NZXT lanserar uppföljaren Phantom 820

Permalänk
Medlem

Varför snålas det genomgående med dammfilter på entusiastchassin? Det kostar väldigt lite och gör väldigt mycket när det kommer till behovet att dammsuga datorn. Speciellt om man inte bor kliniskt rent. De flesta chassitillverkare verkar tro att damm aldrig lyckas stiga mer än en tum.

Borde vara brottsligt.

Permalänk
Medlem

900D! Mycket hellre pengarna på det än o lägga ut 2400 på denna plastlådan.

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem

Gillar inte designen alls och det ser ut som ett plastmonster. Vet inte vilken målgrupp NZXT försöker rikta sig mot men det där är inget jag skulle köpa.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

tycker bara de e nice att de finns alternativ på marknaden. stod sj o valde mellan föregångaren o ett bitfenix colossus o de blev de senaste men dock nu i efterhand så borde man nog valt den lättare lådan för över 16kg tom så e de ett as att släpa på. men annars nöjd o gillar att de ej e som alla andras o nej e ingen liten fjortis

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

Ha ha ha ha vilket skämt!

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem

Är det i stil med Switch 810 högblank glossyplast på utsidan är detta ju århundradets skämt. 2400:- för detta? No thank you! Nog för att insidan kanske bjuder på en del smarta lösningar, men detta är ju bara ren girighet

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Har kört med mitt oslagbara Fractal Design R2 ett bra tag nu, men jag måste säga att med Phantom 820 verkar det som kärlek vid första ögonkastet!

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk

Nej tack.

Visa signatur

Ghost S1
Mitt bästa köp är min 3770K <3

Permalänk

Hade dom sänkt det till ~1200kr, så hade det varit intressant.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk

Go Jonas!

Visa signatur

Custom loop - 7950X3D / 7900XTX

Permalänk
Medlem

Dyr och onödig som de flesta lyx produkter.

Permalänk
Medlem

Noooooooooose!

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk

2400kr för ett chassi med så mycket plast? Nej tack

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk

Ganska uppenbart att NZXT phantom ska vara ett lite Alienwareinspirerat chassi, kanske för en lite yngre målgrupp (jag vet inte, estetiken faller säkert även äldre på läppen). Man kan tycka vad man vill om formfaktorn och materialval, i slutändan är det ändå bara en smaksak.

Det finns ju onekligen en marknad för den här typen av chassin och datorer (Alienware T.ex.) annars skulle inga tillverkare producera dessa. Priset var väll obefogat högt kan jag tycka och rent utseende/formmässigt är det inte min kopp te, men det finns nog många som kan uppskatta det här, särskilt i utlandet kan jag tänka mig.

Permalänk
Hedersmedlem

Tycker detta var ett lyft från den tidigare modellen, betydligt snyggare. Synd med den fula foten fram bara, en diffuser hör hemma i bakändan på en bil, inte som fot på ett datorchassi... :/

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Är det i stil med Switch 810 högblank glossyplast på utsidan är detta ju århundradets skämt. 2400:- för detta? No thank you! Nog för att insidan kanske bjuder på en del smarta lösningar, men detta är ju bara ren girighet

Bortsett ifrån strykful blank billig plast så tycker jag byggkvaliteten hos NZXT är under all kritik. Jag har ett Switch 810 och det är väldigt kexigt. Ritktigt tunn plåt, plasten ramlar av om man inte skruvar fast den ordentligt, plexit fönstret i den mycket sladdriga sidopanelen sitter inte fast utan skallar som en marackas. Må finns många möjligheter och smarta lösningar, men byggkvaliteten är billig skit. Ganska deprimerande för så dyra grejer, ingen som utvärderar verkar poängtera detta heller, utan de höjs till skyarna som det bästa sen skivat bröd. Tex, ska jag flytta mitt färdigbyggda system som är så ihopskruvat som det går så flexar hela lådan i princip alla riktningar. Billig kex. Skräp byggkvalitet, håll er borta.

Visa signatur

--
A shark on whiskey is mighty risky, but a shark on beer is a beer engineer.

Permalänk

Jag har den röda fulltower phantomlådan och jag tycker det är den snyggaste lådan på marknaden. Blingblinget är skitsnyggt. Jag förstår inte varför man måste vara fjortis för att få ha snygga lådor. Jag är 32år och gillar blingbling. Det är dock ingen låda man bär med sig till lan då den väger som ett möblerat hus.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Var är min 420?

Riktigt trevligt! Den är otroligt tyst och har bra kylning i testerna samtidigt som den ser bra ut (men det beror pà betraktaren). Den vita är snygg, ser ut som en Stormtrooper, men skulle nog hellre välja den svarta, matta, färgen eftersom jag tror man blir less pà alltför iögonfallande làda efter ett tag. Problemet är priset, som är alldeles för högt! Dessutom vill jag inte ha en sà stor làda, sà jag väntar hellre till en mindre och billigare uppdatering av 410 kommer, som borde heta 420 om NZXT har nàgot sinne för logik.