Måste man byta vatten etc efter nåt/några år med H80 kylarn??

Permalänk
Inaktiv

Måste man byta vatten etc efter nåt/några år med H80 kylarn??

Har haft min typ 1 år tror jag nu, måste man göra nåt med den nu eller framöver, eller bara låta den kyla på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Har haft min typ 1 år tror jag nu, måste man göra nåt med den nu eller framöver, eller bara låta den kyla på?

Det är bara att låta den gå

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Bör vara lugnt i minst några år till. Har haft min H50 i ~2 år och 6 månader, inte märkt någon skillnad i varken ljud eller prestanda.

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

man behöver inte byta vätska på färdiga vattenkylning. på färdiga vattenkylning paket som typ H80 och liknande behöver ingen service eller något sånt. inget du behöver oroa dig om.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Inget att bry sig om på stängda vattenkylningspaket, som folk redan sagt.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Tror vattnet inte är mycket att bry sig om. Det som pajade på min H50 var pumpen, och det var efter två och ett halvt år.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Solding:

Det är bara att låta den gå

Skrivet av EvilWord:

man behöver inte byta vätska på färdiga vattenkylning. på färdiga vattenkylning paket som typ H80 och liknande behöver ingen service eller något sånt. inget du behöver oroa dig om.

Skrivet av dmr:

Inget att bry sig om på stängda vattenkylningspaket, som folk redan sagt.

Skrivet av JohanFalk:

Tror vattnet inte är mycket att bry sig om. Det som pajade på min H50 var pumpen, och det var efter två och ett halvt år.

Okej tack alla!