara i kontakt med dina dyrbara prylar då den troligen är gjord av material som skapar väldigt mycket statisk.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Fint galleri, men den där handduken/halsduken borde väl inte vara i kontakt med dina dyrbara prylar då den troligen är gjord av material som skapar väldigt mycket statisk.

100% Bomull alstrar väl inte nån statiskt elektricitet så vitt jag vet? Kan ha fel men...

Permalänk
Medlem

"Kändes som man skulle knäcka kortet innan det lossnade" Tips är att köra furmark en stund innan du ska ta av kylaren hehe

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk

riktigt mäktig kylare faktiskt

Permalänk
Medlem

dendär plasttejpen sitter väl inte kvar? för dom smälter ju nästan av kroppsvärme..

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

dendär plasttejpen sitter väl inte kvar? för dom smälter ju nästan av kroppsvärme..

Får väl hoppas på att dom vet vad som funkar och inte. Det blir nog väldigt många som skulle hört av sig till dom annars.

Permalänk
Medlem

Hur fick du in den i R3:an? Funderade på att köpa en sån här men såg att den var ganska lång. Kollade runt lite och fick fram att den var för lång.. How?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Victor33:

Hur fick du in den i R3:an? Funderade på att köpa en sån här men såg att den var ganska lång. Kollade runt lite och fick fram att den var för lång.. How?!

Det är precis att den får plats. Man får sikta in i DVI-portarna i pci-sloten först, sen så passar heatpipes:en in bra i mellanrummet som är i hårddiskburen.
Men det är ändå 3-4mm kvar innan heatpipes:en tar i buren.

Inga problem alls att sätta dit egentligen, bara lite tajt.

Permalänk
Medlem