Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2012

Överklockning hjälp. Nybörjare!

Tjena. Jag har min första stationära gaming dator. Jag har ett AsrockH61DEL moderkort, ganska dåligt och litet kort men det funkar för nu. Jag undrar om man kan överklocka bra med AXTU eller om det ska göras i BIOS. Eller något annat sätt? Jag har aldrig överklockat och undrar lite allmänt om vad det handlar om och hur stor prestandaskillnaden är.

ASUS GTX 780 SLI | i5 2500k 4.6 GHz | 8 GB 1333 RAM | NZXT Phantom 410 | ASUS P8Z68 V-PRO/GEN3 Moderkort | 500 GB Caviar Green Drive | 250 GB 840 SSD │
Windows 8.1 | Supernova 850W G2 |
My wife for hire

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Swärje
Registrerad
Mar 2012

Du kan inte överklocka med ett h61 chipset.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av grottsten:

Du kan inte överklocka med ett h61 chipset.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har hört det.. Därför jag gjorde tråden mest. Ville bara se vad ni sa. Men varför finns då overklocking taben på AXTU applikationen?

ASUS GTX 780 SLI | i5 2500k 4.6 GHz | 8 GB 1333 RAM | NZXT Phantom 410 | ASUS P8Z68 V-PRO/GEN3 Moderkort | 500 GB Caviar Green Drive | 250 GB 840 SSD │
Windows 8.1 | Supernova 850W G2 |
My wife for hire

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Swärje
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av Fillelito:

Jag har hört det.. Därför jag gjorde tråden mest. Ville bara se vad ni sa. Men varför finns då overklocking taben på AXTU applikationen?

Om du provar att överklocka där så kommer det stå att överklockningen failade när du startar om datorn.