EFXI Server Gratis?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hur mig veta
Registrerad
Maj 2007

EFXI Server Gratis?

Tjenare gott folk vet inte om detta är rätt forum att posta i men har suttit o läst mycket här på SC om EFXI

och jag har själv kört lite emulerade maskiner som leksaker!

skulle nu vilja dra igång en emulerad server som ska få agera lite web o filserver samt att jag vill gå över helt till virtuell miljö.

men jag hittar bara VMwares variant och vad jag kan utläsa så fungerar den bara i 60dagar sen måste man köpa licens för den?
har jag helt missuppfattat detta eller finns det en gratis variant nånstans att använda??

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Maj 2011

Om du menar ESXi så kan du ju läsa den första tråden i denna forumdel, den är t.o.m. klistrad för att den inte ska missas

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Jul 2002

60-dagars licensen är för att få tillgång till alla funktioner som finns i vSphere (som är ett paket där hypervisorn ESXi är en del i paketet).
Sen kan du köra ESXi som free men då försvinner vissa funktioner.

Ska du "bara" ha servern som en dedikerad VMware Workstation så fungerar ESXi free bra.

Tänk på att RAIDchip som sitter på vanliga moderkort inte stöds "out of the box"

.:Wks: Cooler Master Silencio 650|Core i5 3570 3.4 GHz|Asus P8Z77-V|8 GB| GT 465|1xDell U2311H, 2xAlienware AW2210 2xEizo 19|OCZ Revo 3 Drive 120 + Raptor 150:.
.:Server: Har ett gäng :) :.
-Learn the system, Play the system, Break the system-