Dålig prestanda med GTX 670m?

Permalänk
Medlem

Dålig prestanda med GTX 670m?

Tjenare allihopa,

Jag köpte nyligen en ny dator men jag känner att jag inte riktigt får ut hela prestandan ur mitt system och jag är osäker på vad som är fel!

Jag har ominstallerat systemet eftersom det var så förbannat segt med all bloatware so följde med datorn, samt att jag
satte in en SSD enhet för att ha OS'et på. Jag installerar drivrutiner med skivan som kommer med i den ordningen som de hänvisar till.

Jag kan visa denna listan såklart. Det andra jag gjorde var att stoppa in ett par 4gb RAM minnen som går på 1333mhz och cl9 vilket fungerar felfritt
på datorn (samsung minnen). Men när jag testart t.ex Borderlands 2 så kan jag jag inte köra spelet med höga inställningar som andra kan, jag får 28 - 45fps (avg 35) när jag väl spelar spelet medans andra som har samma kort kan lira på det högsta med samma fps!

Den ända skillnaden är att jag har en GTX 670m 1.5gb DDR5@1500mhz,3000mhz version jämfört med GTX 670m 3gb som de testar, men kan verkligen det
göra en större skillnad när man bara lirar i 1080p?

Medion x6821 (MD98208)
Prestanda testet jag hänvisar tilll är här (clicka!)

Visa signatur

AMD R5 3600 @3.9GHz ~1.35v | Aorus X570 Pro Wifi | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Asus GTX 970 Strix | Corsair SF600 v2 | Ghost S1 Limestone

Permalänk

Det är enorm skillnad på GTX670 och 670m. 670m är förra kärnan (Fermi) och snarare i klass med ett GTX460 än 670.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

ett GTX 670M är svagare än ett 670 eftersom att det ska passa in i en bärbar/kompakta datorer. så det är en stor prestanda skillnad mellan 670 och 670m

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Inget fel på din prestanda, GTX670m är inte i närheten så snabb som ett stationärt GTX670.
I regel kan du alltid halvera prestanden från laptop jämfört med stationärt.

ett GTX670m presterar ungerfär som ett stationärt GTX460 768mb kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minnesota:

Det är enorm skillnad på GTX670 och 670m. 670m är förra kärnan (Fermi) och snarare i klass med ett GTX460 än 670.

Skrivet av EvilWord:

ett GTX 670M är svagare än ett 670 eftersom att det ska passa in i en bärbar/kompakta datorer. så det är en stor prestanda skillnad mellan 670 och 670m

Skrivet av Bulltazar:

Inget fel på din prestanda, GTX670m är inte i närheten så snabb som ett stationärt GTX670.
I regel kan du alltid halvera prestanden från laptop jämfört med stationärt.

ett GTX670m presterar ungerfär som ett stationärt GTX460 768mb kort.

Aj då! skrev ett litet typo! Det skall försås vara GTX 670m 3gb vs mitt kort som är GTX 670m 1.5gb!
Ber om ursäkt .

Men jag har fått lite fart på den, men det känns lite lågt fortfarande. Det konstiga är att de nyare drivrutinerna får
datorn att gå sämre än förut! T.o.m windows experiance index ger sämre betyg med de nyare drivisarna.
Före (259.62): 7.2
Efter (306.23): 6.8

Jag ändrade i nvidia's inställningar så att den alltid går på grafikkortet (nvidia optimus är lite krångligt) samt så satte jag
power management mode till prefer maxiumum performance , samt att jag satte PhysX så att den använder GPU'n istället för CPU'n.

Kan nu lira på absoluta max på Borderlands 2 med 24 - 50 fps (24-35 i strid). Vilket närmar sig samma nummer som sidan jag refererade till visade. Jag antar att min cpu, i5 - 3210M @ 2.5GHz, kanske spelar en större roll här eftersom de testerna hade de en dator med en i7 - 3610QM 2.3GHz!

Visa signatur

AMD R5 3600 @3.9GHz ~1.35v | Aorus X570 Pro Wifi | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Asus GTX 970 Strix | Corsair SF600 v2 | Ghost S1 Limestone

Permalänk
Skrivet av Decatro:

Aj då! skrev ett litet typo! Det skall försås vara GTX 670m 3gb vs mitt kort som är GTX 670m 1.5gb!
Ber om ursäkt .

Men jag har fått lite fart på den, men det känns lite lågt fortfarande. Det konstiga är att de nyare drivrutinerna får
datorn att gå sämre än förut! T.o.m windows experiance index ger sämre betyg med de nyare drivisarna.
Före (259.62): 7.2
Efter (306.23): 6.8

Jag ändrade i nvidia's inställningar så att den alltid går på grafikkortet (nvidia optimus är lite krångligt) samt så satte jag
power management mode till prefer maxiumum performance , samt att jag satte PhysX så att den använder GPU'n istället för CPU'n.

Kan nu lira på absoluta max på Borderlands 2 med 24 - 50 fps (24-35 i strid). Vilket närmar sig samma nummer som sidan jag refererade till visade. Jag antar att min cpu, i5 - 3210M @ 2.5GHz, kanske spelar en större roll här eftersom de testerna hade de en dator med en i7 - 3610QM 2.3GHz!

YES! Det finns alltså någon i Sverige som äger den! Hur klarar den battlefield? vilka grafikinställingar på vilka servrar?