Den stora tråden om Black Ops 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av arision:

hejsan svejsan .. nu börjar det närma sig en Release som släpps den 13 november 2012
och det är exakt 29 dagar till release och för varje dag biter jag av mer naglar

vad säger ni gamers blir det ätt bra gaming år för call of duty

http://www.youtube.com/watch?v=x3tedlWs1XY

Mod tools or GTFO, det enda som gjorde BO minnesvärt var det.. Kommer dock köpa det endå tillslut eftersom alla mina polare spelar cod. Låter dock priset sjunka först.

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk
Medlem

Köpte mitt på Intkeys och inte fått än, most wanted fick jag efter 15 minuter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

För dom som är intresserade finns de en nystartad Bo2 grupp för alla svenskar för att lättare "teama upp" fulla lobbys snabbt och effektivt:

http://steamcommunity.com/groups/bo2swe

kan man få en invite dit? "fillenas" @ steam

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem

Zombie delen i Black Ops 2 är fan den sämsta skiten jag någonsin spelat.
Man måste verkligen springa IN i väggen och hålla in W för att kunna köpa ett vapen.
Zombies tål 2 magasin av första pistolen rakt i skallen (Förmodligen pga dåliga hitboxes) etc.
Det är ett jävla skämt!

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipp3n:

kan man få en invite dit? "fillenas" @ steam

Gruppen är öppen går de inte att joina ?
=(

http://steamcommunity.com/groups/bo2swe

Försök hitta den i steam så borde de gå för enligt options ska gruppen vara öppen o.O

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Har som jag nämnde tidigare en fysisk nyckel jag inte har använt då jag köpte en digital för att få lira tidigt.

Av då Black ops 2 med nuketown (450kr) slänger även med en dota 2 invite. Finns på steam också och i gruppen bo2 Teamsweden gruppen http://steamcommunity.com/groups/bo2swe .

Annars adda mig på steam 2005818

Eller PM mig vid intresse.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsf:

sista gången jag förbokar ett spel från webhallen.... kl är snart 1 och fortfarande inget spel.

köp saker på steam och ska du köpa till någon anna konsol och ditt och hämta det mycket smidigare

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

idiotiskt av mig att skapa tråden och inte haft tid att förbeställa .. jag ber om ursäkt redan nu HELV*TE

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilgam:

Mod tools or GTFO, det enda som gjorde BO minnesvärt var det.. Kommer dock köpa det endå tillslut eftersom alla mina polare spelar cod. Låter dock priset sjunka först.

synd bara att man missar nuketown men jag hoppas dom släpper det som DLC sen .. det borde dom ju göra

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av arision:

idiotiskt av mig att skapa tråden och inte haft tid att förbeställa .. jag ber om ursäkt redan nu HELV*TE

Har ju en key om du är intresserad.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av arision:

idiotiskt av mig att skapa tråden och inte haft tid att förbeställa .. jag ber om ursäkt redan nu HELV*TE

Köpte min på G2play för någon timme sedan. Delivery på 2 minuter.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Kommer ihåg för ett par år sen när man beställde fick man alltid de dagen innan vare sig de var skyddat med aktivering eller inte.

Nu med den nya ägaren eller chefen för webhallen har de bara blivit skit.

Det som förvånade mig mest var ju just den digitala kopian som inte ens släpps före 00:01 ?

Rätt sjukt har dom ingen koll alls på steam ?

Klaga inte på webhallen. Klaga på Activision som inte låter dom skicka ut så man har det innan release. Alla vettiga ägare skulle hålla sig till såna regler för att få fortsätta sälja och inte få böter.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Har ju en key om du är intresserad.

har inga pengar .. men det tar nog sig på julafton

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Klaga inte på webhallen. Klaga på Activision som inte låter dom skicka ut så man har det innan release. Alla vettiga ägare skulle hålla sig till såna regler för att få fortsätta sälja och inte få böter.

Varför inte vad är då visten med att förhandsboka om man inte har de vid 00:01?

Och vad spelar de för roll om man skickar ut spelettidigare när de ändå inte går att spela.

Tror knappast el giganten har fått några böter eller spelbutiken. Och dom har gjort såhär i många år så verkar inte vara många som håller koll på det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Varför inte vad är då visten med att förhandsboka om man inte har de vid 00:01?

Och vad spelar de för roll om man skickar ut spelettidigare när de ändå inte går att spela.

Tror knappast el giganten har fått några böter eller spelbutiken. Och dom har gjort såhär i många år så verkar inte vara många som håller koll på det.

Skickades från m.sweclockers.com

Vitsen med att förhandsboka är, och har alltid varit, att man har spelet på releasedagen, inte dagen innan utan på releasedagen.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Vitsen med att förhandsboka är, och har alltid varit, att man har spelet på releasedagen, inte dagen innan utan på releasedagen.

Alltid kul att få börja spela vid halv 3 då alltså på releasedagen?
Lagom kul när man drabbas på det sättet när man bor ute på vischan.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Alltid kul att få börja spela vid halv 3 då alltså på releasedagen?
Lagom kul när man drabbas på det sättet när man bor ute på vischan.

Fast om man fick spelet innan releasedagen så skulle ju det inte vara en releasedag längre. Meningen är att man får det på releasedagen och inte dagen innan, då skulle ju dagen innan bli releasedagen för att alla fick det då. Du får fortfarande spelet på releasedagen.

Dock tycker jag att spelbolagen borde tillåta att det skickas så man har det dagen innan om det gäller spel med drm som förhindrar att man börjar spela innan det släpps, som steam t ex.

det är inte så att 14:30 är sent heller. Får man det flera dagar efter förstår jag att man blir sur men kom igen nu, på eftermiddagen är inte så farligt.

För att bli lite on-t, vad tycker folk om blops 2? Det verkade ändå som att Treyarch hade lite ambitioner att inte göra same old igen.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Fast om man fick spelet innan releasedagen så skulle ju det inte vara en releasedag längre. Meningen är att man får det på releasedagen och inte dagen innan, då skulle ju dagen innan bli releasedagen för att alla fick det då. Du får fortfarande spelet på releasedagen.

Dock tycker jag att spelbolagen borde tillåta att det skickas så man har det dagen innan om det gäller spel med drm som förhindrar att man börjar spela innan det släpps, som steam t ex.

Givetvis men när de är omöjligt att spela de tidigare ser jag absolut ingen vits med att INTE skicka ut spelet tidigare.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Blir eran sens lägre när ni ads:ar? Har inte varit med om det i andra spel, i alla fall inte som jag lagt märke till. Kanske ska vara så?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Tja!

Vilken är den största communitysidan för Call of Duty Black ops? Där man ser turneringar, har ett bra forum etc? Några tips? Gärna svenska och engelska!

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Har lite svårt att se hur de skulle kunna va dåligt :? De är ju inte så att tex Volvo börjar om från scratch när de lanserar en ny bilmodell...

Poängen är ju den att de kommer löna sej att spela på PC kontra konsol. (grafikmässigt)

Känner mig så grymt tvungen att bara skriva en snabb kommentar efter några timmar campagain.

Nej, det lönar sig inte att lira på PC, det lönar sig inte att spela COD alls, om det är någon form av nyare (2007->) grafik ens.

Grafiken är hemsk, fysiken är vidrig, och ljuden är under all kritik.
Det summerar ungefär min känsla av COD.
Även ifall gemene svensson tydligen nöjer sig med nya banor och vapen och kallar det "ett nytt spel", så kommer jag personligen aldrig köpa ett till COD-spel innan dem fixar en helt ny grafikmotor. Ingen mer Quake!

Kanske låter surt, eller "Anti-COD" (Man får ju inte kritisera sånt som andra gillar nu för tiden), men jag är grymt glad att jag inte köpte spelet.
Även om MP kanske är bättre (Fortfarande identiskt med tidigare spel, nya banor och nya vapen/perks som vanligt, så är det fortfarande samma jävla spel som MW1/2/3, och BLOPS.

Apple och Activision/Treyarch måste va något på spåren. Gör en grym produkt, sälj som fan. Efter detta så slutar man med allt vad innovation heter och bara uppdaterar små saker, man vill ju inte förlora sitt vinnande koncept. Har man sålt bra en gång, så ska man låta produkten vara, för då kommer man sälja enormt mycket i en evighet framåt.

Eller?

Ber om ursäkt för ett ganska stort inlägg, och genomgående surt. Men jag är förbannad att man kan tjäna så enorma pengar på skit.
"Men det har ju DX11!"

Quake 3 kan ha DX11, men kommer fortfarande se ut som skit. COD är gjort för att funka överallt, precis som CS, det är det som gör att det säljer i så enorma mängder, och även det som gör mig så förbannat. Har man lagt så gott om pengar på en dator så ska den bannemig pressas. Annars är det inte utveckling.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

är det någon som kan säga mig mer om zombie campaign

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Känner mig så grymt tvungen att bara skriva en snabb kommentar efter några timmar campagain.

Nej, det lönar sig inte att lira på PC, det lönar sig inte att spela COD alls, om det är någon form av nyare (2007->) grafik ens.

Grafiken är hemsk, fysiken är vidrig, och ljuden är under all kritik.
Det summerar ungefär min känsla av COD.
Även ifall gemene svensson tydligen nöjer sig med nya banor och vapen och kallar det "ett nytt spel", så kommer jag personligen aldrig köpa ett till COD-spel innan dem fixar en helt ny grafikmotor. Ingen mer Quake!

Kanske låter surt, eller "Anti-COD" (Man får ju inte kritisera sånt som andra gillar nu för tiden), men jag är grymt glad att jag inte köpte spelet.
Även om MP kanske är bättre (Fortfarande identiskt med tidigare spel, nya banor och nya vapen/perks som vanligt, så är det fortfarande samma jävla spel som MW1/2/3, och BLOPS.

Apple och Activision/Treyarch måste va något på spåren. Gör en grym produkt, sälj som fan. Efter detta så slutar man med allt vad innovation heter och bara uppdaterar små saker, man vill ju inte förlora sitt vinnande koncept. Har man sålt bra en gång, så ska man låta produkten vara, för då kommer man sälja enormt mycket i en evighet framåt.

Eller?

Ber om ursäkt för ett ganska stort inlägg, och genomgående surt. Men jag är förbannad att man kan tjäna så enorma pengar på skit.
"Men det har ju DX11!"

Quake 3 kan ha DX11, men kommer fortfarande se ut som skit. COD är gjort för att funka överallt, precis som CS, det är det som gör att det säljer i så enorma mängder, och även det som gör mig så förbannat. Har man lagt så gott om pengar på en dator så ska den bannemig pressas. Annars är det inte utveckling.

Jag håller verkligen med om att ljudet är helt under all kritik! Vart är tyngden? Och ljudvolymen är aslåg av någon anledning.

Det är mycket det som förstör känslan tycker jag själv. Annars så är det ett CoD-spel med lite twist. 380 kr är det ju värt - fast det inte är världens mest revolutionerande produkt.

Sen att klaga på att det är för lättdrivet är lite i senaste laget och helt menlöst. Det visste vi om att det skulle vara sedan en LÅNG tid. Nästa generations konsoler kommer antagligen inte ändra på detta heller då dessa antagligen kommer få den grafiken vi på en mellanklass-PC har nu.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk

Struntade i att köpa Blops II på release eftersom att jag blev besviken på Blops 1. Blev dock lite sugen när TotalBiscuit var såpass positiv till spelet (säger att det utan tvekan är det bästa sen MW1). Ska dock invänta hans multiplayer-recension innan jag bestämmer mig.

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Son of Qwerty:

Struntade i att köpa Blops II på release eftersom att jag blev besviken på Blops 1. Blev dock lite sugen när TotalBiscuit var såpass positiv till spelet (säger att det utan tvekan är det bästa sen MW1). Ska dock invänta hans multiplayer-recension innan jag bestämmer mig.

Klokaste svaret i denna tråden

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Quake 3 kan ha DX11, men kommer fortfarande se ut som skit. COD är gjort för att funka överallt, precis som CS, det är det som gör att det säljer i så enorma mängder, och även det som gör mig så förbannat. Har man lagt så gott om pengar på en dator så ska den bannemig pressas. Annars är det inte utveckling.

Quake 3 kan spelas på WinXP de kan inte Blackops 2

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Sånt skitspel fy fan, lagg compensaition va illa i MW3 men går inte spela MP på BO2.

Drar 50 skott på nån och de dör inte sen ser man killcam efter och man ser sig själv inte ens skjuta, skit spel jag vill ha pengarna tillbaka.

Sen så 3/5 game så laggar hela servern och det är som om alla skulle springa runt med 5FPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Sånt skitspel fy fan, lagg compensaition va illa i MW3 men går inte spela MP på BO2.

Drar 50 skott på nån och de dör inte sen ser man killcam efter och man ser sig själv inte ens skjuta, skit spel jag vill ha pengarna tillbaka.

Sen så 3/5 game så laggar hela servern och det är som om alla skulle springa runt med 5FPS.

Word på detta, lagg kompensationen i detta spelet är ju fan värre än i BF3.

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Sånt skitspel fy fan, lagg compensaition va illa i MW3 men går inte spela MP på BO2.

Drar 50 skott på nån och de dör inte sen ser man killcam efter och man ser sig själv inte ens skjuta, skit spel jag vill ha pengarna tillbaka.

Sen så 3/5 game så laggar hela servern och det är som om alla skulle springa runt med 5FPS.

Har testat i ungefär 1 timme totalt och jag har inte märkt av någonting liknande. Inte mina polare heller.

Kanske är ren otur och lite ostabilt såhär vid release? Trist att lira när det är sådär hur som.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Provade att stänga av vsync och det blev bättre med lagget men har tearning nu ist.
Spelet är fortfarande en beta iaf.