Permalänk
Medlem

Corsair H100 monteringsproblem

Hej alla kunniga sweclockare..

Jag har precis installerat H100 CPU kylare (LGA1155) men jag är inte nöjd med resultatet!
Grejen är att muttrarna man använder för att spänna fast kylaren i monteringssatsen böjer sig när man spänner åt dem, så att de sitter snett!
Dessutom blir monteringsskruvarna (de som sitter mellan mobo och kylaren) också sneda när man spänner fast muttrarna..
Jag vill förtydliga att jag inte är en idiot och satt hela monteringssatsen snett eller nåt i den stilen, jag är ganska noga av mig
Nån som upplevt nåt liknande??

Visa signatur

AMD 7950x | Asus ROG X670E GENE | MSI RTX 4090 Suprim X l 32GB Corsair DDR5 l 980 Pro 2tb | Corsair AX1600i | NZXT h400

Permalänk
Medlem

Har du använt korrekt sockelfäste och rätt skruvhål? Det finns mer än ett skruvhål på sockelfästet. I mina öron låter det som om du använt fel skrivhål eftersom du skriver att "det böjer sig"

In the middle is LGA1155/1156

Permalänk
Medlem

Tja, som jag ser det finns det inte flera olika "hål" utan man får själv dra fästet till ett läge som passar hålen i moderkortet..

Visa signatur

AMD 7950x | Asus ROG X670E GENE | MSI RTX 4090 Suprim X l 32GB Corsair DDR5 l 980 Pro 2tb | Corsair AX1600i | NZXT h400

Permalänk
Medlem

För övrigt, är det någon som vet om det är samma monteringssats på H60 som på H100?

Visa signatur

AMD 7950x | Asus ROG X670E GENE | MSI RTX 4090 Suprim X l 32GB Corsair DDR5 l 980 Pro 2tb | Corsair AX1600i | NZXT h400

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungowe:

Tja, som jag ser det finns det inte flera olika "hål" utan man får själv dra fästet till ett läge som passar hålen i moderkortet..

Jag vill minnas att detta var riktigt bitchigt att få på plats. Jag har monterat både en H100 och en H80 och jag tror jag svor ordentligt båda gångerna.
Ramen kommer att "böja" sig lite när du drar åt skruvarna, eftersom den skall fjädra när den trycker mot processorn. Skruvarna skall dock aboslut inte vara sneda. HELT säker på att monteringssatsen på undersidan hamnat rätt?

Permalänk
Medlem

Nä det känns inte helt rätt med sneda skruvar
Men jag förstår inte riktigt hur monteringssatsen kan hamna fel? Så länge skruvarna som går igenom moderkortet sitter rakt?
Jag blir ju orolig för att kylaren inte sätter rätt mot processorn som den ska..

Är det någon som vet om det är samma monteringsanordning på H60 eller H80?

Visa signatur

AMD 7950x | Asus ROG X670E GENE | MSI RTX 4090 Suprim X l 32GB Corsair DDR5 l 980 Pro 2tb | Corsair AX1600i | NZXT h400