Microsoft Surface stöder Xbox 360-kontroller

Permalänk
Melding Plague

Microsoft Surface stöder Xbox 360-kontroller

Utvecklarna på Microsoft ser till att en uppsjö olika tillbehör fungerar med surfplattan Surface RT, däribland handkontrollen från Xbox 360.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hade blivet förvånad om det inte hade funkat out of the box.

Permalänk
Medlem

Jag börjar bli mer och mer intresserad av Windows 8. Synd bara att ett gränssnitt för både touch och mus är så svårt att få till. Surface ser ut att bli grym

Permalänk
Medlem

Om man nu ska lägga ut flera tusen kr på en enhet som går att spela på, kan man väl lika gärna köpa ett Xbox 360?

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Sweet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Om man nu ska lägga ut flera tusen kr på en enhet som går att spela på, kan man väl lika gärna köpa ett Xbox 360?

Eller en dator

Permalänk
Medlem

Xbox 360 usb fungerar väll till w7? Hoppades att man kunde använda wireless utan adapter. Tycker också att det är dumt att man inte kan ha appar på minneskortet men det är väll för att få fler att köpa 64GB versionen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Inaktiv

..då blir det till att tanka MotionInJoy för oss med PlayStation 3 kontrollers?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Eller en dator

Jag syftade på handkontrollen och det faktumet att plattan är just från Microsoft.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Den ser rätt grym ut på bilden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Om man nu ska lägga ut flera tusen kr på en enhet som går att spela på, kan man väl lika gärna köpa ett Xbox 360?

Eller så ser man det som en positiv grej att man kan spela med handkontroll också än bara sitta och smeka skärmen? =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Om man nu ska lägga ut flera tusen kr på en enhet som går att spela på, kan man väl lika gärna köpa ett Xbox 360?

Hur kan du jämföra en surfplatta med en xbox?

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Om man nu ska lägga ut flera tusen kr på en enhet som går att spela på, kan man väl lika gärna köpa ett Xbox 360?

Men Xbox 360 har inte inbyggd skärm osv. Sen köper du knappast denna till spel i förstahand.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blupparen:

att man inte kan ha appar på minneskortet men det är väll för att få fler att köpa 64GB versionen.

Antagligen. Det är tydligen trendigt att kopiera Apples värdelösa beteende och locka till sig hipsterkunder.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Eller så ser man det som en positiv grej att man kan spela med handkontroll också än bara sitta och smeka skärmen? =P

Skrivet av Kilroy:

Hur kan du jämföra en surfplatta med en xbox?

Jag tror att ni båda har missuppfattat det här lite. Microsoft ska släppa en surfplatta (med tillhörande tangentbord) och uppger nu att man kan använda ett tillbehör som är till deras konsol för att kunna spela på den. Min poäng är, varför skulle folk köpa en sån platta för att kunna spela med en Xbox 360-kontroll? Det verkar väldigt opraktiskt att ha med sig en handkontroll i fickan på resande fot på samma sätt som surfplattan, och när man är hemma kan man ju lika gärna köra spel på en konsol med denna handkontroll. Förstår ni?

Edit: Nej, man stoppar såklart inte plattan i fickan heller, men ni förstår vad jag menar förhoppningsvis?

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Skrivet av €lysian:

Jag tror att ni båda har missuppfattat det här lite. Microsoft ska släppa en surfplatta (med tillhörande tangentbord) och uppger nu att man kan använda ett tillbehör som är till deras konsol för att kunna spela på den. Min poäng är, varför skulle folk köpa en sån platta för att kunna spela med en Xbox 360-kontroll? Det verkar väldigt opraktiskt att ha med sig en handkontroll i fickan på resande fot på samma sätt som surfplattan, och när man är hemma kan man ju lika gärna köra spel på en konsol med denna handkontroll. Förstår ni?

Edit: Nej, man stoppar såklart inte plattan i fickan heller, men ni förstår vad jag menar förhoppningsvis?

Det är garanterat lättare att ha en kontroll + en surface när man är på resande fot, jämfört med att ha en kontroll + xbox + TV + strömförsörjning i väskan.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Det är garanterat lättare att ha en kontroll + en surface när man är på resande fot, jämfört med att ha en kontroll + xbox + TV + strömförsörjning i väskan.

Men nu var det ju inte så jag menade heller. Jag förstår inte varför så många på det här stället måste vända på allting man skriver och göra det till något helt annat?

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Avstängd

Tänk er en amd prolle i den plattan. Kanske världens smidigaste landator?

Permalänk
Skrivet av €lysian:

Men nu var det ju inte så jag menade heller. Jag förstår inte varför så många på det här stället måste vända på allting man skriver och göra det till något helt annat?

Men det är ju det heöa nyhetsartikeln menade. om det var någon som vände något så är det du
En surface är en portabel enhet, en xbox är det inte.
Man köper inte en xbox istället för en surface, och man köper inte en surface istället för en xbox.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

..då blir det till att tanka MotionInJoy för oss med PlayStation 3 kontrollers?

Lär inte fungera på RT versionen, men det kanske kommer en version som fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Men nu var det ju inte så jag menade heller. Jag förstår inte varför så många på det här stället måste vända på allting man skriver och göra det till något helt annat?

För de är fanboys och måste skydda sitt älskade W8?

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Jag tror att ni båda har missuppfattat det här lite. Microsoft ska släppa en surfplatta (med tillhörande tangentbord) och uppger nu att man kan använda ett tillbehör som är till deras konsol för att kunna spela på den. Min poäng är, varför skulle folk köpa en sån platta för att kunna spela med en Xbox 360-kontroll? Det verkar väldigt opraktiskt att ha med sig en handkontroll i fickan på resande fot på samma sätt som surfplattan, och när man är hemma kan man ju lika gärna köra spel på en konsol med denna handkontroll. Förstår ni?

Edit: Nej, man stoppar såklart inte plattan i fickan heller, men ni förstår vad jag menar förhoppningsvis?

smidigt t.ex man åker iväg nånstans.
t.ex till päronen, så kan man slöspela när man känner för det.

Så mycket plats tar inte en kontroll.
vem säger att man alltid tar med sig, utan man anpassar ju tillfället när det finns möjlighet.

pluggar man, någon rast , plocka fram en ur skåpet.
jobbar man, en långlunch plocka fram ur skåpet.

bara fantasin som sätter gränsen
jag spelar rätt mycket på min ipad, och jag personligen har haft möjlighet att kunna använda kontroll hur mycket som helst om jag hade haft en.

så,stort + där

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Dahle86:

För de är fanboys och måste skydda sitt älskade W8?

Måste vara så. Det är bara fanboys som har fått för sig att det skulle finnas nån skillnad på användningsområdena för surfplattor och spelkonsoler.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Avstängd

Funkar det till asus transformer så är det ganska logiskt att den fungerar med en microsoft produkt

Permalänk
Medlem

Clever boys those Microsoft dudes...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 @4,2GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, GTX 1080 8GB RAM

Permalänk
Avstängd

Kan det här vara en hint om vad som kommer i framtiden? Möjlighet att köra Xbox 720-spel på Surface via streaming på WLAN typ?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Men det är ju det heöa nyhetsartikeln menade. om det var någon som vände något så är det du
En surface är en portabel enhet, en xbox är det inte.
Man köper inte en xbox istället för en surface, och man köper inte en surface istället för en xbox.

Microsoft har en konsol > Microsoft gör en surfplatta som har touchskärm och tangentbord > Microsoft uppger att man kan använda handkontrollen från deras konsol till deras surfplatta - Vad är en surfplattas huvudsakliga användningsområde nu igen? Bara för att man kan använda surfplattan till annat än just att surfa på den innebär inte det automatiskt att allting är vettigt för alla, och det var precis det jag försökte säga. Inget annat.

Vill man använda deras handkontroll för att kunna spela så tycker jag att man lika gärna kan spela på deras konsol. På så vis tycker jag att du försöker vända på det jag skriver.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Skrivet av €lysian:

Microsoft har en konsol > Microsoft gör en surfplatta som har touchskärm och tangentbord > Microsoft uppger att man kan använda handkontrollen från deras konsol till deras surfplatta - Vad är en surfplattas huvudsakliga användningsområde nu igen? Bara för att man kan använda surfplattan till annat än just att surfa på den innebär inte det automatiskt att allting är vettigt för alla, och det var precis det jag försökte säga. Inget annat.

Vill man använda deras handkontroll för att kunna spela så tycker jag att man lika gärna kan spela på deras konsol. På så vis tycker jag att du försöker vända på det jag skriver.

Så du menar att du tror att nyheten är till för att locka folk till att köpa en surface, och limma fast i soffbordet, just enbart av anledningen att den fungerar med xbox-kontroller?
I så fall håller jag absolut med dig, då är en xbox ett bättre val.

Det är såklart inte spel som är huvudsyftet med en platta, men vissa som köper en vill använda den till spel ibland, och för dom är det ju skitbra att det går att använda en extern gamepad. jag förstår fortfarande inte riktigt poängen med din första kommentar, menar du att dom borde tagit bort möjligheten till att använda gamepad, bara för att surface inte är den vettigaste produkten att använda den till?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Så du menar att du tror att nyheten är till för att locka folk till att köpa en surface, och limma fast i soffbordet, just enbart av anledningen att den fungerar med xbox-kontroller?
I så fall håller jag absolut med dig, då är en xbox ett bättre val.

Det är såklart inte spel som är huvudsyftet med en platta, men vissa som köper en vill använda den till spel ibland, och för dom är det ju skitbra att det går att använda en extern gamepad. jag förstår fortfarande inte riktigt poängen med din första kommentar, menar du att dom borde tagit bort möjligheten till att använda gamepad, bara för att surface inte är den vettigaste produkten att använda den till?

Suck... Nej, det är inte det jag menar.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Skrivet av combatzone:

Funkar det till asus transformer så är det ganska logiskt att den fungerar med en microsoft produkt

Hur "microsoft-specifika" är dom kontrollerna egentligen? Fick för mig att dom fungerade som vilken usb-gamepad som helst.
Så tja, en platta borde väl ha stöd för antingen alla usb-kontroller, eller inga usb-kontroller, oavsett fabrikat på dom?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*