[Arma2/DayZ] Ny Private Server söker spelare och banditer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Formel117:

Var en ganska stor förlust för mig och min vän, då vi precis hade hittat och reparerat en pickup, hittat ganska bra vapen och en massa annat. Känns lite tråkigt att bli av med allting tack vare en person som inte har någon respekt för andra spelares nöjen.

Precis

Permalänk
Medlem

Har många åsikter om de som fuskar i DayZ, men de slipper ni höra. I stället så uppmanar jag åter igen Ac3R att inte posta lösenordet i denna tråden. Lösenord via PM skulle kanske vara en idé? Jag hjälper gärna till att skicka ut dessa PM om admin tycker det är segt med extra jobb. Exempelvis skulle man kunna neka konton som är mindre än en månad gamla, så håller vi nog 95% av allt slödder ute (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jory89:

Har många åsikter om de som fuskar i DayZ, men de slipper ni höra. I stället så uppmanar jag åter igen Ac3R att inte posta lösenordet i denna tråden. Lösenord via PM skulle kanske vara en idé? Jag hjälper gärna till att skicka ut dessa PM om admin tycker det är segt med extra jobb. Exempelvis skulle man kunna neka konton som är mindre än en månad gamla, så håller vi nog 95% av allt slödder ute (:

De låter bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyro75:
Skrivet av Formel117:

Ja, servern är väldigt bra. Jag hade en "privat hive" själv förr, och jag vet att man kan återuppliva döda karaktärer, eftersom deras post på databasen fortfarande finns kvar, den bara räknas som död.

Hejsan Formel117 Tack för du gillar servern. Tyvärr hyr vi våran server från Vilayer.com så vi har inte så stor tillgång till databasen men får ofta be dom att inte skriva över den när deras supporter ska hjälpa till.

Skrivet av Tyro75:

De va en HACKER FAN va sur ja blir han bara dök upp framför mig och sköt sen försvann han sen dök han upp igen och dödade mig ja blir så jävla trött på sådana människor bana aset "The Tumbling Tumble Weed"

The Tumbling Tumble Weed har jag försökt banna och han fick en Global ban och fortfarande kunde komma in vilket var väldigt mysko.

Skrivet av interouse:

skulle ju va kul om de gick men om inte känns de int som nån större förlust då jag bara sprang omkring med revolver och en tom akm.

Vi har ingen större tillgång till våran databas så de går tyvärr inte men kan tänka mig möta upp dig ingame och skänka dig lite gear.

Skrivet av Jory89:

Har många åsikter om de som fuskar i DayZ, men de slipper ni höra. I stället så uppmanar jag åter igen Ac3R att inte posta lösenordet i denna tråden. Lösenord via PM skulle kanske vara en idé? Jag hjälper gärna till att skicka ut dessa PM om admin tycker det är segt med extra jobb. Exempelvis skulle man kunna neka konton som är mindre än en månad gamla, så håller vi nog 95% av allt slödder ute (:

Jory89 ska lyssna på dig nu. Får be om ursäkt för jag inte tog dina uppmaningar mer serisöt när du bad mig första gången. Lösenordet kommer inte stå på framsida och det kommer att bytas!

Lösenordet kommer att bytas idag! Kommer skicka runt PM till dom flesta under dagen så serverns lösenord sprids ut.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Tack för att du tar bort lösenordet:) Gillar serven skarpt!! Ska bli gött och slippa fusk!! Förutom den där satans "The Tumbling Tumble Weed" så har de bara varit mycket trevliga och hjälpsamma personer på serven.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyro75:

Tack för att du tar bort lösenordet:) Gillar serven skarpt!! Ska bli gött och slippa fusk!! Förutom den där satans "The Tumbling Tumble Weed" så har de bara varit mycket trevliga och hjälpsamma personer på serven.

Kul att du gillar servern! Vi försöker ha en schysst atmosfär på servern. Att man ska hjälpa varandra och vara förstående att inte alla har spelat DayZ allt för länge och kan allt om det.

Skönt med att de är ganska många friendly´s på servern men även banditer så man får lite av den paranoida DayZ känslan. Dock så har det varit lite dödade av Bambis (Nyspawnade) de tycker jag inte riktigt om dock. Men det är kanske en mer personlig sak att jag tycker de är lite douchey att göra så.

Dock så är jag inte så jätte aktiv på DayZ tackvare jag driver företag och har familj och sambo. Men kommer utse ett par nya Admins denna vecka som förhoppningsvis kan fylla mina luckor.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Bra ide med lösenordet, känns mer säkert.

Permalänk

Får man ingen tillgång till MySQL databasen ens i en privat hive från Vilayer? Känns lite dåligt gjort av dem att inte ha t.ex phpmyadmin eller något liknande.

Permalänk
Medlem

Då får man hoppas att man får ett PM idag då:)

Permalänk
Medlem

Skulle uppskatta om jag kunde få lösernordet Pm:at också! Har ej varit medlem här förns nu när ja såg att ni ska skicka ut lösernordet i pm
Spelat ett par dagar på servern

Grymt bra server btw!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Staaffan:

Bra ide med lösenordet, känns mer säkert.

Det är bara tacka Jory för det.. Testade att google DayZ private server och då ligger denna forumtråd på plats nummer 6 så det är nog tid för det.

Skrivet av Formel117:

Får man ingen tillgång till MySQL databasen ens i en privat hive från Vilayer? Känns lite dåligt gjort av dem att inte ha t.ex phpmyadmin eller något liknande.

Tycker det med skulle underlätta. Vi har verktyg i våran controlpanel som kontrollerar en liten del av databasen som tex antal fordon men inte mer än så.

Skrivet av Tyro75:

Då får man hoppas att man får ett PM idag då:)

Självklart du får det Tyro75!

Nytt lösenord!

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk

skicka nya lösenordet tack...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ac3R:

Fy fan vilket lotto skott genom vägen du sköt mig. Dock snyggt spelat! Gillar inte dock att ni dödar bambis.

hehe, tack detsamma! dock var eran lilla idé om lockbete lite väl öppenbar , men snyggt försök var det var lite svårare för oss att dölja oss då vi la ut bild vart vi var xD

Rätt kul att jag fick Marcus med M240 på Helin när den stod parkerad. Matade skott mot bussen (;

Skrivet av Jory89:

Så, nu har jag varit inne och spelat en stund. För att summera upp:
6. Av statsen i debriefing misstänker jag att det var en spelare vid namn "Yeah" som hackat.

Jory, jag kan verkligen gå i god för Yeah att han inte har hackat. Han är en polare till oss som nyss börjat med Dayz, och vi håller på att lära upp honom, framförallt hur man blir en bandit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Father ted:

skicka nya lösenordet tack...

Du har PM

Skrivet av murta:

hehe, tack detsamma! dock var eran lilla idé om lockbete lite väl öppenbar , men snyggt försök var det var lite svårare för oss att dölja oss då vi la ut bild vart vi var xD

Rätt kul att jag fick Marcus med M240 på Helin när den stod parkerad. Matade skott mot bussen (;

Marcus skrek rätt bra på skype då!

Jory, jag kan verkligen gå i god för Yeah att han inte har hackat. Han är en polare till oss som nyss börjat med Dayz, och vi håller på att lära upp honom, framförallt hur man blir en bandit

Då vet att Yeah inte är en hacker! Ni värvar honom till bandit allså? Onda är ni!!

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Avstängd

Någon som tagit min vita fina bil som var 100% fungerande i Chernogorsk nära hamnen? :((((((((((((((

Hmmm servern har annan version nu? I titeln står det 98866 men spelet säger 97771?!
Varför har ni nedgraderat?

I dayzcommander och i spelet(erat servernamn) står det 98866.
Men när jag försöker joina så står det bad version, och version på servern är 97771.. dafuq

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Servern ska vara 98866, jag och alla andra jag spelar med står det 98866.

Så vet inte om det är bara för dig det felet ligger hos?

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Ac3R Jag vill lira vidare. xD Har haft fullt upp med jobb å skit men pma mig lösen Hoppas vi ses snart igen för krig

Permalänk

Tjena,

Köpte Day-Z för ett tag sen... fatta aldrig tycke för det, spelade väll sammanlagt 5 h. Den bästa stunden var helt klart cykeln. hehe

Vill ge det en chans nu när det verkar finnas en bra server med trevligt folk, skulle vara kul om man fick ett PM med lösenordet så loggar jag in ikväll

Over N' Out!

Visa signatur

Min E-penis:Chassi: Prodigy | CPU: I5-3570K | Grafikkort: Gigabyte 670 OC | MOBO: MSI Z77IA-E53 mITX | Nätagg: HX650 | Lagring:1x 840 256GB, 1x 520 120GB | RAM: G.skill 8GB 1866Mhz |Kylning: H100i, 230mm Bitfenix spectre, 1X 140 Fractal, 2x 120 Noctua |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soddan89:

Ac3R Jag vill lira vidare. xD Har haft fullt upp med jobb å skit men pma mig lösen Hoppas vi ses snart igen för krig

Soddan! Vi har saknat dig Samma här nästan fullt ös med företaget med blir anställd första januari så då får jag mer tid över Du har PM!

Skrivet av Paratroper:

Tjena,

Köpte Day-Z för ett tag sen... fatta aldrig tycke för det, spelade väll sammanlagt 5 h. Den bästa stunden var helt klart cykeln. hehe

Vill ge det en chans nu när det verkar finnas en bra server med trevligt folk, skulle vara kul om man fick ett PM med lösenordet så loggar jag in ikväll

Over N' Out!

Spela DayZ själv på public serverar är inget vidare. Skickar PM till dig finns även på Skype om du vill vara med ett gäng o lira lite, finns lite olika grupper på servern som sitter på Teamspeak och Skype som du nog är välkommen o lira med ska du se.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ac3R:

Servern ska vara 98866, jag och alla andra jag spelar med står det 98866.

Så vet inte om det är bara för dig det felet ligger hos?

Varför svarar du inte på mitt PM då?
Värt att skriva här om du inte han svara i PM med lösenordet.

Och mitt spel är 98866, medans er server är 97771 enligt spelet.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Lugna dig nu..

Jag har svarat på mellan 7-10 stycken PM idag.. Sitter och jobbar och hinner inte svara på alla PM jag får om servern och liknade. Men tyckte jag hann svara på dom flesta idag men tydligen så blev du utan. Kan ha varit att jag var lite för snabb och 30 sekunders regeln hindrade mig från att få iväg mitt PM till dig.

Servern kör :Vilayer Code 4.6 STABLE & Arma2OA 98866 så den kör klart och tydligt 98866 och för mig och många fler ingame så står det även 988866 så felet ligger nog hos dig som sagt tidigare.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Nån admin som kan ge ut lösenordet? Ac3R verkar vara upptagen:D

Visa signatur

Antec P280 | Gigabyte GA-Z77-DS3H | QuadCore Intel Core i5-3570K, 3700 MHz | GIGABYTE GTX 780 TI WF3 OC 3GB | Corsair XMS3 8GB CL9 1600Mhz Vengeance | WD 74GB Raptor | WD 1TB | WD 2TB | BenQ GL2440H | Logitech G15 | Logitech MX518 | Corsair Vengeance 1500 7.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ivierlin:

Nån admin som kan ge ut lösenordet? Ac3R verkar vara upptagen:D

Det är du som är Merlin ingame va? Tack för gott sällskap ikväll!

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Fast på Loading igen Bara jag?

Samma sak hände ju för nästan exakt en vecka sedan, kan det vara att Vilayer.com har nå 'weekly maintenance'?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Staaffan:

Fast på Loading igen Bara jag?

Samma sak hände ju för nästan exakt en vecka sedan, kan det vara att Vilayer.com har nå 'weekly maintenance'?

Fick det igår igen och många fler provade bara o joina igen så funkade de klockrent

Om felet kvarstår så skicka ett PM eller skriv i tråden så får vi försöka lösa det!

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Tjena, tackar för ett gott lir igår. Var riktigt skoj:D

Visa signatur

Antec P280 | Gigabyte GA-Z77-DS3H | QuadCore Intel Core i5-3570K, 3700 MHz | GIGABYTE GTX 780 TI WF3 OC 3GB | Corsair XMS3 8GB CL9 1600Mhz Vengeance | WD 74GB Raptor | WD 1TB | WD 2TB | BenQ GL2440H | Logitech G15 | Logitech MX518 | Corsair Vengeance 1500 7.1 |

Permalänk
Medlem

Går inte att komma in. Fast på Loading

Permalänk
Medlem

Vi hade samma sak igår, vi startade bara om spelet så gick det sen:D

Visa signatur

Antec P280 | Gigabyte GA-Z77-DS3H | QuadCore Intel Core i5-3570K, 3700 MHz | GIGABYTE GTX 780 TI WF3 OC 3GB | Corsair XMS3 8GB CL9 1600Mhz Vengeance | WD 74GB Raptor | WD 1TB | WD 2TB | BenQ GL2440H | Logitech G15 | Logitech MX518 | Corsair Vengeance 1500 7.1 |

Permalänk
Medlem

Gör det inte för mig. Fastnat där hela dagen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soddan89:

Går inte att komma in. Fast på Loading

Igår gick de joina två gånger så funkade det, men nu verkar det värre.

Skrivet av ivierlin:

Vi hade samma sak igår, vi startade bara om spelet så gick det sen:D

Verkar inte vara så idag...

Satt och testade nu på arbetstid och försöka komma in på servern och det verkar svårt just nu. Jag försöker kontakta våran support hos våran Hosting och kolla om de är fler som felet eller om dom fifflar nåt med deras serverar. Provat och restartat servern och stoppat/startat den och de verkar inte ge nåt effekt.

Ni får gärna testa då o då och försöka gå in på den. Kan vara att dom utför nån update borta på Vilayer eller liknade.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s