Enkel extern temepraturmätare (ej kopplad till datorn)

Permalänk
Inaktiv

Enkel extern temepraturmätare (ej kopplad till datorn)

Tjena!
Har nu byggt en hushbox till min projektor, tog 10 dagar, och tänkte det vore bra att sätta in en temperaturmätare i den.

Den kan vara hur enkel som helst egentligen, vill bara kunna läsa av tempen på nåt ställe inuti lådan så jag vet om jag behöver öka eller minska volten till dom 5 fläktar som sitter därinne.
Ty
/maxxy

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Tjena!
Har nu byggt en hushbox till min projektor, tog 10 dagar, och tänkte det vore bra att sätta in en temperaturmätare i den.

Den kan vara hur enkel som helst egentligen, vill bara kunna läsa av tempen på nåt ställe inuti lådan så jag vet om jag behöver öka eller minska volten till dom 5 fläktar som sitter därinne.
Ty
/maxxy

Något som denna kanske?

EDIT: http://www.aquatuning.se/product_info.php/info/p4392_Thermome...

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Inaktiv

Ja fasen, den ser bra ut. Fast har ju ingen molex... Går att koppla in typ som fläktar man skarvar på till adaptern då lr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Ja fasen, den ser bra ut. Fast har ju ingen molex... Går att koppla in typ som fläktar man skarvar på till adaptern då lr?

det går fint. du kan skarva på en 3pins kabel eller vad du nu känner för. (så länge det är 5v)

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk

Lite overkill att bygga nåt när en vanlig inne/ute termometer borde räcka bra om du inte tänker ha kokhett i lådan.

T.ex.
http://www.kjell.com/sortiment/hus-halsa-fritid/termometrar-v...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Solding:

det går fint. du kan skarva på en 3pins kabel eller vad du nu känner för. (så länge det är 5v)

Okej , fast vad menar du med 3pin, hur skarvar man på den? Adapern har ju 2 Kablar..

Skrivet av Minnesota:

Lite overkill att bygga nåt när en vanlig inne/ute termometer borde räcka bra om du inte tänker ha kokhett i lådan.

T.ex.
http://www.kjell.com/sortiment/hus-halsa-fritid/termometrar-v...

Verkar Ju Lätt. Läser man av Tempen PÅ den ena Utav Dom 2 displayerna Då Så Man Kan Ha Den EnA Inne i Lådan Isf Och Läsa På Den Som Är Utanför?

Permalänk
Medlem

Läs igenom ditt sista inlägg och fundera på hur det är att läsa.

Den ena av apparaterna är inget annat än en trådlös sensor som rapporterar till den anda som då visar värdet (temperaturen) borde fungera bra i det här fallet, möjligen svårplacerad i lådan.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SmOOthy:

Läs igenom ditt sista inlägg och fundera på hur det är att läsa.

Den ena av apparaterna är inget annat än en trådlös sensor som rapporterar till den anda som då visar värdet (temperaturen) borde fungera bra i det här fallet, möjligen svårplacerad i lådan.

läsa igenom mitt? Jag Vet Väl Inte hur en sån funkar , kunde vart så att man hade en Inne O En Ute Och temp Visas På Båda .. Bara Svara ist För Att Tyka Till Dig,onödigt

Tror förövrigt det kan bli Problem Få Igenom Signalen ut Från lådan, så En Kabel Ut Är Nig Smart

Permalänk
Skrivet av anon99565:

l
Tror förövrigt det kan bli Problem Få Igenom Signalen ut Från lådan, så En Kabel Ut Är Nig Smart

De vanliga (icke-trådlösa) varianterna har en ett par meter lång sladd med tempsensor man hänger utanför fönstret, eller i ditt fall in i hushbxen, om du byggt i plåt eller nåt som inte finns i normala husväggar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Minnesota:

De vanliga (icke-trådlösa) varianterna har en ett par meter lång sladd med tempsensor man hänger utanför fönstret, eller i ditt fall in i hushbxen, om du byggt i plåt eller nåt som inte finns i normala husväggar.

Okej då är jag med. Jag hitta dom på kjell sidan inom/utomhus termometrar dom med kabeln så ty !