Permalänk
Skrivet av Drunk3n_M4ster:

Skulle inte lita alltför mycket på dessa dock bör de inte vara så mycket sämre än originalen. Frågan är även om hur de tål kyla. Dålig plast och kalla förhållanden gör att den kan lätt brytas. vore kastrofalt isf. En sugkopp utanpå bilen är alltid en risk, skulle nog bara våga ha den på insidan av vindrutan t.ex.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har en GoPro Hero 3 Silver Edition med GoPros egna Suction Cup Mount 2 och brukar sätta den på bilen. Har främst använt den nu i vinter när man har varit ute och sladdat lite med volvon. Det blir riktigt stabila, bra bilder - så länge man håller sig i ljuset. När det är mörkt så blir kvaliteten på bilden inte alls lika bra. Väldigt hög ISO gör att bilden blir väldigt "kornig".. Iallafall, sålänge man sätter sugkoppen på ett ställe på bilen som är RENT och plant och sätter den ordentligt från början så sitter den. Har inte känt av att den skulle sitta "sämre" för att det är kallt. Kan försöka klippa ihop en lite video om ni vill se kameran och fästet in action!

Visa signatur

Gamingdatorn: Gigabyte GA-890GPA-UD3H, AMD Phenom II X4, 965BE 3,4GHz klockad till 3,8 GHz, Asus GeForce GTX 460 1GB Top PhysX Cuda, 4x2048MB DDR3, Corsair VX 550W 80+, 1TB Western Digital Caviar Black 64MB Sata III, Scythe Ninja 3, Fractal Design R3 White, 4 Fractal Design 120mm Silent, 1 Scythe 140mm 1200rpm.

Permalänk

Hej

Fick hem min GoPro Hero3 Silver idag , ett stort frågetecken kom upp direkt. Dom 2 fästena man får med från början (1 oval, 1 platt) är dessa endast engångsfästen eller är det något som man kan ta av och på enkelt men ändå håller rätt bra?

Permalänk
Skrivet av apsmiskarn:

Hej

Fick hem min GoPro Hero3 Silver idag , ett stort frågetecken kom upp direkt. Dom 2 fästena man får med från början (1 oval, 1 platt) är dessa endast engångsfästen eller är det något som man kan ta av och på enkelt men ändå håller rätt bra?

det håller hyffsat , inet jag skulle lita på om man tex monterar go pron där man inte kan se den, däremot kan du köpa 3m tejprulle. Det är sånt som sitter under fästet som gör att den fäster. Om du värmer fästet med hårfön ett tag kan man dra bort fästet och sedan skrapa bord 3m tejpen under.

Permalänk

Hade tänk att köpa värstingen nu till skidsemestern. Äntligen vågar jag lägga mina julklappspengar på nått kul
är det apple som gäller eller ska man gå någon annan stans? Var är det billigaste 32 gigs minnet och är det nödvändigt att ha extra batterier? Jag behöver den till v.8 så tid har jag inte! Någon erfaren?

Permalänk
Skrivet av XboxGamern:

det håller hyffsat , inet jag skulle lita på om man tex monterar go pron där man inte kan se den, däremot kan du köpa 3m tejprulle. Det är sånt som sitter under fästet som gör att den fäster. Om du värmer fästet med hårfön ett tag kan man dra bort fästet och sedan skrapa bord 3m tejpen under.

Efter man har tagit bort en skyddsplasten på plattan så går den ta bort och sätta på flera gånger?

Permalänk
Skrivet av apsmiskarn:

Hej

Fick hem min GoPro Hero3 Silver idag , ett stort frågetecken kom upp direkt. Dom 2 fästena man får med från början (1 oval, 1 platt) är dessa endast engångsfästen eller är det något som man kan ta av och på enkelt men ändå håller rätt bra?

Det är inte rekommenderat att använda dom flera gånger då de inte fäster alls lika bra. Då är det värt att lägga lite pengar på nya så man är säker på att de verkligen sitter.

Visa signatur

Gamingdatorn: Gigabyte GA-890GPA-UD3H, AMD Phenom II X4, 965BE 3,4GHz klockad till 3,8 GHz, Asus GeForce GTX 460 1GB Top PhysX Cuda, 4x2048MB DDR3, Corsair VX 550W 80+, 1TB Western Digital Caviar Black 64MB Sata III, Scythe Ninja 3, Fractal Design R3 White, 4 Fractal Design 120mm Silent, 1 Scythe 140mm 1200rpm.

Permalänk
Medlem

Hej

Tänkte bara snabbt kommentera på Batteritiden, tror redan det är nämnt, men ändå.
Är i Trysil nu, det pendlar på berget mellan -7 och -15, full laddad Black ed. utan WiFi på, så räcker batteriet UTAN filma ca. 2-3 timmar, filmade idag ca. 5 min, batteriet dog efter 2 timmar. Så det är urusel batteritid i kyla, DOCK, filmerna blir KANONBRA!.
Men man ska nog räkna med köpa ett större batteri, alt. ta me sej 2-3st. extra batteri om man ska vara ute å köra/filma en hel dag tyvärr :(, lite synd dom offrade batteritid för vikt/storlek

Visa signatur

GamingPC:Antec Sonata/Samsung 24"/MS SidewinderX4/SteelseriesCata+Razer Imperator 4G/Gigabyte GA-P55A-UD3/i5-760/Noctua NH-C12P SE14/Corsair1600Mhz4GBCas8/Seasonic M12 700W/Zotac GTX580/CorsairForce3+WDCaviarBlack1TB HTPC:Silverstone SST-LC20B/KeySonic Mini/GigaByte P35-DS4/Q6600 2.4GHz/NorthQ 4775-400/Gainward GT520
SSD Laptop:MACAir13"

Permalänk
Skrivet av SurfGuru:

Hej

Tänkte bara snabbt kommentera på Batteritiden, tror redan det är nämnt, men ändå.
Är i Trysil nu, det pendlar på berget mellan -7 och -15, full laddad Black ed. utan WiFi på, så räcker batteriet UTAN filma ca. 2-3 timmar, filmade idag ca. 5 min, batteriet dog efter 2 timmar. Så det är urusel batteritid i kyla, DOCK, filmerna blir KANONBRA!.
Men man ska nog räkna med köpa ett större batteri, alt. ta me sej 2-3st. extra batteri om man ska vara ute å köra/filma en hel dag tyvärr :(, lite synd dom offrade batteritid för vikt/storlek

Ojdå, ska själv snart på skidsemester så tack fär infon!
var kan man då köpa bra extrabatterier? har hittat att man kan köpa ett orginalbatteri från dustin för 250 kr om man har studentrabatt, räcker ett? var finns de billigaste batterierna?

Permalänk
Medlem

Ska klura på de här me kyla å batteri.
Gillar att 3:an är så lätt, känns inte man har den på hjälmen, köper man ett större batteri = större hus =mer vikt = inte lika obekymrat ha den på skallen, men å andra sidan, köper men ett extra batteri, å inte kan ha det på nå varmt ställe?! (Armhålan etc.) så kommer kylan döda det batteriet under tiden det man har i kameran dör = man har ändå inget batteri på eftermiddan, så jag vet inte, hur har ni andra löst detta batteri issue i kyla ??

Visa signatur

GamingPC:Antec Sonata/Samsung 24"/MS SidewinderX4/SteelseriesCata+Razer Imperator 4G/Gigabyte GA-P55A-UD3/i5-760/Noctua NH-C12P SE14/Corsair1600Mhz4GBCas8/Seasonic M12 700W/Zotac GTX580/CorsairForce3+WDCaviarBlack1TB HTPC:Silverstone SST-LC20B/KeySonic Mini/GigaByte P35-DS4/Q6600 2.4GHz/NorthQ 4775-400/Gainward GT520
SSD Laptop:MACAir13"

Permalänk
Medlem

ta med laddare? om det finns nått uttag nånstans dvs..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SurfGuru:

Ska klura på de här me kyla å batteri.
Gillar att 3:an är så lätt, känns inte man har den på hjälmen, köper man ett större batteri = större hus =mer vikt = inte lika obekymrat ha den på skallen, men å andra sidan, köper men ett extra batteri, å inte kan ha det på nå varmt ställe?! (Armhålan etc.) så kommer kylan döda det batteriet under tiden det man har i kameran dör = man har ändå inget batteri på eftermiddan, så jag vet inte, hur har ni andra löst detta batteri issue i kyla ??

Lägg batteriet i en kondom och "stoppa upp det".

Men seriöst! Du har väl fickor?
En rygsäck?

Sen "dödar" inte kylan batteriet mer för att det är kallt under förmiddagen än under eftermiddagen när det är på hjälmen, eller hur?
Eller har du nån läsning för att hålla batteriet varmt på hjälmen?

Permalänk
Medlem

Gopro hd hero2 till gopro hd hero3 silver EDITION

Jag undrar om det är värt att byta gopro hd hero2 till gopro hd hero3 silver EDITION?

Och om det går att samma lcd backpack på båda kamerorna?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LeovinceZX:

Jag har funderat på en Gopro ända sedan Heron släpptes och köpsuget är enormt men slutar alltid med vad ska jag ha den till?

Samma här..

Permalänk
Skrivet av anon142735:

Samma här..

Jag tänkte lite samma tills jag köpte en. Men det finns seriöst 1000 och en saker man kan filma med en gopro, det kvittar om de är du som åker skjärtlapp ned för en slaskig backe eller hoppar ner från en helikoper i alperna. Det blir lika bra film vad du än gör.
Att dockumentera med film är över huvud taget en kul grej att göra, så Go for it!

Hittade förresten att man kunde ändra mängden vidvinkel när man filmar via en inställning. Detta var ett stort plus eftersom jag själv inte kollat upp att funktionen fanns. Man kan filma i tre lägen. narrow, medium och wide. kalas!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PC-Hybris:

Jag tänkte lite samma tills jag köpte en. Men det finns seriöst 1000 och en saker man kan filma med en gopro, det kvittar om de är du som åker skjärtlapp ned för en slaskig backe eller hoppar ner från en helikoper i alperna. Det blir lika bra film vad du än gör.
Att dockumentera med film är över huvud taget en kul grej att göra, så Go for it!

Hittade förresten att man kunde ändra mängden vidvinkel när man filmar via en inställning. Detta var ett stort plus eftersom jag själv inte kollat upp att funktionen fanns. Man kan filma i tre lägen. narrow, medium och wide. kalas!

Kör ju endel skoter ( Snöskoter ) och det skulle ja kunna filma kom jag på, Det får nog bli en silver eller är det lika bra att köpa en Black?

Permalänk

Om du planerar att lägga upp videos på youtube tycker jag att silver borde duga bra, den har trots allt ett ganska bra hd läge på 940p med 48 fps. Jag själv tänkte att jag ville ha en framtidssäker kamera som jag kan använda även när upplösningsstandarderna blir lite högre. tror att 2.7k i 30 fps kommer att räcka länge.... Dock lär du behöva räkna in reservbatterier och ett bra minneskort när du ska köpa den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agonotheta:

Lägg batteriet i en kondom och "stoppa upp det".

Men seriöst! Du har väl fickor?
En rygsäck?

Sen "dödar" inte kylan batteriet mer för att det är kallt under förmiddagen än under eftermiddagen när det är på hjälmen, eller hur?
Eller har du nån läsning för att hålla batteriet varmt på hjälmen?

Nej, men kyla drar musten ur batterier, och kan man inte hålla EXRA-batteriet varmt, så kommer det batteriet du hade i "fickan" el. likn. som Extra-batteri, vara mer eller mindre slut när du ska nyttja det på eftermiddagen, varav jag undrade om folk opterade att köra med större batteri, eller köra med Extra-batterier.

Visa signatur

GamingPC:Antec Sonata/Samsung 24"/MS SidewinderX4/SteelseriesCata+Razer Imperator 4G/Gigabyte GA-P55A-UD3/i5-760/Noctua NH-C12P SE14/Corsair1600Mhz4GBCas8/Seasonic M12 700W/Zotac GTX580/CorsairForce3+WDCaviarBlack1TB HTPC:Silverstone SST-LC20B/KeySonic Mini/GigaByte P35-DS4/Q6600 2.4GHz/NorthQ 4775-400/Gainward GT520
SSD Laptop:MACAir13"

Permalänk

Åker till Chamonix V.8 och funderar på att köpa en Hero 3 Black. Blir dock väldigt orolig över batteritiden.
Finns det någon bra konkurrent som gör är lika bra att filma med men som då även har ett bra batteri?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SurfGuru:

Nej, men kyla drar musten ur batterier, och kan man inte hålla EXRA-batteriet varmt, så kommer det batteriet du hade i "fickan" el. likn. som Extra-batteri, vara mer eller mindre slut när du ska nyttja det på eftermiddagen, varav jag undrade om folk opterade att köra med större batteri, eller köra med Extra-batterier.

Men fortfarande... Du har väl inte minusgrader i fickorna?

Dessutom gör kylan att batterierna inte avger sin laddning i samma tempo som i rumstemperatur. Därav att man "ska ha batterier i kylen".
Men när batteriet ska användas ska det vara varmt, men det kan du inte ha om vi pratar vintertid med kameran på hjälmen.

Så för att få optimalt ur dina batterier skulle du ha extrabatteriet kallt på förmiddagen och sen varmt på eftermiddagen när du använder det, alltså tvärt emot vad du säger.
Men gör som du vill..

Permalänk
Medlem

Vilka webbshoppar har GoPron att skicka till Sverige? Hittat för 399$ men då endast inom USA... Och jag hade inte tänkt ge mycket mera än 399 för den.. Är på jakt efter en GoPro Hero 3 Black edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av efilhei1:

Jag undrar om det är värt att byta gopro hd hero2 till gopro hd hero3 silver EDITION?

Och om det går att samma lcd backpack på båda kamerorna?

Samma kamera mer eller mindre, så den uppgraderingen känns väldigt onödig.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Skrivet av bran:

Samma kamera mer eller mindre, så den uppgraderingen känns väldigt onödig.

ja lcd backpac funkar på båda

Permalänk

kommer nog att svänga in på saturn eller något liknande på väg ner till österrike. batterierna är typ en hundralapp billigare där.
någon som har köpt batterier, vad är billigast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agonotheta:

Men fortfarande... Du har väl inte minusgrader i fickorna?

Dessutom gör kylan att batterierna inte avger sin laddning i samma tempo som i rumstemperatur. Därav att man "ska ha batterier i kylen".
Men när batteriet ska användas ska det vara varmt, men det kan du inte ha om vi pratar vintertid med kameran på hjälmen.

Så för att få optimalt ur dina batterier skulle du ha extrabatteriet kallt på förmiddagen och sen varmt på eftermiddagen när du använder det, alltså tvärt emot vad du säger.
Men gör som du vill..

Hej, detta var BRA info, jag visste inte detta, googlade källfakta, Du har rätt, tvärtemot vad jag trott, Batteri HÅLLER passivt, längre i kyla, men drar såklart mer ström i kyla, jag trodde dom DROG UR sej i kyla liggandes passiva, så = KANON ju Tack för infon.

Visa signatur

GamingPC:Antec Sonata/Samsung 24"/MS SidewinderX4/SteelseriesCata+Razer Imperator 4G/Gigabyte GA-P55A-UD3/i5-760/Noctua NH-C12P SE14/Corsair1600Mhz4GBCas8/Seasonic M12 700W/Zotac GTX580/CorsairForce3+WDCaviarBlack1TB HTPC:Silverstone SST-LC20B/KeySonic Mini/GigaByte P35-DS4/Q6600 2.4GHz/NorthQ 4775-400/Gainward GT520
SSD Laptop:MACAir13"

Permalänk

Hejsan! Jag hade tänkt köpa en goPro för skidsemestern v8. Har en del funderingar och jag tänkte att ni som redan har en kan svara! Hur är det med "undervattenshuset"? Fungerar det lika bra om man skulle använda det till filma skidsemestern eller ska man köpa något extra? Och vilka minneskort rekommenderar ni? Det är tydligen vanligt att de som det står "class 10" på är piratkopior och i själv verket inte är klass 10.

mvh

Visa signatur

Här ska det ju stå något!

Permalänk
Skrivet av Oliviawilde:

Hejsan! Jag hade tänkt köpa en goPro för skidsemestern v8. Har en del funderingar och jag tänkte att ni som redan har en kan svara! Hur är det med "undervattenshuset"? Fungerar det lika bra om man skulle använda det till filma skidsemestern eller ska man köpa något extra? Och vilka minneskort rekommenderar ni? Det är tydligen vanligt att de som det står "class 10" på är piratkopior och i själv verket inte är klass 10.

mvh

ja undervattenshuset funkar bra! Tänk på att kanske köpa ett eller två batterier till om du vill filma en hel dag i backen! jag åkte hem på lunchen n'r jag skulle käka ioch laddade min.
Det här minneskortet kör jag på och det funkar prima! om du inte har med dig någon dator att föra över filmerna på när dagen är slut kan 32gb bli litre lite OCh då får du köpa ett till minneskort ! http://www.dustinhome.se/product/5010487237/transcend-secure-...

Permalänk
Skrivet av XboxGamern:

ja undervattenshuset funkar bra! Tänk på att kanske köpa ett eller två batterier till om du vill filma en hel dag i backen! jag åkte hem på lunchen n'r jag skulle käka ioch laddade min.
Det här minneskortet kör jag på och det funkar prima! om du inte har med dig någon dator att föra över filmerna på när dagen är slut kan 32gb bli litre lite OCh då får du köpa ett till minneskort ! http://www.dustinhome.se/product/5010487237/transcend-secure-...

Vilken GoPro har du? De SD-korten passar ju inte i trean, det är ju Micro-SD i trean. Det kortet jag har kostade ca tusen spänn, det är ett Class 10kort på 64GB som enligt tillverkaren ska vara beständigt mot både vatten och olika temperaturer.

Visa signatur

Gamingdatorn: Gigabyte GA-890GPA-UD3H, AMD Phenom II X4, 965BE 3,4GHz klockad till 3,8 GHz, Asus GeForce GTX 460 1GB Top PhysX Cuda, 4x2048MB DDR3, Corsair VX 550W 80+, 1TB Western Digital Caviar Black 64MB Sata III, Scythe Ninja 3, Fractal Design R3 White, 4 Fractal Design 120mm Silent, 1 Scythe 140mm 1200rpm.

Permalänk

Nu har man också en GoPro 3 black, har bara haft den lite mer än en dag men är väldigt nöjd hittills

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Skrivet av Kabokiman:

Vilken GoPro har du? De SD-korten passar ju inte i trean, det är ju Micro-SD i trean. Det kortet jag har kostade ca tusen spänn, det är ett Class 10kort på 64GB som enligt tillverkaren ska vara beständigt mot både vatten och olika temperaturer.

oj vad dum jag var klart att det är små kort i 3an (ahr själv 2an).
Då bör ju detta minneskort funka bra! http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1348767

Permalänk
Skrivet av Kabokiman:

Vilken GoPro har du? De SD-korten passar ju inte i trean, det är ju Micro-SD i trean. Det kortet jag har kostade ca tusen spänn, det är ett Class 10kort på 64GB som enligt tillverkaren ska vara beständigt mot både vatten och olika temperaturer.

32 gigabyte räcker alldeles utmärkt för alldagligt bruk. Det kort som rekommenderas är det som hittas på denna länken http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/141830-sandisk_micros... Har gått upp en tia i pris sen jag köpte det men forfarande ett bra pris för att kunna köpa det i affär. Jag använder det till min gopro hero 3 utan problem.