Tekkit server setup

Permalänk
Medlem

Tekkit server setup

Tja! Har tänkt mig att hosta en tekkit server för mig och mina vänner. Vill helst inte använda hamachi då det krånglar för mig att göra nätverk och skit.

Detta börjar gå mig på nerverna, får upp servern och ger min IP till polarna och sedan när en av dom connectar så disconnectas jag, connectar jag så disconnectas han. Meddelandet som kommer upp är "Disconnected by server, you logged in from another location".

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Har ni var sitt minecraft-konto? Det meddelandet får man när man försöker logga in med samma konto på två servrar.

Visa signatur

Jobbar som IT-konsult och driver https://datarymden.se med internet- och colocationtjänster i Umeå. Erbjuder hosting av servrar till rimliga priser, både tower och rackmonterade.

Permalänk

Spelar ni på samma acc ? känns ju lite konstigt att det står att du loggade in från ngn annan stanns... :s
du kan testa att sätta online-mode=false, fast det hjälper bara om ni försöker spela utan att ha köpt spelet.

Visa signatur

TBA

Permalänk
Medlem

Alla har reggat ett varsitt minecraft konto fast ingen har köpt det, vi har online-mode på false men fungerar endå inte.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Köp spelet för fan. Minecraft är ju ett väldigt billigt spel om man jämför med många andra.
Har ni inte råd att betala ~200kr för ett spel tycker jag synd om er, verkligen.

Dold text

Jag antar att du har öppnat rätt portar?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Diskussioner om piratkopiering och dylikt är otillåtet.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.