Den stora tråden om Black Ops 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av h0psi:

Okej nu har jag lirat i en del timmar. Jag tycker det är roligt MEN, är det bara jag eller är banorna ganska tråkiga?? Jag gillade MW2s banor, Black Ops banor och MW3s banor. Här är knappt någon jag fastnar för....killstreaksen tycker jag är ganska fantasilösa med. Jag vill verkligen inte klaga men detta är mitt intryck nu, det är första gången jag känner att jag faktiskt saknar ett föregående COD-spel.

Faktiskt beredd att hålla med där.

Skrivet av Nizzadaz:

Kommer det att släppas massor av DLC pack och liknande till BO2, som man måste betala för i efterhand om man vill ha?
Kom på att jag inte alls har lust att betala för ett spel som jag måste fortsätta betala på så fort de släpper nya banor. Eller att jag är tvungen att skaffa mig något "Elite" medlemskap, om det finns i BO2?

Givetvis kommer de DLC's. Redan innan spelet var släppt annonserades 4 DLC's. Brukar kosta ca 140 spänn per styck via steam. Givetvis behöver du inte köpa dessa, men de kan vara ett bra komplement om man tröttnat på de gamla banorna.

Detta har annonserats, men är alltså inte nödvändigt om man redan gillar "default" banorna: http://www.callofduty.com/blackops2/seasonpass

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Citat:

Givetvis kommer de DLC's. Redan innan spelet var släppt annonserades 4 DLC's. Brukar kosta ca 140 spänn per styck via steam. Givetvis behöver du inte köpa dessa, men de kan vara ett bra komplement om man tröttnat på de gamla banorna.

Detta har annonserats, men är alltså inte nödvändigt om man redan gillar "default" banorna: http://www.callofduty.com/blackops2/seasonpass

Oj. 140 spänn var mer än vad jag förväntade mig. Jag tänkte mig mera åt 70kr/ DLC.
Hur ofta brukar de släppa DLC's (från en DLC till nästa release) och vad brukar den innehålla?

Tack för ditt svar förresten!

Permalänk
Medlem

Jag håller med om det ni säger, att banorna faktiskt är rätt tråkiga efter en tids spelande. De banorna som faktiskt är roliga att spela är väl slums och cargo. Banorna kanske växer lite men det känns som banorna är uppbyggda på så sätt att man inte kan göra någonting åt att man dör bakifrån rätt så ofta. Banorna i första BO var långt mycket bättre.. detta känns inte riktigt som BO utan mer Mw..

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teiou:

Oj. 140 spänn var mer än vad jag förväntade mig. Jag tänkte mig mera åt 70kr/ DLC.
Hur ofta brukar de släppa DLC's (från en DLC till nästa release) och vad brukar den innehålla?

Tack för ditt svar förresten!

Har faktiskt bara köpt en endaste DLC mappack någonsin Å de till MW3 nu i höstas. DLC's kostade 137 kronor via steam å innehöll blandannat 4 nya multiplayer banor. De kan variera vad de innehåller. Man bestämmer ju själv om innehållet är värt att köpa eller inte

Själva releasen av DLC. Just PC brukar få vänta lite längre då konsol får de först. Men som regel kan man väl säga att de kommer ut när spelet börjar gå på slentrian

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Har faktiskt bara köpt en endaste DLC mappack någonsin Å de till MW3 nu i höstas. DLC's kostade 137 kronor via steam å innehöll blandannat 4 nya multiplayer banor. De kan variera vad de innehåller. Man bestämmer ju själv om innehållet är värt att köpa eller inte

Själva releasen av DLC. Just PC brukar få vänta lite längre då konsol får de först. Men som regel kan man väl säga att de kommer ut när spelet börjar gå på slentrian

Jaha, jag trodde att alla köper alla DLC's.
Men hur lång tid tar det för ett spel att börja gå på slentrian då?
Vi säger att en DLC släpps om en månad, släpps då nästa DLC några veckor efter eller brukar det ta upp till ett halvår?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teiou:

Jaha, jag trodde att alla köper alla DLC's.
Men hur lång tid tar det för ett spel att börja gå på slentrian då?
Vi säger att en DLC släpps om en månad, släpps då nästa DLC några veckor efter eller brukar det ta upp till ett halvår?

Haha nee, så ofta kommer dom inte, då skulle ju ingen köpa Vet inte exakt men var 3 månad ungefär. Å nej de är långt ifrån alla som köper DLC's.

Detta gällde bara konsol, PC fick alltid vänta längre:

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

kommer det komma någon form av elite till pc communityt ? antar inte .... dock måste ja säga detta SOPAR banan med mw3 och mw2 big time..

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

kommer det komma någon form av elite till pc communityt ? antar inte .... dock måste ja säga detta SOPAR banan med mw3 och mw2 big time..

Full respekt för din åsikt...men hur kan du tycka det?

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av h0psi:

Full respekt för din åsikt...men hur kan du tycka det?

MW3 sög röv och MW2 var kul men väldigt obalanserat. Blops 2 är klart bäst av dem tre!

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk

Har endast hunnit spela en timme ungefär, men mina synpunkter än så länge:

De banorna jag spelat är Cargo, Meltdown, Standoff, och Plaza. Här var Cargo helt klart en favorit med Meltdown i täten. Standoff var också helt okej men Plaza var verkligen en bana som jag kände att jag hatade från början till slut. Det kom alltid fiender från alla håll och den kändes allmänt grötig och dålig (möjligt att min åsikt förändras när jag kan den utantill, men den känns fortfarande usel).

Spelet är snabbt och fartfyllt vilket jag gillar. Känns riktigt bra när man har blivit varm i kläderna. Hade inga problem med "hit registration" eller liknande. Fick dock en riktigt usel host på en karta och alla började hacka omkring medans han själv sprang runt utan minsta delay (detta som suger riktigt ordentligt med serversystemet).

Kill streaks vill jag inte uttala mig om då jag inte testat alla ännu, men jag har svårt att tro att jag kommer bli besviken. Jag brukar oftast hitta en skön kombination som jag använder tills jag tröttnar eller känner för att leka runt/klara challenges.

De flesta vapen verkar vara användbara och inte helt värdelösa (förutom LMG's som jag aldrig använder på grund utav att jag vill ladda om och röra mig snabbt). Här har jag självklart inte hunnit testa alla så jag kommer säkerligen ändra uppfattning i framtiden. Tillbehören som man kan välja till sina vapen verkar även de helt okej. Ett bra utbud som gör att fler spelare kan få en kombination som passar dem. Här vill jag dock peka ut mitt hat mot laserpunktssiktet som man kan använda (och det verkar som om att ALLA gör det redan också) för att sikta vidrigt bra direkt från höften. Bör nerfas eller tas bort helt enligt mig.

Upplåsningssystemet gillar jag också. Det känns ändå ganska kul att man måste "tänka" lite på vad man vill låsa upp, eller att man i alla fall har valet att välja vad man vill låsa upp härnäst.

För mig är Black Ops 2 det första spelet i serien som jag faktiskt gillar lika mycket som MW2.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Proffsmoddare

Jag har nu lirat 48 timmar online och har nått Prestige 2 lvl 39 och jag har förbannat kul Jag lirar mycket Nuketown moshpit men även vanlig tdm och kill confirmed. Sen har jag lirat en hel del av de så kallade "party games" som sharpshooter och one in the chamber Spelet är kul som fan men det finns klara irritationsmoment tex att hela smg klassen är galet op jag hoppas verkligen att dom justerar detta.

Det känns som att 99% av alla kutar runt med någon form av smg med rapidfire och det gör ju att det blir lite svårt för oss som gillar FAL och SMR. Det går ju att lira med dessa men man får ju inte ens hälften av de kills som man får med en smg. Nya zombiemode var galet kul med Tranzit det känns betydligt svårare än innan vilket är bra då det ska vara en rejäl utmaning. Gillar även att man nu kan spela zombies med upp till 8 spelare.

Saknar även en riktigt snipervänlig bana men annars är jag nöjd

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Är det någon mer är jag som har problem med "hit registration"? I en del games funkar det hur bra som helst, men i vissa är den helt bedrövlig. :cry:

Får ut ca 7Mbit/0,6Mbit och 30ms på bredbandskollen, så jag tvivlar på att det är mitt internet som spökar.

Har inte detta problem i Black ops, Mw3 eller Bf3.

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem

Har någon koll på hur jag rapporterar fuskare på pc när man inte är i lobby? Vill rapportera direkt till Treyarch och inte igenom steam.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som har problem med att Nvidia drivers hänger sig och spelet slutar fungera. Kö3 senaste WHQL 306.97 men samma hände i förra WHQL drivisen. Jag vet att en beta är ute men jag har inte provat den ännu. Här ännu bara kört SP och drivisen hänger sig efter ca 20 min till 1 h. Detta händer inte i andra spel som BF3 TF2 mfl.

Visa signatur

Sabertooth Z77|2600K@4300MHz|XTZ 7970 GHz i CFX|Kingston HyperX Predator 8 Gb|Corsair AX 850 W Modular|Corsair SSD och lite andra HDD

Permalänk
Avstängd

Call of Duty, vilket fantastiskt spel, en vältränad soldat som inte orkar springa mer än 30 meter, om man drar på extreme condition, ja då orkar han nästan springa 100 meter, själv tar jag 3 km lätt, och jag har DÅLIG kondition. Snälla, ta tillbaka marathon, det känns så overkligen, att intervall springa runt på banan.
Varför har dom inte fixat så man inte blir proneblockad än? Menar om man lägger sig ner på riktigt men ligger nära en kant, ja man hittar nog ett sätt att lägga sig ändå, kanske man kliver fram någon cm eller vrider kroppen?
En annan sak, när man går in i, tex en teammate, så fastnar man, om han ligger på marken, så kan man inte gå över han, samma sak med mindre kanter, kanter som man i verkliga livet skulle kliva över utan att tänka på, dom små kanterna kan göra attt man stannar upp och blir helt stillastående.
Nått som länkas till det som jag tycker är jobbigt är att om man står nära en kant med behöver "hoppa" för att liksom dodga en fiende på nått sätt, ja då börjar han klättra på kanten istället för att hoppa.
Så många fel, finns massor mer, som de skulle behöva fixa, men det gör dom inte, varför? Blir ju precis som med alla andra gamla spel, bara de som gillar "grundconceptet" fortsätter spela, som cs ungefär.
Där kan man inte ens sikta sitt vapen, nått dom borde fixat? Eller tror dom kanske att soldater irl går omkring och skjuter från höften som en cowboy eller kanske rambo?
Gillar du CS, så gillar du nog bo2, där är det bäst att skjuta från höften, även fast det går att sikta och utvecklingen har gått frammåt, så väljer folk att inte sikta ändå, här i bo2 kan du även springa som jag sa och ligga ner, men inte om det är en kant i närheten.
Men som tur är, så kan man ha "guldvapen" och även nu "diamantvapen" och kan du tänka dig va, äh, nu glömmer jag alla andra fel med spelet, bara jag får lite fina diamanter på mitt lilla dockvapen så är allt glömt, borde skicka med lite smink också, blir det de i nästa "prestige-edition" kanske?

Lite fason på språket, tack
Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

Har någon koll på hur jag rapporterar fuskare på pc när man inte är i lobby? Vill rapportera direkt till Treyarch och inte igenom steam.

99% av fallen så är det lagg som gör att det ser fuskigt ut i killcamen, folk kan faktiskt få 5 i k/d utan att fuska, jag lovar, får det själv ibland i matcher

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Avstängd
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;12909352']Jag har nu lirat 48 timmar online och har nått Prestige 2 lvl 39 och jag har förbannat kul Jag lirar mycket Nuketown moshpit men även vanlig tdm och kill confirmed. Sen har jag lirat en hel del av de så kallade "party games" som sharpshooter och one in the chamber Spelet är kul som fan men det finns klara irritationsmoment tex att hela smg klassen är galet op jag hoppas verkligen att dom justerar detta.

Det känns som att 99% av alla kutar runt med någon form av smg med rapidfire och det gör ju att det blir lite svårt för oss som gillar FAL och SMR. Det går ju att lira med dessa men man får ju inte ens hälften av de kills som man får med en smg. Nya zombiemode var galet kul med Tranzit det känns betydligt svårare än innan vilket är bra då det ska vara en rejäl utmaning. Gillar även att man nu kan spela zombies med upp till 8 spelare.

Saknar även en riktigt snipervänlig bana men annars är jag nöjd

smäll på "select fire" på FAL så blir det en OP-mördarmaskin

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk

Hej!

Jag har inte spelat det tidigare black ops eller mw2,mw3 och undrar hur man gör dolphin dive på pc? När jag förlorar en gunfight så är det ofta mot någon som hoppar ner som ett mynt på marken. Jag skulle vilja veta hur man gör det här ninjatricket för det känns som att det enda motmedlet mot detta är att göra det själv.

Är det toggle prone, prone eller go to prone man ska binda? och är det bara att trycka medans man kör sprint?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S - CPU: Intel Core i7-6700K @stock - PSU: EVGA SuperNOVA 650 G2 650W GPU: Palit GeForce RTX 2080 GameRock Premium - MB: ASUS Z170 Pro Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) / 2133MHz CL13 - HDD: Samsung SSD 850 EVO SSD 500GB - Kylare: be quiet! Pure Rock - Skärm: Asus ROG PG278QR - Hörlurar: Sennheiser PC 360 - Tangentbord: CM Masterkeys PRO S Gaming - Mus: Zowie FK2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NisseBrevslick:

Hej!

Jag har inte spelat det tidigare black ops eller mw2,mw3 och undrar hur man gör dolphin dive på pc? När jag förlorar en gunfight så är det ofta mot någon som hoppar ner som ett mynt på marken. Jag skulle vilja veta hur man gör det här ninjatricket för det känns som att det enda motmedlet mot detta är att göra det själv.

Är det toggle prone, prone eller go to prone man ska binda? och är det bara att trycka medans man kör sprint?

Tjooo

http://lmgtfy.com/?q=Dolphin+dive+black+ops+

Fast nu visste jag redan men tänkte att du borde lära dig googla

Sprinta och prona Nu har jag binda om så jag springer och trycker på ctrl : )

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

99% av fallen så är det lagg som gör att det ser fuskigt ut i killcamen, folk kan faktiskt få 5 i k/d utan att fuska, jag lovar, får det själv ibland i matcher

Jag gick igenom theater flera gånger för att vara säker och inte rapportera någon som inte fuskade. Men nu hittar jag inte vart jag rapporterar han.. Killen fick för övrigt inte 5 i kd utan lite drygt 1.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av anon168673:

Tjooo

http://lmgtfy.com/?q=Dolphin+dive+black+ops+

Fast nu visste jag redan men tänkte att du borde lära dig googla

Sprinta och prona Nu har jag binda om så jag springer och trycker på ctrl : )

Jag kanske skulle skriva att jag redan hade googlat, men för mig är det självklart så jag utelämnade det. Anledningen till att jag frågade var eftersom det står olika uppgifter om det. På en sida står det att man ska springa, hoppa och i mitten av hoppet trycka på crouch, en annan sida nämner din metod. Jag tycker jag har testat både men inte lyckats. Eventuellt så är det rätt men att det inte känns som om min karaktär dyker lika fort.

Jag får väl testa ikväll igen och se om det funkar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S - CPU: Intel Core i7-6700K @stock - PSU: EVGA SuperNOVA 650 G2 650W GPU: Palit GeForce RTX 2080 GameRock Premium - MB: ASUS Z170 Pro Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) / 2133MHz CL13 - HDD: Samsung SSD 850 EVO SSD 500GB - Kylare: be quiet! Pure Rock - Skärm: Asus ROG PG278QR - Hörlurar: Sennheiser PC 360 - Tangentbord: CM Masterkeys PRO S Gaming - Mus: Zowie FK2

Permalänk
Medlem

Kul, köpte en key från Spelbutiken.se. Fick en som de lovade inom en timme. Det var ett foto av en CD-KEY. Körde in det i steam, och det fungerade. Dock när jag väl ska launcha det så kraschar det.

När jag sökte på det så hittade jag:

"Could not load default asset ‘fonts/720/consolefont’ for asset type ‘font’ - this issue appears to be related to users in Russia and Poland running their clients in English. Setting the game back to the correct language appears to resolve the issue. "

Detta fungerade, dock är det inte allt för nice att ha det på polska, inklusive menyerna.

Trodde inte man skulle få en polsk key från Spelbutiken.se...

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600s PSU: Seasonic Focus+ 650W
MB: MSI X570 Gaming Pro Carbon
CPU: AMD Ryzen 7 3700X Cooler: Noctua NH-D15S
RAM: 32GB Ballistix Sport LT 3000cl15 (e-die)
GFX: Nvidia 2070S FE SSD: Samsung 850 PRO 256GB

Permalänk
Medlem

Någon mer som stör sig på alla jävla Knife heroes (springer bara runt med kniven)? skit störande.. de måste även nerfa smgs, de är för op. sällan du ser någon med machinegun eller sniper nu ju.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem
Skrivet av topfuel:

Någon mer som stör sig på alla jävla Knife heroes (springer bara runt med kniven)? skit störande.. de måste även nerfa smgs, de är för op. sällan du ser någon med machinegun eller sniper nu ju.

Det är förbannat störande att dom inte ens saktar ner när man skjuter dom.. har ändå haft relativ tur och inte stött på så många men när man väl gör det så blir man frustrerad. Jag tycker nog inte smgs ska nerfas men däremot borde dom göra assault riffles mycket bättre! Skulle man göra en smg svagare än den är så skulle det ta alltför mycket innan fienderna är döda. En riktigt bra assault riffle är an-94, den kan man göra riktigt bra ifrån sig med, testa om du inte gjort!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Det är förbannat störande att dom inte ens saktar ner när man skjuter dom.. har ändå haft relativ tur och inte stött på så många men när man väl gör det så blir man frustrerad. Jag tycker nog inte smgs ska nerfas men däremot borde dom göra assault riffles mycket bättre! Skulle man göra en smg svagare än den är så skulle det ta alltför mycket innan fienderna är döda. En riktigt bra assault riffle är an-94, den kan man göra riktigt bra ifrån sig med, testa om du inte gjort!

Hatar dem!! värsta som finns, de är så äckligt snabba å lurar vid varje hörn!

Mjo, men smgs har lite för bra accuracy för deras fire rate och damage tycker jag. Shotguns borde buffas med mer accuracy, assault rifles tycker jag är ganska even, på långa avstånd vinner de, på korta avstånd förlorar de. Gillar Scaren mer än AN-94

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk

Jag trodde faktiskt inte att jag skulle få spela ett spel gjort 2012 där nätkoden (eller lagkompensationen) är så urbota kass. Till och med Quake 3 hade långt mycket bättre nätkod. Hur många gånger är det inte som man skjuter någon med 10 skott (massa hit detection) med en smg utan att de dör, och på killcam så har man inte ens träffat snubben. I Black Ops 2 kan man inte ens välja server efter vilken ping man har, spelet ska ju fixa detta men ibland kommer man in på helt ospelbara laggande servrar. Det du får göra eftersom du inte ser din ping är att försöka lista ut om du måste leda dina skott eller ej.

Det går inte ens att jämföra detta spel med till exempel Battlefield 3. Så sjukt mycket sämre. Nej, det blir nog till att spela klart kampanjen istället och sedan lägga skiten på hyllan.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S - CPU: Intel Core i7-6700K @stock - PSU: EVGA SuperNOVA 650 G2 650W GPU: Palit GeForce RTX 2080 GameRock Premium - MB: ASUS Z170 Pro Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) / 2133MHz CL13 - HDD: Samsung SSD 850 EVO SSD 500GB - Kylare: be quiet! Pure Rock - Skärm: Asus ROG PG278QR - Hörlurar: Sennheiser PC 360 - Tangentbord: CM Masterkeys PRO S Gaming - Mus: Zowie FK2

Permalänk
Medlem

Igår funkade spelet bra, nu är det tillbaka i samma jävla skit att man instantdör och i killcam så visar det inte alls samma sak som jag såg. Folk dör inte trots att man skjuter dom tillräckligt, ibland så skjuter man tydligen inte alls.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Lagcomp och firerate

Tror inte jag är ensam om att störa mig på ett par saker i det här spelet.
1: Lagcompensation är helt oacceptabel, gynnar bönder i typ Ryssland o Polen med 56k modem genom att dra ner alla andra med bra uppkoppling. Som många skriver stämmer killcamen inte 8 av 10 gånger. (man märker enorm skillnad när man hamnar på en vettig server)
2: Den som har högst firerate vinner i princip alltid då alla banor är så jäkla trånga, med andra ord: 80% kör med smg's.
3: Vet inte om det bara är jag som tycker dom skruvat upp tempot ännu mera än tidigare cod-spel, har lirat mwf1 och bo1. Visst, det ska vara högt tempo i cod men det här känns nästan som om det går på ecstasy.

För övrigt gillar jag spelet, alla vapen har skön känsla och verkar balanserade förutom SWAT, som är helt knasig delay på burstfire (oanvändbar enligt mig).
Det som förvånar mig mest är ändå hur bra spelet flyter på, plus att det är snygg grafisk stil på det.

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk

Såg precis nu att spelet av sig själv spelar in matcherna via theater vilket inte går att stänga av. Någon som vet om detta sparas på hårdisken eller via "molnet"? eller om detta går att stänga av?

Permalänk
Medlem

Ni som ha kört Zombie, vad är det för ikon brevid poängen? Har alltid funderat och försökt söka på Youtube och Google.
Ser ut som någon miniräknare/mobiltelefon. Den finns inte alltid där men kommer dit mitt i allt.
Så vet ni vad det är så säg gärna till!

Visa signatur

Punch a fish make a wish