Permalänk
Medlem

Edit: pengarna drogs.

Permalänk

Är helt usel på foto och film, men är ändå på G att köpa en Hero 3. Frågan är bara vad det är för skillnad på white och silver? Jag ska använda den ute, cykel, simning, skidor. Men också inne - analys av simteknik behövs, och då passar den här perfekt. Vad är det egentligen för skillnad på Hero 2 och Hero 3 (siktar på silver edition, om ingen annan tipsar om nåt annat)? Tack för hjälpen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av karinklaran:

Är helt usel på foto och film, men är ändå på G att köpa en Hero 3. Frågan är bara vad det är för skillnad på white och silver? Jag ska använda den ute, cykel, simning, skidor. Men också inne - analys av simteknik behövs, och då passar den här perfekt. Vad är det egentligen för skillnad på Hero 2 och Hero 3 (siktar på silver edition, om ingen annan tipsar om nåt annat)? Tack för hjälpen.

Det jag vet är att white är ungefär som första HD Hero kameran fast mindre och bättre mikrofon (antar jag). Silver är som Hero 2 men också denna mindre/lättare. Sedan i samtliga hero 3 får man ju också flat lens med vilken det blir bra bild i vatten. Hero 2 har den runda linsen på huset och som jag har förstått det så blir det suddigt under vatten. Då får man köpa till flat lens house till den också..

Permalänk

Har lurkat tråden och velat fram och tillbaka på att köpa en Black edition. På äpplets sida är leveranstiden numera 2-3 månader (!) verkar inte klokt länge. Är de ett fel som smygt sig in eller är det så lång leveranstid. Har in i tråden om beställt fått era grejer än?

På tillverkarens sida kan man beställa till bra pris och det verkar vara till ca samma som på äpplets hemsida. Jag är inte säker på tull och momsregler men man kan välja shippment till Sverige och får pris och allt.
Till råga på allt så är leveranstiden bara ett par dagar..

EDIT:
Om man på sidan går in på Sverige, läggs 25% skatt på priset. Med frakt blir det totalt €460, dvs. lite dyrare än hos äpplet men med utlovad leverans 13:dec istället för skrattretande 2-3 månader.
Vad göra? :S

Permalänk
Skrivet av Drunk3n_M4ster:

Har lurkat tråden och velat fram och tillbaka på att köpa en Black edition. På äpplets sida är leveranstiden numera 2-3 månader (!) verkar inte klokt länge. Är de ett fel som smygt sig in eller är det så lång leveranstid. Har in i tråden om beställt fått era grejer än?

På tillverkarens sida kan man beställa till bra pris och det verkar vara till ca samma som på äpplets hemsida. Jag är inte säker på tull och momsregler men man kan välja shippment till Sverige och får pris och allt.
Till råga på allt så är leveranstiden bara ett par dagar..

EDIT:
Om man på sidan går in på Sverige, läggs 25% skatt på priset. Med frakt blir det totalt €460, dvs. lite dyrare än hos äpplet men med utlovad leverans 13:dec istället för skrattretande 2-3 månader.
Vad göra? :S

Tyvärr så tror jag att det kan bli rätt så dyrt att beställa direkt från GoPro med alla pålägg. I sådant fall är nog Ebay bättre och hoppas på att den du köper från råkar skicka paketet som "gift".

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

Fel på kamera

Hejsan!

Fick min GP black edition idag från applestore. Verkar vara fel på kameran slutar spela in efter några sekunder. Verkar som om många har detta problem och att det är fel på massor av kameror som kunder fått.

Visa signatur

3600X RTX 2060

Permalänk
Medlem

Så här löser ni det om ni får samma problem....

Gå in på gopro:s hemsida.

- Ladda hem update Koppla INTE in kameran för då säger den "you have the latest update".
- OM man inte har kameran inkopplad kan man fylla i serial no. och ladda hem update.
- Lägg in filerna på kameran på root.
- starta kameran
- update görs
= inga mer frysningar

Visa signatur

3600X RTX 2060

Permalänk
Skrivet av JoXon2:

Så här löser ni det om ni får samma problem....

Gå in på gopro:s hemsida.

- Ladda hem update Koppla INTE in kameran för då säger den "you have the latest update".
- OM man inte har kameran inkopplad kan man fylla i serial no. och ladda hem update.
- Lägg in filerna på kameran på root.
- starta kameran
- update görs
= inga mer frysningar

Skönt att höra att det löste sig! Är du nöjd än så länge?

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

drygt det låter att man måste böka på det där viset med en helt sprillans ny kamera..illa

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Fick min Black edition tisdag 4'e efter att beställt från applestore den 14 nov,
är riktigt nöjd! har filmat i 1080P med 60 b/sec kvaliten är grym!
tyvärr så kan inte youtube göra den rättvisa på långa vägar men här är en film från lördags flygtur,

https://www.youtube.com/watch?v=e3pTkxO6F18&feature=plcp

Permalänk
Medlem

Ni som fått en Black nu, kan nån av er mäta bredden på den?
Med huset på och där den är som bredast.

Tack!

Permalänk
Medlem

@ Agonotheta den är 80 mm om jag mäter med skruven som ingår i fästet för hjälmmontage,,, annars 78 mm

Permalänk
Medlem

Tack!

Men det var inte så bra.
Jag var säker på att den skulle vara lika bred eller smalare än 2:an, mensen hittade jag lite antydningar på att den skulle vara bredare.
Men varför finns inte måtten på 3:an på deras hemsida. Så störigt.

Men tack!

Permalänk

Beställde en precis på applets sida. 3-5 dagars leverans sägs det och fortfarande till 3875:- dvs en hel del billigare än andra. Sägs komma den 17:e, det lär vi se...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Kul att Apple är billigast för en gångs skull. Dock så ingår ju inte lika många fästen till Hero 3 som det ingick till 2an så blri ju till att köpa minst ett fäste till :/

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Skrivet av LeovinceZX:

Kul att Apple är billigast för en gångs skull. Dock så ingår ju inte lika många fästen till Hero 3 som det ingick till 2an så blri ju till att köpa minst ett fäste till :/

Vet inte hur mycket man får länka till sidor men sök på dealextreme och på denna sida sök efter gopro. Ett gäng kopie-fästen till minimalt pris ($42) och fraktfritt från Kina till Sverige. Tar dock 3-5v att få grejerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Drunk3n_M4ster:

Vet inte hur mycket man får länka till sidor men sök på dealextreme och på denna sida sök efter gopro. Ett gäng kopie-fästen till minimalt pris ($42) och fraktfritt från Kina till Sverige. Tar dock 3-5v att få grejerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Såg ut att finnas vissa fäst-paket som såg rätt intressanta ut. Frågan är dock om de håller samma kvalité och hur bra de är. Sugproppsfästet vill man gärna ska sitta kvar om man fäster kameran på t.ex. bilen

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Skrivet av LeovinceZX:

Såg ut att finnas vissa fäst-paket som såg rätt intressanta ut. Frågan är dock om de håller samma kvalité och hur bra de är. Sugproppsfästet vill man gärna ska sitta kvar om man fäster kameran på t.ex. bilen

Skulle inte lita alltför mycket på dessa dock bör de inte vara så mycket sämre än originalen. Frågan är även om hur de tål kyla. Dålig plast och kalla förhållanden gör att den kan lätt brytas. vore kastrofalt isf. En sugkopp utanpå bilen är alltid en risk, skulle nog bara våga ha den på insidan av vindrutan t.ex.
Ett annat tips är att Clas Ohlsson har en "action camera" som har tillbehör som till synes är identisk med gopro. Bör dock verifieras i butik om gästerna är kompatibla. Vore glid då även de är minst hundringen billigare än original från gopro.
Kolla Classe, sök på action kamera. Huvudspänne för 149:- osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Drunk3n_M4ster:

Skulle inte lita alltför mycket på dessa dock bör de inte vara så mycket sämre än originalen. Frågan är även om hur de tål kyla. Dålig plast och kalla förhållanden gör att den kan lätt brytas. vore kastrofalt isf. En sugkopp utanpå bilen är alltid en risk, skulle nog bara våga ha den på insidan av vindrutan t.ex.
Ett annat tips är att Clas Ohlsson har en "action camera" som har tillbehör som till synes är identisk med gopro. Bör dock verifieras i butik om gästerna är kompatibla. Vore glid då även de är minst hundringen billigare än original från gopro.
Kolla Classe, sök på action kamera. Huvudspänne för 149:- osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för tipsen! Konstigt att det inte finns fler kopior på Gopro-fästen än vad det gör idag. Marknaden borde vara relativt stor?

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

Ifall någon skulle ha missat det så vill jag bara påminna om att en Firmware uppdatering släpptes till kameran igår. GoPro appen uppdaterades också så att man nu kan styra kameran från telefonen/iPad, Android-versionen hade tyvärr inte uppdaterats när jag kollade igår kväll.

Edit: Verkar som android-appen har uppdaterats nu också.

Permalänk
Medlem

Vad innebär det som står på apples sida "monteringskomponenter"?
Alltså vilka fästen ingår i det paketet?

Permalänk

Fick min Hero 3 black i freags. Beställt direkt från apple. Levererades direkt till dörren och på de utlovade 3-5 dagarna, fraktfritt dessutom. Att apple ligger så pass mycket billigare är ju klart anmärkningsvärt och de pengar man sparar kan man lägga på bättre minneskort eller fler fästen.

Permalänk

Var inne och läste lite på GoPro's hemsida angående Battery Bacpac. Har sett videos som visar att Hero 3 är kompatibel med båda Battery BacPac.

Står inte så mycket om specifikationer på batterierna däremot så verkar det gamla batteriet ha större kapacitet,1100mAH jämfört med 1050 mAH som Hero 3 har. Detta får mig att tänka att får man inte bättre batteritid om man köper den gamla Battery Bacpac som dessutom är billigare?
http://www.youtube.com/watch?v=so6TgArWbyQ

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Dustin till alla studenter som ska inhandla tillbehör till sin GoPro. Är man inloggad som student får man rabatt på alla originaltillbehör till GoPro. Jag köpte bl.a. GOPRO LCD BACPAC till min GoPro Hero3, 200:- billigare med studentrabatten.

Permalänk

Hur länge räcker batteriet om man kör 1080@60fps?

Permalänk
Medlem

Någon annan än jag som har problem med batteri tiden? När jag var ute och åkte skidor idag så räkte bara batteriet i någon timme. Ska det vara så dåligt batteri? Annan annan fråga är hur man uppdaterar remoten, har letat överallt men inte hittat något svar. Bara hur man uppdaterar en HD2as remote.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thailandur:

Hur länge räcker batteriet om man kör 1080@60fps?

Skrivet av Emillif:

Någon annan än jag som har problem med batteri tiden? När jag var ute och åkte skidor idag så räkte bara batteriet i någon timme. Ska det vara så dåligt batteri? Annan annan fråga är hur man uppdaterar remoten, har letat överallt men inte hittat något svar. Bara hur man uppdaterar en HD2as remote.

Batteritiden verkar vara ett stort problem för många om man läser runt på olika forum. Här är lite info taget från detta forum: http://www.snowboardingforum.com/photography-video-other-media/51815-gopro-hero3-battery-life-sucks-user.html

Citat:

"HD3b firmware HD3.03.01.09
no bacpac wifi off 2.7k30T PT ON cam raw video test 1h14m.25s 23.4GB
Batt Bacpac wifi off 2.7k30T PT ON cam raw video test 1h49m.43s 35.9GB
LCD bacpac wifi off 2.7k30T PT ON cam raw video test 0h56m.50s 17.9GB

Batt Bacpac wifi off 1080p30n pt off video+photo @ 5 sec 3h18m.27s 27.8GB + 2,379 photos 867MB
no bacpac wifi off 1080p30n pt off video+photo @ 5 sec 1h56m.32s 23.4GB + 1,377 photos 368MB
LCD bacpac wifi off 1080p30n pt off video+photo @5 sec 1h18m.55s 11.0GB + 944 photos 297MB

no bacpac WiFi On 1080p30w pt off video test 1h28m.44s 12.4GB
no bacpac wifi off 1080p30w pt off video test 1h33m.35s 13.1GB
no bacpac wifi off 1080p30Tw PT ON video test 1h31m.18s 22.3GB
Batt Bacpac WiFi On 1080p30w pt off video test 2h37m.35s 22.1GB

no bacpac wifi off 1080p60w pt off video test 1h10m.47s 14.8GB
no bacpac wifi off 1080p60m pt off video test 1h10m.59s 14.9GB
no bacpac wifi off 1080p60n pt off video test 1h22m.59s 17.9GB"

Permalänk

Jag fick 3:an white edition nu i julklapp och är stornöjd
Kvalitén är otroligt bra och 60fps ser klarare ut än livet själv.
Har naturligtvis inte hunnit testa den i "action" än men ska snart åka på snowboardsresa till Romme Alpin

Permalänk

Var och testade lite brädåkning. Dåligt väder men ni fattar nog vinkeln. Filmat i 1080p@50fps PAL

Permalänk
Medlem

Får inte ut nått ljud när jag filmar !! Kör skoter och filmar i 1080p/60fps! Måste man köra andra inställningar för att kunna få ut nått ljud?? Någon som vet??