Google Street View får den "största uppdateringen någonsin"

Permalänk
Melding Plague

Google Street View får den "största uppdateringen någonsin"

Karttjänsten Google Maps får en rejäl uppdatering när Street View uppdateras med bilder från 400 000 kilometer väg. Den förbättrade täckningen inbegriper bland annat Sverige.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det låter rätt grovt, men mitt liv skulle inte funka utan Google Maps

Det Google har gjort med Street View är rätt grovt, bara att komma på idèn att fota alla gator i alla stora städer.

Felstavning
Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Inaktiv

Undra hur mycket minne den här uppdateringen tog på googles servrar.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av MrNeikter:

Undra hur mycket minne den här uppdateringen tog på googles servrar.

trehundratusenmegahurtz! minst

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Ruskigt inskränkt att skriva "...updating over 250,000 miles of roads around the world", eftersom "around the world" är det bara tre länder som inte har det metriska systemet som standard. Två av dem är Burma och Liberia, och de är på väg att gå över...

Men bortsett från det är det roligt att kunna se vad folk har för krukväxter och så.

Permalänk

Uppdatering från Apple: Hey we've finally fixed the Gothenburg issue! No need to use Google Maps now!

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Undra hur mycket minne den här uppdateringen tog på googles servrar.

Om du/ni inte har sett Googles Container data center så kolla på det Rätt kul och imponerande att se hur dom har fixat till det.

Googles Container hårdvara

Hade man varit riktigt rik, så hade en sådan Container inte varit helt fel att ha på tomten Kolla min hårddisk

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

trehundratusenmegahurtz! minst

Förhoppningsvis kan de koppla in många hårddiskar i varje modermodem!

Vänta nu, var det inte modermodemet som var hjärnan i hårddisken?

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

På tiden. Låg och hetsade på cykel bakom kamerabilen förra sommaren, men de bilderna har inte hamnat på streetview än.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Skrivet av tramsgar:

Ruskigt inskränkt att skriva "...updating over 250,000 miles of roads around the world", eftersom "around the world" är det bara tre länder som inte har det metriska systemet som standard. Två av dem är Burma och Liberia, och de är på väg att gå över...

Men bortsett från det är det roligt att kunna se vad folk har för krukväxter och så.

Mattematik är inte din starka sida eller? Om det finns tre länder som inte har det som standard, då måste du räkna UK, USA, Canada m.fl. som ett land, eller?

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating12:

Mattematik är inte din starka sida eller? Om det finns tre länder som inte har det som standard, då måste du räkna UK, USA, Canada m.fl. som ett land, eller?

Fast Kanada har bytt till det metriska systemet nu...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kärlekstrollet:

Uppdatering från Apple: Hey we've finally fixed the Gothenburg issue! No need to use Google Maps now!

Det fanns en tid när Google Maps oxå befann sig där, ge Apple lika många år som Google att utveckla sina kartor (även om jag tror det kommer gå fortare än så) så kommer de vara en riktigt stark konkurrent

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Skrivet av Justbecause:

Det fanns en tid när Google Maps oxå befann sig där, ge Apple lika många år som Google att utveckla sina kartor (även om jag tror det kommer gå fortare än så) så kommer de vara en riktigt stark konkurrent

Skickades från m.sweclockers.com

Du förstår väl också att Google utvecklar Maps mer också? Apple kommer alltid vara nummer 2 på bollen inom det här.

Visa signatur

Fractal Design Define R2 | Corsair HX 650W | Asus P5E3 PRO | Intel Core™ 2 Quad Q6400 | Corsair 4GB DDR3 1333MHz |

Permalänk

Kan äntligen kolla på mitt hus nu i Street View!

Permalänk
Medlem

Hoppas att jag inte har försvunnit bara!

Visa signatur

Tänker inte skryta om alla mina prylar, så det får bli att framföra faktan att jag lagar godare köttbullar än dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Det fanns en tid när Google Maps oxå befann sig där, ge Apple lika många år som Google att utveckla sina kartor (även om jag tror det kommer gå fortare än så) så kommer de vara en riktigt stark konkurrent

Skickades från m.sweclockers.com

Har ingen källa men hörde att google hade över 7 000 personer som jobbar med google maps medan Apple 17 000 totalt. Så dom måste verkligen göra ett stort ryck om dom ska lyckas komma ikapp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Fast Kanada har bytt till det metriska systemet nu...

Och även Storbritannien har kommit långt då det är ett krav från EU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Och även Storbritannien har kommit långt då det är ett krav från EU.

Var inte säker på hur det låg till med Storbritannien så skrev inget om dem:)
Men bra att veta.

Permalänk
Skrivet av Justbecause:

Det fanns en tid när Google Maps oxå befann sig där, ge Apple lika många år som Google att utveckla sina kartor (även om jag tror det kommer gå fortare än så) så kommer de vara en riktigt stark konkurrent

Skickades från m.sweclockers.com

Fast Apple försöker lite som alla spelutvecklare försöker att utmana WoW inom MMO industrin, ska man besegra den största måste man verkligen göra det bättre än perfekt.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chibariku:

Har ingen källa men hörde att google hade över 7 000 personer som jobbar med google maps medan Apple 17 000 totalt. Så dom måste verkligen göra ett stort ryck om dom ska lyckas komma ikapp.

Så du tror helt ärligt att av Apple's 46600 anställda så sitter 17000 och jobbar med endast kartorna, det är otroligt naivt att tro, det gör mycket mer än kartor och just kartorna kommer från underleverantörer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kärlekstrollet:

Fast Apple försöker lite som alla spelutvecklare försöker att utmana WoW inom MMO industrin, ska man besegra den största måste man verkligen göra det bättre än perfekt.

Att besegra WoW har inte varit svårt, finns bättre MMO att spela och WoW har tappat spelare, deras toppnotering var 12milj spelare, i Maj i år 10,1milj och i Augusti 9,1milj och de fortsätter tappa...men det har absolut inget med kartorna att göra då det inte ens är jämförbart med ett spel, hur du än vrider och vänder på det så satt Google i samma sits en gång i tiden...och är fortfarande inte fullkomliga

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Helt underbart. Det har ju verkligen tillkommit grymt mycket nytt, många vägar på landet, bilder i städer har uppdaterats och städer som tidigare saknat har fått.

Det är som julafton.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emigrating12:

Mattematik är inte din starka sida eller? Om det finns tre länder som inte har det som standard, då måste du räkna UK, USA, Canada m.fl. som ett land, eller?

trams bort
Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Stavning är inte din starka sida va?
Matematik.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/ec/Non-...

PS om du är född i Sverige så är du svensk.

Det blir fyra då det ser ut som en ö väster om mexico är röd eller ser jag fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Andersson:

Det blir fyra då det ser ut som en ö väster om mexico är röd eller ser jag fel?

Är det hawaiiöarna du tänker på?

Visa signatur

5 är högre än 3, sug på den Samsung!

Permalänk
Skrivet av Martinus:

Är det hawaiiöarna du tänker på?

Hmm, det kanske är hawaii men varför är bara den sydligaste ön röd?

Permalänk
Medlem

Finns den att få på USB?

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av HerrGoreMann:

Förhoppningsvis kan de koppla in många hårddiskar i varje modermodem!

Vänta nu, var det inte modermodemet som var hjärnan i hårddisken?

Modermodems-expert här, jag kan bekräfta att det är hjärnan i hårddisken

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Andersson:

Hmm, det kanske är hawaii men varför är bara den sydligaste ön röd?

Jag tycker alla ser ut att vara röda. Testa att zooma in.

Visa signatur

5 är högre än 3, sug på den Samsung!

Permalänk

Den fina kartan du postade är felaktig. England, även fast de har (håller på att) flytta över till det metriska systemet använder fortfarande miles i detta sammanhanget (det gäller även vissa grönsakshandlare och slaktare som faktiskt tagit fängelsestraff iställetför att börja sälja kg iställetför lb), det samma gäller USA, Jersey, Isle of Man och endel andra länder. Om Kanada nu har gått över så kudos till dem, hursomhelst är det fler än 3 länder som använder sig av miles vilket var det enda jag påpekade i min initiella post.

citat bort
Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]