tillverkare och deras garantier?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lerum
Registrerad
Mar 2011

tillverkare och deras garantier?

Hejsan alla Swecloskers vänner!

Jag är på jakt efter att köpa ett nytt GTX 680 nu.
men är det någon av er som har koll på de olika leverantörernas garantier?
tex vilka som fortfarande lämnar garanti om du byter ut stock kylaren?
skall erskänna att jag har inte direkt några kunskaper inom detta ämne.
Tack på förhand!

Chassi: Bitfenix Prodigy M | Moderkort: ASUS H87M-PLUS mATX | Grafik-kort: GTX 780 Asus DCII | Processor: Intel Core i7 4770k, 4.4 GHz | CPU Cooler: Corsair H80i | Internminnen: Crucial 1600 MHz 16Gb | Nätaggregat: XFX ProSeries Modulärt 780W | Ljudkort: Creative SoundBlaster X-Fi Titanium Fatal1ty

Trädvy Permalänk
Moderator
Geeks Gaming
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Jan 2012

köp inte ett grafikkort och byt kylare tror inte man får garanti hos någon tillverkare då, köp med eftermarknadskylare, tror det var gigabyte som hade bäst garanti om det händer nåt med kortet, skall se om jag hittar källa

Kom in och häng med oss på Geeks Discord!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2010

Tror EVGA hade någon sådant att du får byta kylare! Är inte 100% så någon får gärna rätta mig!

Gigabyte GA-X99-UD5 WIFI - Intel Core i7 5820K - Ballistix 16GB DDR4 4x4 2400MH - LEPA G1000-MB 80+ Gold - Samsung 850 EVO 500GB - Noctua D15 - Phanteks Enthoo Luxe - GTX970 - AOC g2770Pqu - Corsair K70 RGB - Razer Mamba 2012 4G - SteelSeries QcK+ - Roccat KAVE XTD 5.1 -

Trädvy Permalänk
Moderator
Geeks Gaming
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Jan 2012

kollade upp det du sa och det stämmer, men fråga är om man tjänar på det, msi:s twin frozr kylare kostar ca 400 kr mer bara så om man tar ett sånt kort tror jag det blir billigare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011

Om du inte ska vattenkyla så blir det billigare att bara köpa en asus / msi eller gigabyte non-stock kort.

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: EVGA GTX980TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Jun 2011

Har ett Asus CUII dock med amd, hade ett nvidia dessförinnan och kan varmt rekommendera asus, tyst kylare med bra temperaturer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lerum
Registrerad
Mar 2011

saken e den ljust att jag tänkt vatten kyla kortet, och då hade det vart bra om man hade en tillverkare som fortfarande lämnade garanti efter "byggnationen".
EVGA säger du, vill minnas mig att jag har hört något om det från deras sida innan också? rätta mig om jag har fel?

Chassi: Bitfenix Prodigy M | Moderkort: ASUS H87M-PLUS mATX | Grafik-kort: GTX 780 Asus DCII | Processor: Intel Core i7 4770k, 4.4 GHz | CPU Cooler: Corsair H80i | Internminnen: Crucial 1600 MHz 16Gb | Nätaggregat: XFX ProSeries Modulärt 780W | Ljudkort: Creative SoundBlaster X-Fi Titanium Fatal1ty

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
London
Registrerad
Jun 2006

EVGA ger garanti även om du bytt kylare, det enda dom ber dig om är att montera ihop allt som det var från början om du behöver skicka in det. Det är därför jag valde ett EVGA kort, kolla här http://eu.evga.com/support/warranty/

Simlärare

Trädvy Permalänk
Moderator
Geeks Gaming
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Jan 2012

finns ett kort som är gjort för vattenkylning som det sitter ett block på kommer ej ihåg namn men det finns

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
London
Registrerad
Jun 2006
Skrivet av bl0m1:

finns ett kort som är gjort för vattenkylning som det sitter ett block på kommer ej ihåg namn men det finns

Det finns flera men tyvärr är dom i regel svindyra, långt mer än ett vettigt kort plus block

Simlärare

Trädvy Permalänk
Moderator
Geeks Gaming
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Jan 2012

jag vet ej det vet bara att det finns men har för mig att evega hade et tlil någorlunda pris, kanske jag som har fel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kinna
Registrerad
Jan 2012

annars så köper du en kort som inte har standarkylare. typ som MSI,gigabyte,asus eller liknande.

4690K @ 4.8 Ghz 1.333 V
Citera för svar Fraktfritt
Instagram
Flickr

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lerum
Registrerad
Mar 2011

Jo man kan tex köpa arctic accelier hybrid (ursäkta stavningen), som sweclockers skrev om för några dagar sen.
Där syns tydligt i deras diagram vad vattenkylning kan göra vs asus DC II kylare.
Sen köper man ett ref kort och sätter på ett vattenblock blir det ca samma pris som Asus DC II.
Är mer så jag har tänkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Moderator
Geeks Gaming
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Shaklin:

Jo man kan tex köpa arctic accelier hybrid (ursäkta stavningen), som sweclockers skrev om för några dagar sen.
Där syns tydligt i deras diagram vad vattenkylning kan göra vs asus DC II kylare.
Sen köper man ett ref kort och sätter på ett vattenblock blir det ca samma pris som Asus DC II.
Är mer så jag har tänkt.

Skickades från m.sweclockers.com

jo det är sant men det blir mycket billigare om du tar msi kylaren den är bra den med och kostar lite mindre än asus dc2