Logitech smyger ut G710 – mekaniskt tangentbord med MX Brown

Permalänk
Medlem

Varför ska det vara så svårt att trycka ut kvalitétstbord under tusenlappen? Orka lägga 1500 + på ett mekaniskt t-bord. Löjligt dyrt. Borde gå o pressa priserna utan tvekan. Logitech gör bra grejor och gillar dom rent genrellt, men det här får dom bakläxa på. För dyrt o för prålig design.

Permalänk
Medlem

Herregud, redigt fult och priset är ju helt åt fanders.
Köp ett Ducky Shine istället!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

varför envisas dom med att göra speltangentbord med numpad.
det tar upp onödig plats och det är ju knappast nått man stenhårt behöver.

kan man leva utan belysning och macroknappar så rekommenderar jag CM Quickfire Rapid ist för detta.
det är i princip ett filco med CM-loggan, dvs ett tangentbord av extremt hög kvalité och priset är det halva av ett filco.

http://www.prisjakt.nu/search.php?query=cm+quickfire+rapid

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Medlem

Once you go tenkeyless, you never go back.

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem

Det var droppen, på måndag startar jag en Logitech kyrka. Tangentbordet må vara något dyrt men det är förbövelen precis vad jag önskat mig och väntat på.

Long live Logitech!
Long live dedikerade media knappar!

Visa signatur

I love the smell of fresh components in the morning.

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul att se en recension på denna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk
Medlem

Pfft den är inte ens i närheten.. gör om, gör rätt.

Visa signatur

I got a pair of shoes older than you are... -W. Gibson

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheikh Plisken:

varför envisas dom med att göra speltangentbord med numpad.
det tar upp onödig plats och det är ju knappast nått man stenhårt behöver.

kan man leva utan belysning och macroknappar så rekommenderar jag CM Quickfire Rapid ist för detta.
det är i princip ett filco med CM-loggan, dvs ett tangentbord av extremt hög kvalité och priset är det halva av ett filco.

http://www.prisjakt.nu/search.php?query=cm+quickfire+rapid

Ser inte hur detta tangentbordet ska vara ett 100% all out speltangentbord.
Den har alla övriga funktioner som tenkeys, volym och mediaknappar.

Vill man ha ett tangentbord som du bara kan spela med och utöver spelandet bara gör ditt liv ett helvete, visst skala bort det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kopfy:

Det var droppen, på måndag startar jag en Logitech kyrka. Tangentbordet må vara något dyrt men det är förbövelen precis vad jag önskat mig och väntat på.

Long live Logitech!
Long live dedikerade media knappar!

Finns ju dedikerade mediaknappar på Corsair K90 med, sen chassi i aluminium, för ~400kr mindre.

Corsair 1 - 0 Logitech.

Hade det varit aluminiumchassi och tangenter på Logitech hade det varit värt 1500kr.

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Ser inte hur detta tangentbordet ska vara ett 100% all out speltangentbord.
Den har alla övriga funktioner som tenkeys, volym och mediaknappar.

Vill man ha ett tangentbord som du bara kan spela med och utöver spelandet bara gör ditt liv ett helvete, visst skala bort det.

mitt liv blir inte till ett helvete för att jag måste dra ett par räkningar med vanliga tangenterna ist för med numpaden.
det kan jag leva med utan problem alls.
jag anser att den ökade komforten av att ha tangentbordet mer centrerat när jag skriver (pga att det inte ligger till vänster på skrivbordet då mus/musmatta tar upp plats) överväger detta alla gånger.

och som jag nämde tidigare så är quickfire rapid samma oem som filco tenkeyless och jag kan nästa garantera att kvaitén är betydligt högre än på detta logitech.

obeservera att detta endast gäller quickfire RAPID och inte pro versionerna eller de andra.

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Medlem

Ganska snyggt, men är det bara jag som gärna har play, stop, next track osv uppe till vänster?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Är det ingen av er som tänker på det faktumet att det på bilden har liten ENTER tangent?
Alltså, är det någon som borde få nackskott, så är det de som gör tangentbord med liten ENTER tangent

Varför ska europeerna envisas med en blaffig enterknapp? Den amerikanska behövs inte mer kraft än höger shift. Once you got a taste for American you don't go back.

Gällande Logitechs tangentbord så rekommenderar jag att de återgår till ritbordet. Det var bland det fulaste på länge.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det ser ut som alla andra gamingtangentbord som Logitech gör. Det enda jag tycker är störande är att det är orange runt G-knapparna. Inte så sexigt. Annars ser det väl okej ut. Priset är dock alldeles för högt. Hade det kostat max 1000 kr vore det mer okej. I dagsläget tycker jag att det är svårt att välja något tangentbord.

Förslag på mekaniskt tangentbord med svarta brytare, utan tenkeys, vit bakbelysning och med handledsstöd vore uppskattat!
Något sådant har jag inte hittat än...

Edit: Så här tycker jag att det skulle se ut:

(Jag vet att mina färdigheter i bildredigering är lite sisådär)

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Många klagar på att är fult, jag tycker inte att det är så illa faktiskt. Inte snyggaste jag sett men definitivt inte det fulaste.

Och utseendet är ärligt talat inte det viktigaste, huvudsaken är att det fungerar bra, stabil mjukvara, ergonomiskt för många timmars spelande och framför allt de bruna brytarna gör sitt jobb utmärkt.

En del klagar på priset, men detta är uppenbarligen en produkt riktad mot top-klassen och inte för varje Svensson och då är priset inte så farligt även om det skulle kunna vara några hundra kronor billigare. Men det kommer säkert en billigare modell i framtiden som är mer "mainstream".

Jag personligen har under många år gillat Logitechs tangentbord, de har ju dock inte varit mekaniska. Jag har haft Logitech G15, Logitech G19 och Logitech G510 - alla har verkligen fallit mig i smaken med skön känsla och mycket trevliga macro-funktioner. För att inte tala om hur smidigt det är med exempelvis den lilla skärmen på G510 som kan visa klockan, FPS, temperaturer och minnes- och CPU-användning och andra funktioner som kan göra livet lite smidigare. Just att bara kunna kolla ner på tangentbordet och kolla vad klockan är på bara någon sekund när man spelar är något som jag nästan är beroende av efter flera års användning av dessa produkter.
Just nu använder jag dock inte något av Logitechs tangentbord utan ett annat mekanisk utan skärm som jag recenserar - och avsaknaden av att inte kunna kolla klockan var i början väldigt irriterande. Och att klara sig utan alla macron man tidigare haft var svårt det med.

Jag hoppas verkligen på att jag kommer att få möjligheten till att recensera detta tangentbord då det är något som jag tror är en bra produkt! Jag måste dock skriva klart de två recensionerna som jag har hemma nu (två med mekaniska brytare) snabbt men noggrant så att jag har möjlighet till att publicera recensionen på detta så tidigt som möjligt... Det kommer nog att bli mindre spelande och mer skrivande, fotande och Photoshopande för mig den närmaste framtiden

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, blir det inte ett Ducky Shine II så ligger det här rätt högt på listan. Vit LED-belysning, bruna switchar, analog ljudkontroll och allmänt helt OK utseende.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Vem vill ha macro keys.. varför kan man inte göra ett cleant gaming tangentbord istället. Enda som kanske använder macros är väll mmo spelare??

Permalänk
Medlem
Skrivet av hackeron:

Men för helvete vem vill ha macro keys.. varför kan man inte göra ett cleant gaming tangentbord istället. Enda som kanske använder macros är väll mmo spelare??

För att det redan finns mekaniska tangentbord för oss som inte vill ha makro knappar.

Permalänk
Medlem

Fy vad omoget med en sån liten Enterknapp.

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem
Skrivet av hackeron:

Vem vill ha macro keys.. varför kan man inte göra ett cleant gaming tangentbord istället. Enda som kanske använder macros är väll mmo spelare??

Jag kör nästan bara FPS och gillar att använda macros. För mig är just macros det kanske viktigaste just för ett gamingtangentbord.

För övrigt tycker jag att tillverkarna borde ha lite mer fantasi när de gör gamingtangentbord. Det måste ju inte se ut som ett vanligt standardtangentbord.
Varför inte prova lite olika former mer ergonomiskt för spel och varför inte låta användaren få konfigurera formen till stor del ?
Kör själv med ett Logitech G13 som är ett bra försök. En gedigen och välfungerande produkt. Dock skulle jag gärna se en motsvarighet med mekaniska brytare och mer möjlighet att konfigurera formen.

För övrigt så använder jag också den numeriska delen av tangentbordet som så många verkar ogilla. Själv ogillar jag skarpt att köra med wasd, eftersom man då har hela den högra sidan av tangentbordet mellan vänsterhanden och musen. Det känns ytterst obehagligt. Jag föredrar att ha armarna och händerna någorlunda nära varandra. Därför kör jag med piltangenterna (om jag använder ett vanligt tangentbord). Då kommer de numeriska knapparna bra till hands.
Skulle aldrig köpa ett tangentbord utan numerisk del.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av light44:

Fy vad omoget med en sån liten Enterknapp.

Men ser du och alla andra som redan kommenterat samma sak att det inte är en SV/NO-modell?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag önskar att jag hade gjort samma sak, men vid tidpunkten för inköpet trodde jag inte att de skulle lägga ner produktionen. Visst, kanske släppa nya modeller med väldigt liknande egenskaper men LÄGGA NER?? Aldrig. Men så fel jag hade.

Vet inte riktigt vad det var som fick mig att köpa på mig så många X... Tror att det kan ha varit någon rea eller liknande på Dustin.

Edit:
Vill t o m minnas att det var någon här på SweC som påpekade att det var rea....

Permalänk
Skrivet av Nikkop:

Herregud vad fult.

Eller kanske bara jag som är kär i stilrent?

Vi är minst två då.

Brun är ju sådär hett, red här med qpad, får orgasm av att skriva :]

edit: tjejen fattar inget, tycker bara det känns gammalt och är van vid laptops.

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Varför ska europeerna envisas med en blaffig enterknapp? Den amerikanska behövs inte mer kraft än höger shift. Once you got a taste for American you don't go back.

Gällande Logitechs tangentbord så rekommenderar jag att de återgår till ritbordet. Det var bland det fulaste på länge.

För mig är det två anledningar, jag har programmerat så hutlöst många timmar i mina dagar så jag trycker fel på en mindre enter knapp samt att tack vare att den är mindre flyttas tecken som används när jag kodar och det är no no då jag konstant gör fel och det bara blir hopplöst, tiotusentals timmar på den "klassiska" layoutsen är inget man gör ogjort på ett par dagar, sen har jag ingen anledning att använda något annat.

Själv kör jag med ett QPAD MK80 med blåa brytare och den följer den hederliga layouten och har inga extraknappar som jag ändå inte använder. Är väldigt nöjd med det.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Varför ska europeerna envisas med en blaffig enterknapp? Den amerikanska behövs inte mer kraft än höger shift. Once you got a taste for American you don't go back.

Gällande Logitechs tangentbord så rekommenderar jag att de återgår till ritbordet. Det var bland det fulaste på länge.

Håller med här. Amerikanska verkar mycket bättre med stora shift-knappar och mer symmetriskt.

Skrivet av som99:

För mig är det två anledningar, jag har programmerat så hutlöst många timmar i mina dagar så jag trycker fel på en mindre enter knapp samt att tack vare att den är mindre flyttas tecken som används när jag kodar och det är no no då jag konstant gör fel och det bara blir hopplöst, tiotusentals timmar på den "klassiska" layoutsen är inget man gör ogjort på ett par dagar, sen har jag ingen anledning att använda något annat.

Själv kör jag med ett QPAD MK80 med blåa brytare och den följer den hederliga layouten och har inga extraknappar som jag ändå inte använder. Är väldigt nöjd med det.

Jag lärde mig dvorak på en vecka och glömde till och med bort qwerty så att jag fick lära om mig den, så det går att lära om sig bara man vill.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att väldigt få tillverkare gör "gaming" tangentbord som faktist är anpassade för gaming? Det finns inte en enda gaming mus utan justerbar dpi och en massa knappar som man bara har användning för i spel. Varför är det inte så med tangentbord? Makroknappar, javisst, för dom använder man ju i många spel... Jag sitter inte och skriver långa uppsatser eller kodar så att något annat än "wasd" slits speciellt mycket på mitt tangentbord iaf.
Ärligt talat kommer nog de enda riktiga gamingtangentborden från steelseries va ja vet, groteska p12 gaming vidunder.

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Finns ju dedikerade mediaknappar på Corsair K90 med, sen chassi i aluminium, för ~400kr mindre.
Corsair 1 - 0 Logitech.
Hade det varit aluminiumchassi och tangenter på Logitech hade det varit värt 1500kr.

Är det inte Corsair-tangentborden som har en mix mellan rubber dome och mechanical? Jag skulle aldrig köpa ett mixat tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1up:

Är det bara jag som tycker att väldigt få tillverkare gör "gaming" tangentbord som faktist är anpassade för gaming? Det finns inte en enda gaming mus utan justerbar dpi och en massa knappar som man bara har användning för i spel. Varför är det inte så med tangentbord? Makroknappar, javisst, för dom använder man ju i många spel... Jag sitter inte och skriver långa uppsatser eller kodar så att något annat än "wasd" slits speciellt mycket på mitt tangentbord iaf.
Ärligt talat kommer nog de enda riktiga gamingtangentborden från steelseries va ja vet, groteska p12 gaming vidunder.

Hmm, håller helt med om din första mening.
Fast jag misstänker att ditt inlägg här är ironiskt menat ?

Knappar för justerbar dpi på möss har iallafall jag aldrig någonsin använt mig av (även om jag justerar dpi:n i mjukvaran då och då, men att göra det "on the fly" har jag aldrig sett något behov av). Makroknappar både på musen och tangentbordet använder jag flitigt i spel, inte då för långa uppsatser, utan för enklare två och treknapparskombinationer.
Sista meningen om gamingtangentborden från Steelseries har jag svårt att tolka. De gör bla mekaniska gamingtangentbord som ofta får bra omdömen. De är fula som stryk, totalt avskalade på alla finesser och all "estetik" som tilltalar p12or (inga färgglada lampor och dylikt). Dock anses de robusta och tåliga.
De ser ut som raka motsatsen som något som skulle tilltala en p12:a, tycker jag.
Sådana där föredömen för gamingtangentbord tycker jag inte heller att de är, pga att de verkar för avskalade på finesser, ser osköna ut, samt har för höga knappar. Vill man ha ett "gaming" tangentbord, utan finesser kan man ju lika bra låta bli att köpa ett..

Så jag misstänker att hela din sista mening ironi, eller åtminstone den andra halvan.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Varför ska det vara så svårt att trycka ut kvalitétstbord under tusenlappen? Orka lägga 1500 + på ett mekaniskt t-bord. Löjligt dyrt. Borde gå o pressa priserna utan tvekan. Logitech gör bra grejor och gillar dom rent genrellt, men det här får dom bakläxa på. För dyrt o för prålig design.

Qpads mk80 låg väl på samma pris vid lansering. 1500kr ligger många fullt utrustade gamingtangentbord på vid lansering.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Hmm, håller helt med om din första mening.
Fast jag misstänker att ditt inlägg här är ironiskt menat ?

Knappar för justerbar dpi på möss har iallafall jag aldrig någonsin använt mig av (även om jag justerar dpi:n i mjukvaran då och då, men att göra det "on the fly" har jag aldrig sett något behov av). Makroknappar både på musen och tangentbordet använder jag flitigt i spel, inte då för långa uppsatser, utan för enklare två och treknapparskombinationer.
Sista meningen om gamingtangentborden från Steelseries har jag svårt att tolka. De gör bla mekaniska gamingtangentbord som ofta får bra omdömen. De är fula som stryk, totalt avskalade på alla finesser och all "estetik" som tilltalar p12or (inga färgglada lampor och dylikt). Dock anses de robusta och tåliga.
De ser ut som raka motsatsen som något som skulle tilltala en p12:a, tycker jag.
Sådana där föredömen för gamingtangentbord tycker jag inte heller att de är, pga att de verkar för avskalade på finesser, ser osköna ut, samt har för höga knappar. Vill man ha ett "gaming" tangentbord, utan finesser kan man ju lika bra låta bli att köpa ett..

Så jag misstänker att hela din sista mening ironi, eller åtminstone den andra halvan.

Jag använder dpi knapparna på min mus varje dag. Riktigt användbart.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Är det inte Corsair-tangentborden som har en mix mellan rubber dome och mechanical? Jag skulle aldrig köpa ett mixat tangentbord.

Knapparna som har rubberdome är mediaknapparna och F-knapparna, resten är mekaniska. Så man skulle lägga ut 500kr extra på ett tangentbord i sämre material, men med 16 extra switchar? Helt bortkastat på F-knappar som sällan används imo, kan räkna på en hand hur många gånger jag använt mina F-knappar.