Euro Truck Simulator 2

Permalänk
Medlem

Euro Truck Simulator 2

Hejsan. Finns det några truckers på det här forumet?

Imorgon, fredagen den 19 Oktober så släpps Euro Truck Simulator 2. Vad tror om ni spelet? Kan det bli lika enformigt som ettan?
Dela med er av era synpunkter och tankar!

LÄS DETTA INNAN NI POSTAR:

Länkar:
Blog: http://blog.scssoft.com/
Hemsida: http://www.eurotrucksimulator2.com/

FAQ

*Vilka bilmärken finns tillgängliga i spelet?
Volvo, Scania, Renault, Iveco & MAN. Mercedes går under namnet Majestic.

*I vilka länder kan man köra?
Stor del av Centraleuropa & Storbritannien.

*Finns Sverige eller något annat skandinaviskt land med i spelet?
Nej.

*Var kan jag hitta moddar?
Moddar finns här:
http://ets2-mods.com/
http://www.gamemoding.com/category/euro-truck-simulator-2-mod...
http://eurotrucksimulator2.quezz.com/
http://www.ets-2.com/

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Imorgon redan?!! Wtf, var på tiden.

Eller hur? Dom har utvecklat det i 2 år nu. Hoppas det ger resultat.

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem

Har läst bloggen såfort det kommit upp nåt nytt från dom. Har förbokat på Webhallen men dem får in det den 26:e :/ Lagom till Forza Horizon dock

Edit: Tror inte det kommer vara riktigt lika enformigt som ettan just för att det finns en del nya grejer. Att kunna lägga till extraljus och lacka om bilen är efterlängtat

Visa signatur

Speldator: Fractal Design R4 / ASRock Z77 PRO3 / I5 3570K @4.0 Ghz / Corsair Vengeance LP 8GB / Cooler Master Hyper 212 EVO / Gigabyte HD7950 Windforce @Stock / Fractal Design Integra 650W / 500GB WD Caviar Black / 1TB WD Caviar Blue

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Ser riktigt trevligt ut, gillade ettan så blev en beställning!

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/user/SCSSoftware

Deras youtube kanal där dom har lagt upp videoklipp på bland annat lite ifrån utvecklingen men även på den nya delarna i spelet

Visa signatur

Speldator: Fractal Design R4 / ASRock Z77 PRO3 / I5 3570K @4.0 Ghz / Corsair Vengeance LP 8GB / Cooler Master Hyper 212 EVO / Gigabyte HD7950 Windforce @Stock / Fractal Design Integra 650W / 500GB WD Caviar Black / 1TB WD Caviar Blue

Permalänk
Medlem

såg denna tråd när jag kom hem efter min praktik. så va tvungen att åka till webhallen och köpa spelet. någon som har prövat det något?

Permalänk
Medlem

Har funderat på att köpa ettan av detta spel. Ska man köpa ettan först och köra igenom det eller ska man köpa tvåan direkt?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Gött!

Har spelat 1an riktigt mycket, så detta är efterlängtat!
Blir självklart att köra Scania iaf

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Har funderat på att köpa ettan av detta spel. Ska man köpa ettan först och köra igenom det eller ska man köpa tvåan direkt?

tycker du ska köpa 2:an direkt

Permalänk
Medlem

Ni som har köpt det och börjat spela får gärna skriva vad ni tycker om det!

Visa signatur

Speldator: Fractal Design R4 / ASRock Z77 PRO3 / I5 3570K @4.0 Ghz / Corsair Vengeance LP 8GB / Cooler Master Hyper 212 EVO / Gigabyte HD7950 Windforce @Stock / Fractal Design Integra 650W / 500GB WD Caviar Black / 1TB WD Caviar Blue

Permalänk
Medlem

Ganska kul, men långtråkigt! Iallafall nu i början när man har tråkiga lastbilar.

Får börja med att skapa ett företag/åkeri, sen göra jobb åt andra och förhoppningsvis tjäna pengar så man kan köpa sig en egen lastbil, sen åka till arbetsförmedlingen(typ) och skaffa fram nya truckers som kan göra jobb åt en och ta in mer cash.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredriKkh:

Ganska kul, men långtråkigt! Iallafall nu i början när man har tråkiga lastbilar.

Får börja med att skapa ett företag/åkeri, sen göra jobb åt andra och förhoppningsvis tjäna pengar så man kan köpa sig en egen lastbil, sen åka till arbetsförmedlingen(typ) och skaffa fram nya truckers som kan göra jobb åt en och ta in mer cash.

ta bara ett lån.

ja lite tråkigt i början när man inte har så mycket tillbehör till lastbilarna och att man inte har så roliga lastbilar. men bättre än 1:a tycker jag. roligare med att ha åkeri, man kan utrusta lastbilarna osv

Permalänk

Tycker 2:an är riktigt roligt om man jämför med ettan! Dock har jag bara demo ännu,men är verkligen en riktigt improvement med att ha eget åkeri,extra utrusta bilarna osv!

Permalänk

Sorry för att jag byter ämnet lite men nu när en Euro Truck Simulator 2 tråd redan är uppe så ska man väl passa på. Jag har nyss köpt spelet och jag har aktiverat konsolen i config filen som gamla Euro Truck Simulator. Hur får man tag i pengar som förr när man bara skrev (cheat money) i konsolen? Det verkar inte fungera i nya spelet.

Visa signatur

Zalman Z11 Black ATX; Gigabyte GA-B85M-D3H, Intel Core i5-4440 CPU @ 3.10GHz, Kingston HyperX 8GB RAM, NVIDIA GeForce GTX 760 2GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddeN93:

Sorry för att jag byter ämnet lite men nu när en Euro Truck Simulator 2 tråd redan är uppe så ska man väl passa på. Jag har nyss köpt spelet och jag har aktiverat konsolen i config filen som gamla Euro Truck Simulator. Hur får man tag i pengar som förr när man bara skrev (cheat money) i konsolen? Det verkar inte fungera i nya spelet.

Verkar som dom gjort om sparfilerna osv för att förhindra just detta.

Skulle varit kul med ett läge där man kan bara kan styla valfri lastbil o leka runt lite, något freeroam-läge helt enkelt

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem

Lägger upp en bild på min nuvarande dragare.
Sitter 750hk motorn i!

Har den minsta(Har jag för mig) Scanian också men den används av en anställd.

Permalänk

Jo, det vore kul att få köpa och designa hur många och vilka slags lastbilar man vill. Man får väl hoppas på att det släpps något litet program som löser det. ^^

Visa signatur

Zalman Z11 Black ATX; Gigabyte GA-B85M-D3H, Intel Core i5-4440 CPU @ 3.10GHz, Kingston HyperX 8GB RAM, NVIDIA GeForce GTX 760 2GB

Permalänk
Medlem

Ni som har testat detta kunde spela Euro truck simulator 1 1-3 timmar om dagen eller vissa dagar vad finns det för länder att besöka nu? Är det bara nedersta delen av europa eller vad man ska säga? Vet att dem släppte en patch som låste upp England så man fick ta färja från England till Frankrike om man ville köra runt där. Och är man fortfarande tvungen att "köpa" in sig i länder?

Har alltid velat i Euro truck simulator börja i Sverige köra enda vägen till Ryssland sen vidare. Tar det längre tid att ta sig till punkt a till b? För kändes lite 10-15min åkande så var du framme i ettan.

Finns det mer "liv" i spelet syftar nu på folk som går runt på gatorna etc och är länderna/städerna fortfarande små?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av FreddeN93:

Sorry för att jag byter ämnet lite men nu när en Euro Truck Simulator 2 tråd redan är uppe så ska man väl passa på. Jag har nyss köpt spelet och jag har aktiverat konsolen i config filen som gamla Euro Truck Simulator. Hur får man tag i pengar som förr när man bara skrev (cheat money) i konsolen? Det verkar inte fungera i nya spelet.

Skrivet av Xedious:

Verkar som dom gjort om sparfilerna osv för att förhindra just detta.

Skulle varit kul med ett läge där man kan bara kan styla valfri lastbil o leka runt lite, något freeroam-läge helt enkelt

Har inte prövat det men hittade just detta fusk för två minuter sen så det finns..
Eller ja ett liknande då det inte finns i sparfilen längre.

Permalänk
Skrivet av Zero201:

Ni som har testat detta kunde spela Euro truck simulator 1 1-3 timmar om dagen eller vissa dagar vad finns det för länder att besöka nu? Är det bara nedersta delen av europa eller vad man ska säga? Vet att dem släppte en patch som låste upp England så man fick ta färja från England till Frankrike om man ville köra runt där. Och är man fortfarande tvungen att "köpa" in sig i länder?

Har alltid velat i Euro truck simulator börja i Sverige köra enda vägen till Ryssland sen vidare. Tar det längre tid att ta sig till punkt a till b? För kändes lite 10-15min åkande så var du framme i ettan.

Finns det mer "liv" i spelet syftar nu på folk som går runt på gatorna etc och är länderna/städerna fortfarande små?

Om du nu har spelat Euro Truck Simulator (det första) så är det precis samma länder samt UK. Skandinavien finns tyvärr inte än, om de nu inte gör en expansion senare. Jag vet inte riktigt men idag tog jag en lastbil från Tyskland och drog in i Nederländerna utan att behöva köpa mig in, jag bara baserade gränsen utan problem. Spelet har mycket mera "liv" i sig än det gamla. Städerna ser inte lika övergivna ut och grafiken gör allt. Bilarnas AI är också mycket smartare. De sitter inte längre och tutar på en då man ska svänga in någonstans och de förstår hur man ska höra en omkörning på samma körfält. Jag har också upptäckt att bilarna brukar stanna om jag ska svänga och blinka med helljusen, tillåter mig att köra före.

Visa signatur

Zalman Z11 Black ATX; Gigabyte GA-B85M-D3H, Intel Core i5-4440 CPU @ 3.10GHz, Kingston HyperX 8GB RAM, NVIDIA GeForce GTX 760 2GB

Permalänk

Angående fusk till spelet, så hittade jag denna video:

http://www.youtube.com/watch?v=j5gtrSU-Tj0

Visa signatur

Zalman Z11 Black ATX; Gigabyte GA-B85M-D3H, Intel Core i5-4440 CPU @ 3.10GHz, Kingston HyperX 8GB RAM, NVIDIA GeForce GTX 760 2GB

Permalänk
Medlem

Jag har spelat sjukt många timmar GTS, det är lite som terapi Älskar det läget när man ska parkera sin last
Dock fuska jag mig till mer pengar och kunde köpa alla möjliga lastare och tappa då tyvärr intresset..
Någon som spelar German Truck Simulator och kan jämföra med detta?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

#12811926

En tråd om hur man lägger in svenska radiostationer i spelet

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Medlem

När man har börjat upptäcka städer, kan man göra någon fast travel mellan dem? Skulle vilja öppna ett garage i Tyskland då mitt första är i norra UK, men orkar inte köra hela vägen igen.

Spelat ett gäng uppdrag men vet inte varför, det är ju skittråkigt att bara köra på motorväg timme efter timme.... Tänkte att det kunde vara skoj att se hur management biten av spelet är med anställda och så men vet inte om jag pallar köra mer jobb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xerbee:

När man har börjat upptäcka städer, kan man göra någon fast travel mellan dem? Skulle vilja öppna ett garage i Tyskland då mitt första är i norra UK, men orkar inte köra hela vägen igen.

Spelat ett gäng uppdrag men vet inte varför, det är ju skittråkigt att bara köra på motorväg timme efter timme.... Tänkte att det kunde vara skoj att se hur management biten av spelet är med anställda och så men vet inte om jag pallar köra mer jobb.

EDIT: NVM! Jag läste fel. Sorry.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Riktigt bra, mycket som är bättre än i ettan! Grafiken, AI:n, världen känns mer levande etc, man behöver inte begränska sig heller, alla länder är öppna direkt, däremot måste man få skills på Long Distance för att få uppdrag som är är på längre sträckor.

Permalänk
Medlem

Ni som lirar detta fortfarande finns det nåt sätt att sa sig fram snabbare med last eller utan last tycker lite segt att köra i 90km/h i ettan kunde man ju ligga över hundra med och utan last. Orkar inte riktigt starta cheat engine för att använda speedhack.

EDIT: Såg att man kan köra Volvo FH16 i euro truck simulator 2 stämmer det? Har sett SCS software gjorde en video över lastbilarna som finns samt mercedes. Vart kan man hitta dessa lastbilar googlat men hittar ej inget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero201:

Ni som lirar detta fortfarande finns det nåt sätt att sa sig fram snabbare med last eller utan last tycker lite segt att köra i 90km/h i ettan kunde man ju ligga över hundra med och utan last. Orkar inte riktigt starta cheat engine för att använda speedhack.

EDIT: Såg att man kan köra Volvo FH16 i euro truck simulator 2 stämmer det? Har sett SCS software gjorde en video över lastbilarna som finns samt mercedes. Vart kan man hitta dessa lastbilar googlat men hittar ej inget.

Volvo FH16 "finns" med, dock under ett annat namn (Valiant F16H!), och det är samma med Mercedes, heter Majestic.
Men bör inte ta lång tid innan mods kommer ut så man kan få Volvo och Mercedes loggan på bilarna.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR