[Arma2/DayZ] Ny Private Server söker spelare och banditer!

Permalänk
Medlem

Har var väldigt frånvarande i min Admin roll pågrund av familj och företag. Dock är Kardizz vårt nya tillskott som Admin.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk

Blev servern resetad igår/inatt/imorse igen?

Spelade nämligen igår men när jag loggade in imorse så spawnade jag på nytt igen.

Permalänk
Medlem

är sugen på eran server också om man får.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emoviktor:

Blev servern resetad igår/inatt/imorse igen?

Spelade nämligen igår men när jag loggade in imorse så spawnade jag på nytt igen.

Hej!, Jag fick inlogg till adminpanelen igår när jag var och tränade och sen efter det så har jag jobbat hela natten har nu precis vaknat! Så det är därför som servern inte är restartad! Ska göra det på en gång

Skrivet av chobo:

är sugen på eran server också om man får.

Du är ny reggad på SweC, Vem är du och hur hittade du hit ?.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

Hur är det med fordonen på servern? Har dom spawnat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Staaffan:

Hur är det med fordonen på servern? Har dom spawnat?

Jag vet inte riktigt om Ac3er har gjort något med servern så den har resettats igen, men just som det är i nuläget är det inga fordon!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

Okej såg i inställningarna att det var så att på varje restart så skulle alla fordon tas bort och respawna. Detta hände förmodligen när Ac3r uppdaterade Servern så ändrade inställningarna sig själva. Ska nu fungera bra!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

Kardizz blev admin igår och redan lyckats sluta få servern och fungera och hela admin interfacet..

Skämt och sido tror de är våran host igen som sakta och säkert förstör mitt liv igen.

Tittar nu vad det kan vara för fel o snackar med supporten.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ac3R:

Kardizz blev admin igår och redan lyckats sluta få servern och fungera och hela admin interfacet..

Skämt och sido tror de är våran host igen som sakta och säkert förstör mitt liv igen.

Tittar nu vad det kan vara för fel o snackar med supporten.

Haha! Servern fungerar faktiskt att spela på gott folk var inte oroliga!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

Kan även säga att Fordon finns på servern nu

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

Svar från Hosten:

Hello Carl,

There was an attempted attack on the hive last night. We were able to mitigate the attack and protect the majority of data. However, some individual player data was corrupted. This is why some people started again as a fresh spawn. But objects like tents and vehicles were left untouched.

Fick även detta meddelande i samma veva:

We will be releasing ViLayer Code 5.4 tonight or early tomorrow that will make some changes to vehicle spawns as well as introduce the new helicopters and the new car into Chernarus. Keep an eye on your control panel for this update.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

Snyggt kardizz att du håller koll! Ska fixa dessa updates så fort dom släpps!

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Servern ligger nere nu på nån timme eller två.. Ny patch och lite config!

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Skickat dig ett PM Ac3R.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Androoid:

Skickat dig ett PM Ac3R.

Svarat! Servern fungerar helt strålande just nu, även lite spelare inne så hoppa in och spela..

Vilka har Helikopterna?

Tänkte skriva en sak till med att denna tråd vill jag helst ska handla om servern. Har ni problem med servern är ni jätte gärna att ställa en fråga här så hjälper jag er så gott jag kan. Men om det är övriga DayZ problem som tex: "Kan endast spela i 1280x1020 med 60 fps fast jag har ett Geforce 680 GTX" önskar jag att folk tar upp i en annan tråd eller skickar ett PM till mig.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Skulle jag kunna få komma in och vara med, jag är rätt less på hackers på public. Mvh Oteknisk

Visa signatur

MB: Msi-Gd65 CPU: intel 2600k GPU: Msi 1070 Gaming X

Permalänk
Medlem

japp är ny, nää hittade lite trådar när ja kollade runt efter svenska servers, så jag landade här, haft lite uppehåll från dayZ innan.

Permalänk
Medlem

Tjena, skulle gärna vilja ha lösenordet till servern

Permalänk
Medlem

Jag tror det är något som gör så fordon inte sparas. Inatt resettade bilen vi hittade, och stod nu idag på sin spawnpoint med gearen vi hade lagt i bilen fortfarande kvar. Kanske bara var en glitch just denna gången, har detta hänt någon annan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oteknisk:

Skulle jag kunna få komma in och vara med, jag är rätt less på hackers på public. Mvh Oteknisk

Skrivet av chobo:

japp är ny, nää hittade lite trådar när ja kollade runt efter svenska servers, så jag landade här, haft lite uppehåll från dayZ innan.

Skrivet av cklein:

Tjena, skulle gärna vilja ha lösenordet till servern

Ni har PM.

Skrivet av Staaffan:

Jag tror det är något som gör så fordon inte sparas. Inatt resettade bilen vi hittade, och stod nu idag på sin spawnpoint med gearen vi hade lagt i bilen fortfarande kvar. Kanske bara var en glitch just denna gången, har detta hänt någon annan?

Mina fordon står kvar? Så vet inte vad som kan ha hänt.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ac3R:

Ni har PM.

Har tyvärr inte fått något PM ännu

Permalänk
Medlem
Skrivet av cklein:

Har tyvärr inte fått något PM ännu

Nu ska du i alla fall ha PM

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

inget pm här heller :/

Permalänk

Tja gubbs. Jag är också intresserad av att börja lira på er server. Skulle man kunna få lösen

Visa signatur

Processor: intel core i7 2600k

Graffekort: EVGA gtx780

Moderkort: Asrockp67extreme6

Permalänk
Medlem

Samma här. Är intresserad av att spela på servern. Vill ha nån svensk server som är Privat.

Visa signatur

Phanteks Enthoo Primo Intel i7 3930K@4.7Ghz Asus Rampage IV Extreme
Corsair DDR3 16GB 1600MHz Corsair AX 1500 3x R9 290x
Projekt tråd

Permalänk
Medlem

Försöker få tag på någon som kan ge mig lösenordet för vi är några spelare som vill lira på en svensk PW server!

Permalänk
Medlem

Servern blir nedstängd!

Servern kommer upphöra den 24 december! Vi har bestämt oss att lägga DayZ på hyllan tills Standalone kommer.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s