Permalänk
Medlem
Skrivet av Thailandur:

Kan vara så att du visar hela 12mp bilden på datorn utan att skala ner den och därför upplever den som grynig, prova att skala ner bilden i efterhand från 4000x3000 (12mp) till något som kanske 1080 eller vad du nu vill använda.

Hur gör jag det på enklaste sätt då ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Det finns en inställning för det, då roteras displayen och allt som spelas in. Är till för att du ska kunna fästa kameran på undersidan av saker och ändå kunna filma åt rätt håll. På min Hero2 är det en bild på en pil och texten "UP" för inställningen.

Tack ska du ha!

Permalänk
Skrivet av Tusse94:

Hur gör jag det på enklaste sätt då ?

Antar att det går med olika bildredigeringsprogram, men jag kan endast lite photoshop. Där är det bara att använda skalningsverktyget.

Permalänk
Medlem

hej. funkar gopro hero3 skalet till gopro hero3+?
tänkte om superview och sånt fortfarande funkar

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrdawww:

hej. funkar gopro hero3 skalet till gopro hero3+?
tänkte om superview och sånt fortfarande funkar

Ja, GoPro HERO3 kamerahuset är kompatibelt med den nya GoPro HERO3+ kameran.
Superview bör också fungera fint!

Visa signatur

Nyheter, tävlingar, tips & tricks, guider och diskussioner om GoPro. GoProForum.se

Senaste trailers och gott & blandat extra material från nya biofilmer! fb.com/Moovi.se

Permalänk
Medlem

Gjorde en ny tråd men likabra att skicka in den här också kände jag! :]

Hej!

Jag har en "GoPro HD HERO3 Black Edition" och ska medverka i www.toughest.se och tyckte det var en cool grej att ta med kameran givetvis.
Det är en hinderbana på 8km som ska vara mycket utmanande, så vore en häftig grej helt enkelt.

Men det här med inställningar så minnet räcker och man får så bra kvalite som möjligt?
De flesta har bättre koll än mig känner jag.
1080p 30fps?
kanske behöver mer fps?
vet som sagt inte vad jag ska ha för inställningar. Ni som har bättre kunskaper får gärna komma med tips!
minnet är ett "Micro SDHC 32GB Class 10" om det har någon betydelse!

Tack på förhand!

Mvh
Hobbe

Permalänk
Medlem

Skulle vilja skaffa en GP3 Black men vill helst inte betala fullpris eller köpa den från utlandet. Vet att CDON ibland har bra rabattkoder på upp till 10-20% på elektronikgrejor men inte sett det på ett tag. Undrar om det är värt att vänta nån månad eller två och se om priset sänks.. GP4 kommer väl inte förren efter sommarn vad jag läst.

Nån som vet om det brukar vara några reor på våren ?

Har nu iaf lagt kameran under bevakning på prisjakt så det skickas epost om priset sänks..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Skulle vilja skaffa en GP3 Black men vill helst inte betala fullpris eller köpa den från utlandet. Vet att CDON ibland har bra rabattkoder på upp till 10-20% på elektronikgrejor men inte sett det på ett tag. Undrar om det är värt att vänta nån månad eller två och se om priset sänks.. GP4 kommer väl inte förren efter sommarn vad jag läst.

Nån som vet om det brukar vara några reor på våren ?

Har nu iaf lagt kameran under bevakning på prisjakt så det skickas epost om priset sänks..

Begagnad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Begagnad?

Köper helst inte beggat om det blir nå strul. Får fundera lite.. Behöver den inte riktigt än iaf.

Permalänk
Medlem

Har lite frågor ang denna kamera.

Är den bra o ta bilder med? Mycket bättre än iphone 5s tex?
Är de värt o lägga ut de extra pengarna o ta den bästa? DVS black +
Går den o fästa på bil utan att man köper extra delar?
Hur stöttålig är den?
När tror ni nästa kommer ut? Tänkte om den kommer om en månad kan jag lika gärna vänta

Permalänk
Medlem

Hejsan.

Försökt leta men inte riktigt hittat nått som behandlar hur man på ett enkelt och bra sätt kan fästa den i en båt vid exempelvis fiske. Skulle gärna vilja kombinera fästet med ex. SP POV BUOY (http://www.dustinhome.se/product/5010746863/sp-pov-buoy/).

Ha kameran "fast" monterad i buoyen och sen den i ett fäste monterat på båten, för att enkelt kunna ta loss den osv ifall man vill stoppa ner den i vattnet.

Kan tilläggas att jag ännu inte köpt någon kamera, utan håller på att "planera" inköpet

//L

Permalänk
Medlem
Skrivet av ripan_:

Har lite frågor ang denna kamera.

Är den bra o ta bilder med? Mycket bättre än iphone 5s tex?
Är de värt o lägga ut de extra pengarna o ta den bästa? DVS black +
Går den o fästa på bil utan att man köper extra delar?
Hur stöttålig är den?
När tror ni nästa kommer ut? Tänkte om den kommer om en månad kan jag lika gärna vänta

Fördelen mot iPhone är att GoPro kan ta extremt vidvinkliga bilder. Det kan ju vara intressant i vissa situationer.
Annars tror jag inte det finns fler fördelar avseende bildkvalitet.

Du kan fästa på bil men då måste du klistra fast fästena som följer med som har dubbelhäftande tejp under. Kanske inte helt skonsamt för lacken då klistret i tejpen är extremt kraftigt.

Jag fäster min GoPro på bilrutan mha en Suction Cup mount/sugkoppsfäste. Köpte för mindre än 30kr inkl frakt på ebay och den håller helt ok kvalitet.
Sitter som berget i bilrutan och spänner man åt alla skruvar så är den stabil.
Hade nog vågat ha den på utsidan fäst i plåten också, men då säkrat med ett litet snöre kanske

Tror att GoPro har ett originaltillbehör för ungefär 10 ggr så mycket pengar som nog är mycket bättre om du har högre krav.

Skrivet av lintax:

Hejsan.

Försökt leta men inte riktigt hittat nått som behandlar hur man på ett enkelt och bra sätt kan fästa den i en båt vid exempelvis fiske. Skulle gärna vilja kombinera fästet med ex. SP POV BUOY (http://www.dustinhome.se/product/5010746863/sp-pov-buoy/).

Ha kameran "fast" monterad i buoyen och sen den i ett fäste monterat på båten, för att enkelt kunna ta loss den osv ifall man vill stoppa ner den i vattnet.

Kan tilläggas att jag ännu inte köpt någon kamera, utan håller på att "planera" inköpet

//L

Om du kollar mitt svar ovan så kanske en Suction cup mount/sugkoppsfäste kan vara något för dig, om du har ytor på båten som är jämna.

Annars medföljer små fästen som klistras med dubbelhäftande tejp. Det medföljer diverse små "plastleder" så man kan få det ganska flexibelt med ett sånt fäste.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Köpte en Gopro3plus Silver i tron att den skulle vara bättre än 2:an men enda skillnaden är att hero3 är mer vidvinklig och har 60FPS.
Så om nån annan går i tankarna att välja Silver istället för Black snåla inte ! Kvalitetskillnaden är enorm även om vissa recensioner jag kikade på gav intryck att så inte var fallet.
Kollade även samples men dom var tagna i perfekt ljus osv. vilket det oftast inte är i vanliga fall. Har aldrig returnerat något på öppet köp tidigare men nu vart jag riktigt besviken. Tur Elgiganten har 30 dagars öppet köp. Tycker egentligen inte om att lämna tillbaks grejor sådär men i detta fallet hade jag gjort research innan och bildkvalitén var inte bättre än den många år gamla Hero2. Blir att byta till Black istället även om den är typ 800Kr dyrare.

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Ska köpa en kamera till tjejen i present. Den ska vara liten så man ja ha den i fickan, filma i 1080 och ha wifi. Grejen är den att det ska vara bra kvalitet på foton med. Och.. Det ska vara en kamera som är bra att ha till resor och fota/filma i London osv. Inte egentligen en action kamera. Anledningen att jag funderar på en gopro är för att en kompis övertalade mig.

Men skulle ni säga att en kompaktkamera för liknande pris är att föredra till dessa ändamål??

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fraodi:

Men skulle ni säga att en kompaktkamera för liknande pris är att föredra till dessa ändamål??

Ja.

Permalänk
Medlem

kan ej filma mer än 10 sek

hej, drog ut min go pro hd hero 3+ black ur datorn för tidigt och efter det så blev den helt knas. kan filma ca. 10 sek sen starta om.. någon som kan hjälpa mig ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vhs21:

hej, drog ut min go pro hd hero 3+ black ur datorn för tidigt och efter det så blev den helt knas. kan filma ca. 10 sek sen starta om.. någon som kan hjälpa mig ?

Har du provat formatera minneskortet i kameran?

Visa signatur

/Benny

Permalänk
Medlem

benny

nej, hur gör man det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vhs21:

nej, hur gör man det?

www.youtube.com/watch?v=K3TQO79aZXs

Visa signatur

/Benny

Permalänk
Medlem

#GoProChat - Inatt!

Tips!

Chatta live med GoPro via twitter på #GoProChat inatt. Ett bra tillfälle att fråga om olika filmtekniker, redigerings tips och mer!

Mer info: https://www.facebook.com/GoProForumSE/posts/302781596571626

Visa signatur

Nyheter, tävlingar, tips & tricks, guider och diskussioner om GoPro. GoProForum.se

Senaste trailers och gott & blandat extra material från nya biofilmer! fb.com/Moovi.se