Varför kraschar INTE grafikkortet

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

Varför kraschar INTE grafikkortet

Sitter och överklockar mitt Asus 660 ti lite.
Kör med Asus gpu tweak och FurMark och har hamnat på en klock på 1170 och klockar nu minnet.

Nu till problemet gpun ligger på ca 1000hz och jag klockar minnena vidare och de tar aldrig slut var uppe på 7400 utan att något krascha. men när man kollar på andra så stannar deras minnen runt 7200.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.1
Registrerad
Apr 2011

ett bra exemplar? grattis

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kinna
Registrerad
Jan 2012

kanske att den klarar av att bli överklockad. det är nog ett överklockningsvänligt kort.

4690K @ 4.8 Ghz 1.333 V
Citera för svar Fraktfritt
Instagram
Flickr

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2006

kör benchmark varje gång, minnen har tendens att tappa prestanda och inte krasha.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hästveda
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av skogstomtarna:

Sitter och överklockar mitt Asus 660 ti lite.
Kör med Asus gpu tweak och FurMark och har hamnat på en klock på 1170 och klockar nu minnet.

Nu till problemet gpun ligger på ca 1000hz och jag klockar minnena vidare och de tar aldrig slut var uppe på 7400 utan att något krascha. men när man kollar på andra så stannar deras minnen runt 7200.

Och du ser detta som ett "problem" ?
Du har väll kanske haft tur och fått tag i ett kort som klockar lite bättre.

Sen behöver det inte tvunget krascha. det kan visa sig i diverse artifakter som du kanske inte lagt märke till osv

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

starta om datorn och vips ville den inte över 7200 utan lagg på skärmen... någon form av drömboot..

men hursomhelst vet någon ett program där Gpu klockfrekvensen kommer flaska för i FurMark gick den inte ens upp i full hastighet.