Stora tråden om Netflix

Permalänk
Medlem

Att det inte är 0-day på alla serier i världen är ingen jättegrej, jag brukar ändå kolla i efterhand. Spontant så saknades det dock lite väl många säsonger av vissa serier. 1 säsong bakom hade känts ok men nu verkar det ofta vara fler än så.

Då är jag iaf glad för textning som är riktigt drygt få tag på annars. Är lite trött på antingen ingen text alls eller så är översättningen gjord av 1337m4zter 15 år med kvalitet därefter.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Frux:

Att det inte är 0-day på alla serier i världen är ingen jättegrej, jag brukar ändå kolla i efterhand. Spontant så saknades det dock lite väl många säsonger av vissa serier. 1 säsong bakom hade känts ok men nu verkar det ofta vara fler än så.

Då är jag iaf glad för textning som är riktigt drygt få tag på annars. Är lite trött på antingen ingen text alls eller så är översättningen gjord av 1337m4zter 15 år med kvalitet därefter.

Jag hade kunnat gå med på någon veckas delay, även om jag helst velat ha det inom 24h, som HBO Nordic. Som det är nu med en till tre säsonger efter är det inte speciellt upphetsande. Det är fortfarande tillräckligt mycket i deras bibliotek som håller mig kvar dock!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Har precis testa netflix via datorn och får ju säga att jag är positivt överraskad, det fanns betydligt fler bra filmer än vad jag trodde det skulle finnas. Bra mycket mer underhållning för pengarna än vad man får för att betala för värdelösa tv-abonnemang. Att betala 79kr/mån skulle jag mycket väl kunna göra, det är väl ungefär vad man får betala för 2 hyrfilmer i några dagar.

Men för att det ska bli bra i längden måste de naturligtvis öka på utbudet med jämna mellanrum, kanske lite dåligt med säsonger än så länge, men bättre än jag trodde iaf.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Att det inte är 0-day på alla serier i världen är ingen jättegrej, jag brukar ändå kolla i efterhand. Spontant så saknades det dock lite väl många säsonger av vissa serier. 1 säsong bakom hade känts ok men nu verkar det ofta vara fler än så.

Då är jag iaf glad för textning som är riktigt drygt få tag på annars. Är lite trött på antingen ingen text alls eller så är översättningen gjord av 1337m4zter 15 år med kvalitet därefter.

Jag skulle inte heller haft problem med 1 säsong bakom. Visst, vill man se det absolut senaste avsnittet då får man ladda ner det, men man skulle ändå kunna kolla väldigt långt. När man dock ligger så ojämnt och att man i vissa serier skulle behöva köpa dvd eller ladda ner efter 1 av 5 säsonger så känns det lite trist. Eller som top gear, 6 av 18 säsonger. Förhoppningsvis bättras detta på och då blir det ingen fråga om köp eller inte.

Jag förstår ju att det inte kommer komma avsnitt samtidigt som på tv, det är ju inte tvkanalens tjänst. Det jag, och säkert de flesta andra, är ju att säsongerna är hyfsat nya i alla fall, inte flera år gamla.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av flyawaynille:

Jag skulle inte heller haft problem med 1 säsong bakom. Visst, vill man se det absolut senaste avsnittet då får man ladda ner det, men man skulle ändå kunna kolla väldigt långt. När man dock ligger så ojämnt och att man i vissa serier skulle behöva köpa dvd eller ladda ner efter 1 av 5 säsonger så känns det lite trist. Eller som top gear, 6 av 18 säsonger. Förhoppningsvis bättras detta på och då blir det ingen fråga om köp eller inte.

Jag förstår ju att det inte kommer komma avsnitt samtidigt som på tv, det är ju inte tvkanalens tjänst. Det jag, och säkert de flesta andra, är ju att säsongerna är hyfsat nya i alla fall, inte flera år gamla.

Antagligen väntar de som sagt tills de sett vilket genomslag produkten får.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Tycker 79:-/mån är billigt tills jag tänker på vad de betalar i USA. Snyft.

Någon som har både HBO och Netflix, vilken är bäst?

Visa signatur

🎮 → AMD 3700X • MSI Gaming Z Trio 3080 12 GB• 32GB DDR4 • ASUS ROG Swift PG279Q
🖱 → Logitech g703 / ⌨ → Corsair Strafe Silent RGB
💻 → Macbook Pro 13" M1 • 16GB • 512GB
📱 → iPhone Xr • 128GB
🎧 → BOSE 700 & SteelSeries Arctis 7 2019

Permalänk
Skrivet av candyraver:

Yupp, om någon år när kundbasen är ökat så inför dom "Netflix Gold" som visar ännu nyare säsonger av serier och filmer för 179kr/mån.

Tvilsamt. Netflix är ett gammalt Amerikanskt företag och deras businessmodell har inte ändrats speciellt mycket sedan starten av sin streamingtjänst.

Skrivet av Flamso:

Jag hade kunnat gå med på någon veckas delay, även om jag helst velat ha det inom 24h, som HBO Nordic. Som det är nu med en till tre säsonger efter är det inte speciellt upphetsande. Det är fortfarande tillräckligt mycket i deras bibliotek som håller mig kvar dock!

Men det är inte, och har aldrig varit, Netflix's affärside. Skulle de erbjuda ALLT någon vecka efter broadcast skulle dina 79,- / mnd inte räcka speciellt långt. Jämför man med HBO så kommer de kräva ~79,-/mnd bara för sina program, omsatt till Netflix som har content från ABC, Disney, CBS, Nickelodeon, NBC, Fox etc etc etc ser man snabbt att kostnaden skulle bli mångfaldigt större.

Skrivet av ortopeden:

Tycker 79:-/mån är billigt tills jag tänker på vad de betalar i USA. Snyft.

Någon som har både HBO och Netflix, vilken är bäst?

För att spela djävulens advokat lite, visserligen betalar vi 50% mer än i USA men då hör det till saken att vi i Sverige har en moms på 25% medans den är mycket lägre i USA samt inte inräknad i de $7.99 som tjänsten annonseras för där borta. Jag har tydligen betalat $8.55/mnd sedan Februari i år utan att märka någon skillnad, så om tjänsten kostar 50, 75 eller 100 Svenska kronor tror jag inte spelar någon större roll för de flesta. Det är som sagt synd att utbudet är annorlunda i Sverige än i USA men det var mer eller mindre som förväntat och i mina ögon fortfarande väldigt prisvärt.

HBO och Netflix är två helt olika tjänster. För det första existerar HBO, i det utförande tjänsten kommer lanseras i Sverige, inte alls idag (HBO Go som är den Amerikanska varianten kräver att man har ett kabel abonnemang på HBO redan och fungerar som ett supplement till detta - medans de i Sverige kommer som en helt fristående streamingtjänst). För det andra är HBO en producent av material, det de visar äger de rättigheterna till och har därför mer frihet att göra som de vill med medans Netflix fungerar som en vilken som helst videouthyrningsbutik som helst (förutom ett fåtal egenproducerade titlar så som Lilyhammer) där de köper streamingrättigheterna från producenter så som HBO, Paramount, CBS, NBC etc.

Mao kompletterar de två tjänsterna varandra och för 150,- / mnd är det fortfarande billigare är valfritt pluspaket från Boxer, CD eller Via. Dock kommer jag inte abonnera på HBO Nordic då de kommer erbjuda för lite content för oss, speciellt jämfört med Hulu Plus som vi redan använder.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk

Skulle precis in och registrera mig för fri användning fram till årsskiftet, men man behövde ju kredit kort, så då vart det kört för min del. Hade annars varit väldigt intressant att testa, även om de verkar ha ganska få säsonger så är det många för mig som annars aldrig följer något på TV.

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Permalänk
Medlem

Hittar inte netflix ikonen på ps3 och när jag letar på storen så finns den inte! är det nån region inställning jag glömt eller har jag en för gammal ps3? har 4.25 firmwire!

Permalänk
Medlem

Jag hittar inte heller på Ps3an. Konsolen är uppdaterad till senaste versionen. Hur har ni andra som hittat den gjort? Tacksam för svar.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Är det bara jag som reagerar på att svartnivån blir HELT OFF när man kör netflix i windows? Jag måste dra ner svartnivån flertalet snäpp för att ens få någorlunda bra bild, men då tar ju all annan kalibrering stryk också.

Skulle vara gött om någon vet hur man löser det problemet. Jag gillar tjänsten, men orkar verkligen inte sitta och kolla på serier/filmer där svart är ljusgrått.

Permalänk

jag skulle säga att de är bra de försöker, men som många andra säger så är just de med subtitles problemet ganska stor grej som kommer göra att just "piraterna" inte kommer att tycka detta är något vettigt alternativ. jag tycker även att subsen är ur sync på de flesta filmerna jag testade.

Jag skulle säga att de är nog största anledningen varför jag fortfarande "tankar saker" är just för att man inte behöver ha dom subsen.

Chattade lite med deras support om de och de sa att de fått in ganska många som inte är nöjda med (jag ville mest bara var en till av dom som klagade lite så de inser att de inte är ok) de menar att deras licenser inte tillåter dom att ta bort de på sånt som har "engelskt" ljudspår om användaren kommer från något inte engelsk talande land. det vill säga att de inte får ta bort de på allt som kommer från Hollywood tex.

Visa signatur
Permalänk
Discokungen
Skrivet av Iso-Nisse:

jag skulle säga att de är bra de försöker, men som många andra säger så är just de med subtitles problemet ganska stor grej som kommer göra att just "piraterna" inte kommer att tycka detta är något vettigt alternativ. jag tycker även att subsen är ur sync på de flesta filmerna jag testade.

Jag skulle säga att de är nog största anledningen varför jag fortfarande "tankar saker" är just för att man inte behöver ha dom subsen.

Chattade lite med deras support om de och de sa att de fått in ganska många som inte är nöjda med (jag ville mest bara var en till av dom som klagade lite så de inser att de inte är ok) de menar att deras licenser inte tillåter dom att ta bort de på sånt som har "engelskt" ljudspår om användaren kommer från något inte engelsk talande land. det vill säga att de inte får ta bort de på allt som kommer från Hollywood tex.

Det låter helt dumt. Jag kan väl köpa att SF inte köper in rättigheterna till engelsk text när de ska släppa filmer här i landet, District 9 bland annat. Men att bli tvingad av rättigheterna att visa undertexter? Och sen gula undertexter ovanpå alltihopa?! Arhgf. Trodde det gick att stänga av, för det funkade på Doctor Who, men när jag skulle kolla på Star Trek: First Contact så gick det inte att välja som alternativ. Blev ledsen. Stängde av. Kul.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Jag hittar inte heller på Ps3an. Konsolen är uppdaterad till senaste versionen. Hur har ni andra som hittat den gjort? Tacksam för svar.

Finns i playstation store.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Iso-Nisse:

jag skulle säga att de är bra de försöker, men som många andra säger så är just de med subtitles problemet ganska stor grej som kommer göra att just "piraterna" inte kommer att tycka detta är något vettigt alternativ. jag tycker även att subsen är ur sync på de flesta filmerna jag testade.

Jag skulle säga att de är nog största anledningen varför jag fortfarande "tankar saker" är just för att man inte behöver ha dom subsen.

Chattade lite med deras support om de och de sa att de fått in ganska många som inte är nöjda med (jag ville mest bara var en till av dom som klagade lite så de inser att de inte är ok) de menar att deras licenser inte tillåter dom att ta bort de på sånt som har "engelskt" ljudspår om användaren kommer från något inte engelsk talande land. det vill säga att de inte får ta bort de på allt som kommer från Hollywood tex.

Jag märkte också av att undertexter var ur sync, detta blev dock bättre efter man tittat en stund.

Sen att de var knallgula var något jag störde mig mycket mer på... De förstörde hela bilden. Det borde inte stå i licenserna att texten måste vara gul, så varför man inte kan ändra det förstår jag inte.

Att det inte kommer minska piratandet tror jag dock inte på.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating12:

Tvilsamt. Netflix är ett gammalt Amerikanskt företag och deras businessmodell har inte ändrats speciellt mycket sedan starten av sin streamingtjänst.

Men det är inte, och har aldrig varit, Netflix's affärside. Skulle de erbjuda ALLT någon vecka efter broadcast skulle dina 79,- / mnd inte räcka speciellt långt. Jämför man med HBO så kommer de kräva ~79,-/mnd bara för sina program, omsatt till Netflix som har content från ABC, Disney, CBS, Nickelodeon, NBC, Fox etc etc etc ser man snabbt att kostnaden skulle bli mångfaldigt större.

För att spela djävulens advokat lite, visserligen betalar vi 50% mer än i USA men då hör det till saken att vi i Sverige har en moms på 25% medans den är mycket lägre i USA samt inte inräknad i de $7.99 som tjänsten annonseras för där borta. Jag har tydligen betalat $8.55/mnd sedan Februari i år utan att märka någon skillnad, så om tjänsten kostar 50, 75 eller 100 Svenska kronor tror jag inte spelar någon större roll för de flesta. Det är som sagt synd att utbudet är annorlunda i Sverige än i USA men det var mer eller mindre som förväntat och i mina ögon fortfarande väldigt prisvärt.

HBO och Netflix är två helt olika tjänster. För det första existerar HBO, i det utförande tjänsten kommer lanseras i Sverige, inte alls idag (HBO Go som är den Amerikanska varianten kräver att man har ett kabel abonnemang på HBO redan och fungerar som ett supplement till detta - medans de i Sverige kommer som en helt fristående streamingtjänst). För det andra är HBO en producent av material, det de visar äger de rättigheterna till och har därför mer frihet att göra som de vill med medans Netflix fungerar som en vilken som helst videouthyrningsbutik som helst (förutom ett fåtal egenproducerade titlar så som Lilyhammer) där de köper streamingrättigheterna från producenter så som HBO, Paramount, CBS, NBC etc.

Mao kompletterar de två tjänsterna varandra och för 150,- / mnd är det fortfarande billigare är valfritt pluspaket från Boxer, CD eller Via. Dock kommer jag inte abonnera på HBO Nordic då de kommer erbjuda för lite content för oss, speciellt jämfört med Hulu Plus som vi redan använder.

JA äntligen en människa som fattar att netflix inte är en 0-day tjänst utan faktiskt har läst på lite

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Skrivet av Iso-Nisse:

Jag skulle säga att de är nog största anledningen varför jag fortfarande "tankar saker" är just för att man inte behöver ha dom subsen.

Där tror jag kanske du är ganska ensam. Själv hatar jag subs och går det att köra en rulle utan gör jag det - hell, jag har suttit på hotellrum i Miami och kollat spansktalande film utan subs - men folk flest i Sverige verkar älska sina undertexter. När vi flyttade hit för N år sedan blev jag chockad över hur "dåliga" en del människor var på Engelska, och då inte bara de äldre men även de som gick i skolan och borde ha engelsklektioner fler gånger i veckan?!

Skrivet av Flamso:

Det låter helt dumt. Jag kan väl köpa att SF inte köper in rättigheterna till engelsk text när de ska släppa filmer här i landet, District 9 bland annat. Men att bli tvingad av rättigheterna att visa undertexter? Och sen gula undertexter ovanpå alltihopa?! Arhgf. Trodde det gick att stänga av, för det funkade på Doctor Who, men när jag skulle kolla på Star Trek: First Contact så gick det inte att välja som alternativ. Blev ledsen. Stängde av. Kul.

Jag vette fan. Jag har ett helt knippe Svenska DVD och BluRay titlar där det är stört omöjligt att stänga av undertexterna utan att manuellt göra det i spelarens settings. Låter dumt, visst fan gör det det, men hur mycket annat dumt händer inte pga dessa rättigheterna.....

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Rätt nöjd med netflix, dom har ju duck tales 21 avsnitt
och fåret shaun, låg och garvade igår när man skulle sova..suck hehe

Pratade med supporten idag, och frågade kring säsonger av diverse avsnitt.
Dom håller på förhandla avtalen med diverse för att få lägga upp resten.
Samt la in förslag, dom har tydligen en facebook sida man får slänga fram förslag...för dom som vill och ha ansiktsboken.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Discokungen
Skrivet av emigrating12:

Där tror jag kanske du är ganska ensam. Själv hatar jag subs och går det att köra en rulle utan gör jag det - hell, jag har suttit på hotellrum i Miami och kollat spansktalande film utan subs - men folk flest i Sverige verkar älska sina undertexter. När vi flyttade hit för N år sedan blev jag chockad över hur "dåliga" en del människor var på Engelska, och då inte bara de äldre men även de som gick i skolan och borde ha engelsklektioner fler gånger i veckan?!

Jag vette fan. Jag har ett helt knippe Svenska DVD och BluRay titlar där det är stört omöjligt att stänga av undertexterna utan att manuellt göra det i spelarens settings. Låter dumt, visst fan gör det det, men hur mycket annat dumt händer inte pga dessa rättigheterna.....

Ja, jag håller med dig! På allt, haha! Ibland vill jag ha engelsk text, för att inte ha så högt ljud på TVn eller dylikt. Svensk text klarar jag inte riktigt av.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Håller med angående text. Det är bara irriterande och snor fokus från det som händer i bilden. Enda gången jag har text är om de har väldigt jobbiga dialekter, filmen är på annat språk än svenska/engelska eller om det är sent på natten/kvällen och man inte vill störa grannarna. Iofs så brukar jag köra med hörlurar på nätterna istället för att slå på texten.
Inbrända subs borde förbjudas!

Permalänk
Medlem

Ang subtitles så är det mer en smaksak än att folk skulle vara dåliga på att förstå engelska språket. Ibland är det helt enkelt svårt att höra vad som sägs över skottlossning och explosioner, eller mumlande dialekter osv.

Sitter man ensam med hörlurar och har 100% fokus är det inget problem, men när man sitter flera och kollar och börjar diskutera handlingen så tappar man lätt tråden i vad som sägs under tiden utan subs. Och jag sitter aldrig och kollar på nåt ensam så.

Sen ska man såklart kunna slå av/på subs efter behov.

Permalänk
Skrivet av Frux:

sitter flera och kollar och börjar diskutera handlingen så tappar man lätt tråden i vad som sägs

Händer detta ser man film med FEL människor Man ska hålla käften medans filmen är igång, diskutera den kan man göra efteråt eller nästa gång man tittar på den

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

whine'ade lite hos support ang. omöjligt att stänga av subtitles för tv-serier och fick svaret:

"So, I do see here that there's no way to turn them off as of now. The studios sent them to us this way specifically for the Nordic region. The good news is I can make note on your account that you would like to be able to disable subtitles."

ooooh hoppas hoppas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Finns i playstation store.

Trodde jag med men hittade inte ens om jag sökte.

Den ligger under Video/Stream i huvudmenyn.
Iaf om man har nyaste uppdateringen till Ps3an.

Permalänk
Skrivet av candyraver:

Yupp, om någon år när kundbasen är ökat så inför dom "Netflix Gold" som visar ännu nyare säsonger av serier och filmer för 179kr/mån.

Skulle inte förvåna mig men det är ju så mycket fungear idag..

Är detta guldpacket nått som är på gång eller är det bara en teori du har? Låter som en sweet deal annars!

Överlag nöjd med tjänsten som den är, bättre än Viaplay tycker jag.

Permalänk
Medlem

nej guldpack är påhitt men det är ju ganska vanligt att leverantörer gör så.
dock som andra sagt tidigare i tråden har ju inte netflix ändrat sin affärsmodell nämnvärt under de år de funnits i staterna så det är ganska otroligt att de skulle göra det nu.

dessutom är den stora stötestenen att content-providers har lokala avtal med regionala tv-kanaler om exklusivitet på de tv-serier/filmer de köper in så det kommer krävas mycket för att få till en ändring där kan jag säga.. vi kommer fortsätta få kraftigt försenade serier tills tv-producenterna vaknar upp och inser att deras gamla ruttna affärsmodell inte håller i dagens uppkopplade glatt piratande sammhälle

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laffe3070:

Är detta guldpacket nått som är på gång eller är det bara en teori du har? Låter som en sweet deal annars!

Överlag nöjd med tjänsten som den är, bättre än Viaplay tycker jag.

Bara en tanke jag hade....

Verkar vara många som missuppfattar Netflix helt och hållet. Det var/är en tjänst i USA där man kunde, gå in på nätet, välja lite filmer som dom skickar hem på post, man tittar några dagar och sen skickar man tillbaka. Senare utvidga Netflix till att streama direk för att slippa posten.

Med andra ord man måste jämföra Netflix med att gå till bensinmacken och hyra en film.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av candyraver:

Bara en tanke jag hade....

Verkar vara många som missuppfattar Netflix helt och hållet. Det var/är en tjänst i USA där man kunde, gå in på nätet, välja lite filmer som dom skickar hem på post, man tittar några dagar och sen skickar man tillbaka. Senare utvidga Netflix till att streama direk för att slippa posten.

Med andra ord man måste jämföra Netflix med att gå till bensinmacken och hyra en film.

Det man får jämföra det mot är väl andra tjänster som har samma upplägg?

Voddler, viaplay osv.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Det man får jämföra det mot är väl andra tjänster som har samma upplägg?

Voddler, viaplay osv.

Netflix har en stor fördel mot de tjänsterna, och det är att den fungerar med så många olika spelare.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Json_81:

Netflix har en stor fördel mot de tjänsterna, och det är att den fungerar med så många olika spelare.

Jag har inte prövat någon utav dem, så jag kan inte riktigt uttala mig

Men ja, att Netflix fungerar på alla plattformar är ju positivt, även om android-klienten var otroligt seg för mig.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.