Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2011

BCLK inställning på intel 3820

Hej igen! Har en rätt så kort fråga om denna inställning som kallas BCLK, eller processor base clock(Gear ratio) som den också heter. När jag testade köra allt på orginal inställningar och ökade denna till 1.25 istället för 1.0 så gick inte datorn igång. Den startade(ingen bild) och sen stängde av sig efter två sekunder. Sedan två sekunder senare gick den igång av sig själv och så höll den på så här tills jag höll inne knappen och stängde av den manuelt.

Resetade BIOS så fixade det sig men efter det så tänkte jag att det är bäst att fråga vad den egentligen är och gör. Jag vill veta om jag måste ändra något mer för att få den att funka då jag sett andra med samm processor gjort samma inställning. Ex, Från phoronix.com så har han gjort detta. Han ökade också Vcoren(eller Dynamic VCORE(DVID)) är det detta som jag också måste göra för att kunnda få högre OC? Alla mina speccs står i Sign.

Jag har kollat på de största trådarna om OCing här på forumet men inte hittat mitt svar så gjorde en ny tråd.

Tack!

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.