Vart hittar jag billigaste HDMI>Komponent AV kabel till PS3?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Jun 2011

Vart hittar jag billigaste HDMI>Komponent AV kabel till PS3?

Som Sagt Vart hittar jag billigaste HDMI>Komponent AV kabel till PS3? alla kinafabrikat känns lite dyrt i längden att köpa och prova sig igenom tills man hittar en som faktiskt funkar....

Någon som köpt 3rd-party kable som funkat klockrent? om så vart isfl, och pris då? om någon råkar ha en som ligger och inte längre används får ni
gärna skicka ett PM så kan vi säkert komma överens;)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sektor 001
Registrerad
Aug 2003
Skrivet av sourcenemy:

Som Sagt Vart hittar jag billigaste HDMI>Komponent AV kabel till PS3? alla kinafabrikat känns lite dyrt i längden att köpa och prova sig igenom tills man hittar en som faktiskt funkar....

Någon som köpt 3rd-party kable som funkat klockrent? om så vart isfl, och pris då? om någon råkar ha en som ligger och inte längre används får ni
gärna skicka ett PM så kan vi säkert komma överens;)

finns ingen sån kabel så det lär du aldrig hitta, maskinen har en särskild utgång för analog AV. adaptermojänger finns däremot som gör just det där. men nu tror jag du helt enkelt menar en komponentkabel? isf funkar nästan vilken som helst, det är inget direkt speciellt med originalkabeln utöver att den är tjusigt designad. tvivlar på att ens en videofil med oscilloskopet i högsta hugg skulle kunna avgöra skillnaden.

så köp du en Kinakabel med lugn.

funktionsmässsigt mest lik den riktiga, utan extra C-sladd som nedan: http://www.console.se/ps2/kablar/ps2komponentkabel.html

ungefär lika tjock som originalet iaf: http://www.importgrossisten.se/ps3/96-komponentkabel-till-ps2...

/

äh, denna var visst en sån där japansk specialare, inte konstigt det var rea. denna funkar med alla de vanligaste konsollerna nu, och billigare blir det nog knappast: http://www.faceplate.se/ps3-kablar-adaptrar/431-4-i-1-d-termi...

Dold text

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lundt
Registrerad
Okt 2004

Kolla på Ebay/DX.com eller liknande

MSI Z77-GD65, Intel 3770K, Asus DCII 7970, 3x64 M4 SSD Raid 0, Samsung 840 250gb, 24gb ram.

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Som sagt, hdmi till komponent existerar inte och det lär aldrig komma heller, det är förbjudet enligt licensreglerna för hdmi att göra om hdmi till högupplöst analogvideo och att ta ut lågupplöst signal via hdmi är knappast vettigt det heller.
Du kan däremot använda av porten för att få ut komponent.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Jun 2011

my bad Multi-AV>komponent menade jag solly. har testat 2 olika men no go

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av sourcenemy:

Det låter mera som om du inte slagit på utgången.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Aug 2003
Skrivet av sourcenemy:

Är det en sådan du söker?