Den stora tråden om Black Ops 2

Permalänk
Medlem

320kr på g2play includerat Nuketown 2025, inte illa xD

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk

http://www.youtube.com/watch?v=oNLbJKs1jmI

TotalBiscuit la precis upp "WTF is... Black Ops II (Multiplayer)"

Nu kör vi! Hoppas på en positiv recension!

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Son of Qwerty:

http://www.youtube.com/watch?v=oNLbJKs1jmI

TotalBiscuit la precis upp "WTF is... Black Ops II (Multiplayer)"

Nu kör vi! Hoppas på en positiv recension!

Recensionen speglar precis mina förväntningar av spelet. Ett enkelt och actionspäckat spel utan direkt strategier och smarta manöver. Sikta, skjut, kalla fram hjälpmedel. Personer som gillar denna sorts spel kommer säkerligen gillar BO2, jag däremot har blivit mer och mer intresserad av mer krävande spel (t.ex. Starcraft II) och kommer förmodligen inte uppskatta spelet.

Permalänk
Medlem

Skall man köpa det till PC eller PS3?

Har tröttnat rejält på fuskare inom alla fps spel till pc, känns som om man börjar bli gammal...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alliaria:

Skall man köpa det till PC eller PS3?

Har tröttnat rejält på fuskare inom alla fps spel till pc, känns som om man börjar bli gammal...

Det finns fuskare på PC men jag har inte sprungit in i någon än. 1 dag spelat enligt barracks.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Quake 3 kan spelas på WinXP de kan inte Blackops 2

Vilken enorm utveckling för 13 år.

Det är inte det jag syftar på Du kan ge gamla spel DX11, men det gör inte att dem blir snyggare. Det är inget argument, Blops2 är skitfult med dagens mått mätt, och kommer vara det tills dem uppdaterar eller helt enkelt bygger en ny grafikmotor

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Jag skulle köpa det, men just nu spelar jag för det mesta bara world of warcraft, måste fixa min rating osv men sen när man är full gearad pvp och pve då blire nog att köpa de
Det lilla jag såg igår när jag satt o kolla på Orb, s ser det jävligt nice ut!

Visa signatur

Hejhoppsan

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Vilken enorm utveckling för 13 år.

Det är inte det jag syftar på Du kan ge gamla spel DX11, men det gör inte att dem blir snyggare. Det är inget argument, Blops2 är skitfult med dagens mått mätt, och kommer vara det tills dem uppdaterar eller helt enkelt bygger en ny grafikmotor

Tycker också dom ska uppdatera sig lite på grafikfronten så det tilltalar alla men samtidigt ska det finnas en möjlighet att stänga av allt krimskrams så det blir så simpelt som möjligt. Jag tycker blops2 ser mycket snyggare ut än t.ex mw3 och för min del är det bara negativt. Stängt ner alla grafiksettings till lägsta möjliga men vill ändå ha det lite renare.

Förövrigt märker jag en jättestor skillnad i hit detection nu. Folk dör oftast när man skjuter på dom.. Någon annan som märkt denna skillnaden idag? När startar dubbel xp för oss som förhandsbokat?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd

Har spelat spelet nu och tycker det är skit spel, lika tråkig grafik som tidigare och vapen annorlundare, hela skiten känns mer som rymdfärdspelet, dvs vapnen och hur dom har gjort spelet. Stor skillnad på black ops 1 och detta.

Visa signatur

Shassi Antec twelve hundred | Moderkort | ASUS crosshair V formula | CPU AMD phenom 2 970BE X4 4.1 Ghz | SSD Samsung 840 SSD 250GB | CPU kylare Corsair hydro H80 | ramminnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600Mhz DDR3 | Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII 3GB Grafikkortkylare Arctic cooling extreme 7970 | PSU XFX 750W XXX edition 80+ silver | Högtalare Logitech Z906 5.1 |

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av kevve1:

När startar dubbel xp för oss som förhandsbokat?

Nu i helgen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

PATCH

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Det skulle ju vara double xp idag.

Visa signatur

| Chassi: Fractal Design Define XL R2 | MB: Asus P8Z77-V PRO | CPU: i7 3770K @4,7Ghz | GPU: GeForce GTX TITAN | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W | SSD: Samsung 840 256GB | HDD: 3TB WD Red | RAM: Corsair 16GB |
Annat onödigt: Xbox 360/One, SGN 3, iPad Mini, Nexus 7, Bärbar HP och två dumburkar som kallas Smart-TV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av axelweinar:

Det skulle ju vara double xp idag.

Det är dubbel xp för oss som förhandsbokade och fick nuketown..

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Det är dubbel xp för oss som förhandsbokade och fick nuketown..

Jo men jag förhandsbokade och fick nuketown.

Visa signatur

| Chassi: Fractal Design Define XL R2 | MB: Asus P8Z77-V PRO | CPU: i7 3770K @4,7Ghz | GPU: GeForce GTX TITAN | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W | SSD: Samsung 840 256GB | HDD: 3TB WD Red | RAM: Corsair 16GB |
Annat onödigt: Xbox 360/One, SGN 3, iPad Mini, Nexus 7, Bärbar HP och två dumburkar som kallas Smart-TV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av axelweinar:

Jo men jag förhandsbokade och fick nuketown.

Då har du dubbel xp nu!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Då har du dubbel xp nu!

Nej tyvärr, men jag får väl se imorgon om det funkar.

Visa signatur

| Chassi: Fractal Design Define XL R2 | MB: Asus P8Z77-V PRO | CPU: i7 3770K @4,7Ghz | GPU: GeForce GTX TITAN | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W | SSD: Samsung 840 256GB | HDD: 3TB WD Red | RAM: Corsair 16GB |
Annat onödigt: Xbox 360/One, SGN 3, iPad Mini, Nexus 7, Bärbar HP och två dumburkar som kallas Smart-TV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av axelweinar:

Nej tyvärr, men jag får väl se imorgon om det funkar.

Hm, är du helt säker? Även om det inte står dubbla antalet poäng när du dödar någon eller cappar objektive så får du dom. Poängen du ser där är dom som snurrar på upp emot din pointstreak. Bara för det är dubbel xp kan det inte bli dubbelt så lätt att få sina grejer

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av compstuff86:

Har spelat spelet nu och tycker det är skit spel, lika tråkig grafik som tidigare och vapen annorlundare, hela skiten känns mer som rymdfärdspelet, dvs vapnen och hur dom har gjort spelet. Stor skillnad på black ops 1 och detta.

Black ops 1 = 1960 typ?

Black ops 2 = "Near future" alltså typ år 2020 och framåt

Permalänk
Medlem

Finns det Facepaints eller dyl. i 2 an? Något annat trevligt som är nytt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av kevve1:

?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Ja, skulle väl kanske skrivit något mer, dumt av mig. Det kom ut en patch till pc inatt som skulle fixa vissa problem. http://community.callofduty.com/message/413552518#413552518

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Vad använder ni för vapen btw? Velar lite mellan mp7 med silencer och fast mag eller SWAT-burstvapnet.

Visa signatur

Intel Core i7 @ 3.50GHz | MSI Z77A-G43 | AMD Radeon Sapphire 7970 3gb | 16 GB Corsair DDR3 RAM | STOCKKYLARE FTW

Permalänk
Medlem
Skrivet av kUuul:

Vad använder ni för vapen btw? Velar lite mellan mp7 med silencer och fast mag eller SWAT-burstvapnet.

Scorpion.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kUuul:

Vad använder ni för vapen btw? Velar lite mellan mp7 med silencer och fast mag eller SWAT-burstvapnet.

Kört mest med 870mcs, har prestigeat den 2ggr och fått guldcamo Men om jag vill köra tryhard blir det Vector med laser och extended mag och bara rusha runt och skjuta från höften

ANyway: Polaren och jag kan bara joina varandra om den ena är i gamelobby. Problemet då är att vi kan hamna i olika lag och jag får stå ut med hans campande Finns det nåt sätt att lösa det så att vi kan joina varandra i "party". Båda har strikt NAT men vi kunde bilda party EN GÅNG första dagen spelet kom ut, sen dess går det inte :S

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Kört mest med 870mcs, har prestigeat den 2ggr och fått guldcamo Men om jag vill köra tryhard blir det Vector med laser och extended mag och bara rusha runt och skjuta från höften

ANyway: Polaren och jag kan bara joina varandra om den ena är i gamelobby. Problemet då är att vi kan hamna i olika lag och jag får stå ut med hans campande Finns det nåt sätt att lösa det så att vi kan joina varandra i "party". Båda har strikt NAT men vi kunde bilda party EN GÅNG första dagen spelet kom ut, sen dess går det inte :S

Testa detta för att ändra NAT till open! Det funkade för mig.

http://www.youtube.com/watch?v=UKDE3nk6Coc

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gwaniiz:

Testa detta för att ändra NAT till open! Det funkade för mig.

http://www.youtube.com/watch?v=UKDE3nk6Coc

Tack, men tyvärr får jag inte pilla med det för farsan. Hade problem med MW3 och skulle testa nåt liknande men han verkar tro att det kommer en grupp trojaner ridandes på 20 flygande virus om jag pillar där

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Tjena!
Jag tänkte ställa några frågor angående BO2. Väldigt tacksam för svar!

-Är spelet fullt av hackers, bugs osv?
-Var spelet värt pengarna? Äger redan Bf3, men har hört bra grejer om bo2 så tänkte att jag kanske ska ge det en chans.
-Kan jag spela spelet på max settings 1920x1080 med bra fps?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teiou:

Tjena!
Jag tänkte ställa några frågor angående BO2. Väldigt tacksam för svar!

-Är spelet fullt av hackers, bugs osv?
-Var spelet värt pengarna? Äger redan Bf3, men har hört bra grejer om bo2 så tänkte att jag kanske ska ge det en chans.
-Kan jag spela spelet på max settings 1920x1080 med bra fps?

a) Ser ut att finnas nåra stycken redan. Men till skillnad på Infityward ska de vara mer bevakade än tidigare. (Treyarch har ett eget anticheat system utöver VAC)

b) De är framtids tema, tänk på de Dvs vapnen är påhittade etc.

c) ja prova igår med datorn i sign. Höll 60fps ganska stabilt, dock fick ja hemska fps droppar i vissa situationer så ja valde att dra ner på lullluet. (man ser ingen direkt skillnad på max å medium.

Read more about it here: http://www.charlieintel.com/

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Okej nu har jag lirat i en del timmar. Jag tycker det är roligt MEN, är det bara jag eller är banorna ganska tråkiga?? Jag gillade MW2s banor, Black Ops banor och MW3s banor. Här är knappt någon jag fastnar för....killstreaksen tycker jag är ganska fantasilösa med. Jag vill verkligen inte klaga men detta är mitt intryck nu, det är första gången jag känner att jag faktiskt saknar ett föregående COD-spel.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Kommer det att släppas massor av DLC pack och liknande till BO2, som man måste betala för i efterhand om man vill ha?
Kom på att jag inte alls har lust att betala för ett spel som jag måste fortsätta betala på så fort de släpper nya banor. Eller att jag är tvungen att skaffa mig något "Elite" medlemskap, om det finns i BO2?