Vad ska jag ha nu då?

Permalänk
Avstängd

Vad ska jag ha nu då?

Mitt gamla flaggskepp Asus geforce gtx 8800 sa upp sig häromdagen utan besked. När jag köpte det för ett par år sen så var den gigantiska kartongen och tillbehören värt dom ca 7500:- jag spenderade på det då. Sen att skit kortet under åren brummat som en mini ferrari och fått strömförsörjningen i tätorten att svaja när jag lirat inte spelat mycket för den. Men nu till frågan.. Vad ska jag skaffa mig för kort idag.. Jag var relativt nöjd med prestandan på det kortet då jag inte längre är någon über nörd som behöver köra mina spel (css <-> WoW ) på Ultra grafik inställningar. Vill ha något likvärdigt som inte kostar skjortan.. Har läst lite och kan tro att jag kan få något som är likvärdigt för en 300ing idag men nått bättre kan jag kosta på mig.. Vad rekomenderar ni?..

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk

Ett 560Ti, eller varför inte ett 650 (billigare men mer långsamt) tror jag kommer räcka till det du använder grafikkort till. WoW är vad jag förstått mer beroende av kvalitet på prolle än grafikkort.

Ett 560 Ti kan du hitta för under en lusing begagnat och håller ett tag till. Jag har själv haft ett som jag körde BF3 på High/Medium.

Edit: Vill du slippa brum och högt fläktljud så håll dig borta från referenskylare och titta på t.e.x. DCII, Windforce osv.

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Medlem

ett 560 ti med en DCII/windforce kylare borde täcka dina behov ganska väl.

http://www.hwcompare.com/8974/geforce-8800-gtx-vs-geforce-gtx...

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35