Kan jag överklocka min i5 2500k med mitt P8H67-V moderkort?

Permalänk
Medlem

Kan jag överklocka min i5 2500k med mitt P8H67-V moderkort?

Är det verkligen sant att man inte kan överklocka med ett ASUS P8H67-V moderkort? Har läst en del och det värkar som så, men är fortfarande osäker och undrar om det inte är möjligt på något sätt? Har en i5 2500k CPU.
Om det nu är så att jag inte kan överklocka så tycker jag att det är dåligt att man ens tillverkar ett som det inte är möjligt på.

Tacksam för svar, har nämligen köpt en CPU-kylare pga överklockning och känns som bortkastade pengar om jag inte ens har möjlighet till det!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF 912 Processor: Intel i5 2500k@4.5GHz Grafikkort: Radeon R9 280X Internminne: 8GB 1333MHz Moderkort: MSI Z77 Mpower Ljudkort: Creative Soundblaster Zx
Lagring: Samsung 840 PRO 256GB, 2x1TB HDD

Permalänk
Skrivet av Wachs:

Är det verkligen sant att man inte kan överklocka med ett ASUS P8H67-V moderkort? Har läst en del och det värkar som så, men är fortfarande osäker och undrar om det inte är möjligt på något sätt? Har en i5 2500k CPU.
Om det nu är så att jag inte kan överklocka så tycker jag att det är dåligt att man ens tillverkar ett som det inte är möjligt på.

Tacksam för svar, har nämligen köpt en CPU-kylare pga överklockning och känns som bortkastade pengar om jag inte ens har möjlighet till det!

h67 kretsen går inte att överklocka med, tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wachs:

Är det verkligen sant att man inte kan överklocka med ett ASUS P8H67-V moderkort? Har läst en del och det värkar som så, men är fortfarande osäker och undrar om det inte är möjligt på något sätt? Har en i5 2500k CPU.
Om det nu är så att jag inte kan överklocka så tycker jag att det är dåligt att man ens tillverkar ett som det inte är möjligt på.

Tacksam för svar, har nämligen köpt en CPU-kylare pga överklockning och känns som bortkastade pengar om jag inte ens har möjlighet till det!

För att de kan göras billogare?
Eftersom du har köpt både en klockningsbar processor och en cpukylare för ändamålet
kanske detta skulle kollas upp innan köpet

Permalänk
Medlem

Sant, men hade inte en aning om att moderkortet kunde förhindra det Jag var så bomb säker på att man kunde klocka med alla moderkort så jag hade inte ens en tanke på att kolla de :/

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF 912 Processor: Intel i5 2500k@4.5GHz Grafikkort: Radeon R9 280X Internminne: 8GB 1333MHz Moderkort: MSI Z77 Mpower Ljudkort: Creative Soundblaster Zx
Lagring: Samsung 840 PRO 256GB, 2x1TB HDD