Permalänk
Medlem

Omfärgning av Corsair vengeance

Hej!
Har tänkt prova färga om mina Corsair Vengeance Low Profile DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB som är blåa, tänkte färga om "skalet" på dom till svart. Undrar då om det är möjligt att ta bort skalet och sen färga om det?
/Andreas

Permalänk
Medlem

Någon skrev detta:

Removing Heatsink From Corsair Vengeance
The new corsair Vengance series RAM comes with huge heat sinks or heat spreaders.

In my opinion, if you dont over clock your computer, then you dont need any heat sinks for your RAM, Moreover the cooler master hyper 212 Plus CPU fan was also blocking one of the RAM Slot.

So, the solution is simple,
1) Pop open the nubs from the slots on the either side of the RAM ( flat head screw driver would work fine)
2) Take your home hair dryer, blow hot air on either side of the RAM,
3) Slowly and gently pull the head sink from either side of the RAM
4) Remove any glue stuck on the chip ( just rub on the chip with your finger )

Observera att denna person talar om icke low-profile.

Personligen avråder jag dig från att göra detta då det kan sabba modulerna, och dessutom när du sen ska sätta tillbaka heatspreadern så finns det risk att du tappar effekten för att du inte limmar, har rätt lim etc etc. Inte värt bara för att du vill ha dem i en annan färg. Det kan knappast vara viktigt.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blesk:

Någon skrev detta:

Removing Heatsink From Corsair Vengeance
The new corsair Vengance series RAM comes with huge heat sinks or heat spreaders.

In my opinion, if you dont over clock your computer, then you dont need any heat sinks for your RAM, Moreover the cooler master hyper 212 Plus CPU fan was also blocking one of the RAM Slot.

So, the solution is simple,
1) Pop open the nubs from the slots on the either side of the RAM ( flat head screw driver would work fine)
2) Take your home hair dryer, blow hot air on either side of the RAM,
3) Slowly and gently pull the head sink from either side of the RAM
4) Remove any glue stuck on the chip ( just rub on the chip with your finger )

Observera att denna person talar om icke low-profile.

Personligen avråder jag dig från att göra detta då det kan sabba modulerna, och dessutom när du sen ska sätta tillbaka heatspreadern så finns det risk att du tappar effekten för att du inte limmar, har rätt lim etc etc. Inte värt bara för att du vill ha dem i en annan färg. Det kan knappast vara viktigt.

Okej! Tänkte för att jag ska byta färgtema på datorn från blått till rött. Men får väll se ifall det går att lacka dom utan att ta bort skalet. Annars får jag se ifall nån vill byta ett par blå till ett par röd/svarta :/

Permalänk
Medlem

Lättare att bara köpa nya minnen och sälja de gamla. Alternativt kan du ju försöka lägga upp en bytesannons mot dina minnen till den färgen du vill ha.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Lättare att bara köpa nya minnen och sälja de gamla. Alternativt kan du ju försöka lägga upp en bytesannons mot dina minnen till den färgen du vill ha.

Får väll försöka det