Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Feb 2008

Tråden om Wii U

Kommer ni att köpa Wii U när det släpps? Vad tycker ni om lanseringstitlarna till det?

Priset kommer vara 3000kr för basic modellen i Sverige och 3500kr för Premium modellen.
Jag lägger lanseringstitlarna i drop down listan.

Call of Duty Black Ops 2

Skylanders Giants

Transformers Prime

Wipeout 3

Disney Epic Mickey 2: The Power of Two

EA Sports FIFA Soccer 13

Tekken Tag Tournament 2 Wii U Edition

New Super Mario Bros. U

Ninja Gaiden 3: Razor's Edge

Nintendo Land

Sing Party

Sonic & All-Stars Racing Transformed

Warriors Orochi 3 Hyper

Darksiders 2

Assassin's Creed 3

ESPN Sports Connection

Just Dance 4

Rabbids Land

Your Shape: Fitness Evolved 2013

ZombiU

Scribblenauts Unlimited

Game Party Champions

Batman: Arkham City Armored Edition

Dold text

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Mar 2012

Är nöjd med min dator Kanske gör beslag på en Wii U när priset gått ner.

Define R4 Black | Asus P8Z77-V | Intel i5 3570K | Samsung 850 PRO 256GB
WD Caviar Black 500GB | Gigabyte GTX 980 ti | Corsair Vengeance LP 16GB
Newton R2 800w | Silent Wings 2 140mm | Silent Series R3 140mm | Windows 7

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

vet inte, har inte läst en rad om wii u:P

vad är lanseringspriset? vilka är lanseringstitlarna?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Feb 2008
Skrivet av markus9090:

vet inte, har inte läst en rad om wii u:P

vad är lanseringspriset? vilka är lanseringstitlarna?

Jag uppdaterade inlägget med lanseringstitlarna i spoilern. Lanseringspriser är 3000kr för basic och 3500kr för premiummodellen.

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av flyawaynille:

Jag uppdaterade inlägget med lanseringstitlarna i spoilern. Lanseringspriser är 3000kr för basic och 3500kr för premiummodellen.

Tackar:)

Låter intressant, har spelat VÄLDIGT mycket Wii men aldrig ägt någon, kanske är på tiden att införskaffa sig en Nintendo-konsol:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2010

Nej

CPU: Intel Core i7 3770K - CPU-Kylare: Corsair H80 - Grafikkort: Gigabyte GTX 670 OC Windforce X3 - Moderkort: ASUS P8Z77-V DELUXE - RAM: 16 GB Corsair Vengeance 1600Mhz - Chassi: Fractal Design Define S - Nätagg: Corsair TX 850W V2 - Lagring: 120GB SSD Corsair Force GT, 2TB Seagate 5900RPM
Inet: Gratis frakt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Nov 2005

Hade köpt en om jag hade pengar.

Behöver dock nya vinterkläder så närmare 10k~ går dit :/ (Jacka, byxor, g00gles, skor)

Dold text

i5 2500K: 4.4GHz||16GB 1600MHz||ASUS P8Z77-V PRO||Phanteks PH-TC14PE
MSI GTX 980 Gaming||Corsair Force 2 80GB|| Fractal Design Newton r2 650W M
Asus xonar essence STX|| Antec p280
Dell u2711, Sennheiser hd650, Logitech g502, fUnc f30r, KeyTronic kt2001 Ergoforce.
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012

P S 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Feb 2008
Skrivet av Ecfor:

Är nöjd med min dator Kanske gör beslag på en Wii U när priset gått ner.

Jag skulle säga att en wii U för tredjeparts spel är totalt ointressant om man redan har en dator. Det som är intressant är ju de konsolexklusiva spelen och Nintendos egna varumärken.

500px.com/niclasbrundell

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2011

Har alla Nintendo-konsoler förutom Wii, vilket aldrig lockade mig. Kunde dock spela de spelen jag ville genom att låna konsolen någon vecka ibland.
Är lite sugen på WiiU, men kommer antagligen vänta tills jag ser Zelda, Metroid eller Fzero på spelhyllan.

i5 3570K @ 4,5Ghz - Asus Maximus V Gene - AMD Sapphire Nitro RX480 4gb - Intel 330 180GB - 8gb DDR3 - Bitfenix Prodigy M - beQuiet L8 530w
Mediahörnan: Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Yamaha AX-640 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Nov 2011

Kommer nog inte köpa den alls, har redan en ipad, som ju nu ska gå och använda till xbox med

Riggen: NZXT Phantom Svart, Asrock Extreme 4, Intel i5 3570k, Gainward GTX680 Phantom 4gb-edition, 16gb (4x4gb) Corsair Vengeance (1666MHz) LP Ram, Corsair AX Gold 750w, A-Data Premier Pro SP900 256gb.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Dr33mcrusher:

Kommer nog inte köpa den alls, har redan en ipad, som ju nu ska gå och använda till xbox med

Hur?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

Givetvis. Förbokade hos webhallen förra sommaren. Det blir ZombiU paketet för min del 4295 på webhallen. Då ingår ZombiU + en pro controller. Mest prisvärda paketet. Bokat 3 spel också fast det är osäkert om de släpps innan jul. Skaffat Metroid Prime Trilogy som jag aldrig spelade på Wii så jag kommer ha att göra oavsett. Blir en trevlig jul.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av markus9090:

Han syftar nog på http://gizmodo.com/5915553/what-is-xbox-smartglass

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Feb 2008

Det som gör att jag tvekar lite är releasetitlarna. Det som verkar intressant är ju Super Mario bros och Zombiu i början.

500px.com/niclasbrundell

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

Bara zombiu av de titlarna jag kommer köpa. Har bokat rayman legends, the wonderful 101 och pikmin 3. Kommer kanske köpa mass effect 3 senare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stenungsund
Registrerad
Jan 2004

Tror faktiskt att jag kommer att vänta. Kanske införskaffar mig en begagnad när priset har gått ner en smula.

Nintendofanboy
Corgiägare instagram.com/gizmocorgi
Legonörd
Amatörfotograf 35mm.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2005

ZombieU verkar riktigt bra. Dlvis älskar jag katastrof-spel typ fallout och så jämförs det med Demon Souls i svårighetsgrad och då får man ståpäls.
Dom verkar också utnyttja paden ok.

Däremot verkar det lite dyrt, ok PS3 kostade väl 6k när den kom men i USA får man premium för 350dollars, hur fan kan det bli 3500? 2500.- vore mer normalt, men så brukar det ju alltid vara med Bergsala, gånga dollarn med 10 eller 11.

Ser inga andra spel som jag vill spela, men men, får se om tomten kommer eller inte..

Men listan är dag-1 spel tror jag, det finns en lista till med "launch window"-spel som är betydligt längre, den sträcker sig dock till Mars men hittar man 1 eller 2 bra spel till launchday (plus Nintendoland) så håller det kanske till då.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2012

Som alltid när det gäller konsoller får det vänta med inköp tills den är hackad. Releasetitlarna är som förväntat heller inte så värst imponerande, så tycker inte det finns några skäl att stressa med det, det lilla vettiga som finns såhär i början blir ju inte sämre av att man väntar lite

Nu lurade jag dig allt att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008

Kan tänka mig köpa det mest för om det kommer ett Zelda spel inom en inte alltför lång tid framöver. Mario är ju så klart också en bidragande faktor till ett eventuellt köp

He was truly the Bright Night

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Kriistoffer:

ZombieU verkar riktigt bra. Dlvis älskar jag katastrof-spel typ fallout och så jämförs det med Demon Souls i svårighetsgrad och då får man ståpäls.
Dom verkar också utnyttja paden ok.

Däremot verkar det lite dyrt, ok PS3 kostade väl 6k när den kom men i USA får man premium för 350dollars, hur fan kan det bli 3500? 2500.- vore mer normalt, men så brukar det ju alltid vara med Bergsala, gånga dollarn med 10 eller 11.

Ser inga andra spel som jag vill spela, men men, får se om tomten kommer eller inte..

Men listan är dag-1 spel tror jag, det finns en lista till med "launch window"-spel som är betydligt längre, den sträcker sig dock till Mars men hittar man 1 eller 2 bra spel till launchday (plus Nintendoland) så håller det kanske till då.

Pris i USA * Dollarkurs * Moms + "Sverige påslag"
Så brukar man få priset, "Sverige påslag" är en konstant som jag lägger in för att balansera upp motsvarade kostnad som inte motiveras av min ekvation (Här ca 600kr).

350 * 6,67200 * 1,25 = 2919

I övrigt verkar främsta anledningen till att köpa en Wii U vara Bayonetta 2.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002

Japp, bokad och klar Här ska spelas NSMB!

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2005

Hittar typ ingenting hur wii-golf är, typ det enda jag och mina kompisar spelar på nuverande wii så måste få se lite mer innan jag vågar köpa.

What evah! i'll do what i want!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011

Tror inte priset på wii u kommer att gå ner eftersom Nintendo redan säljer maskinen till en förlust.
Det kommer nog ta ett tag för dem att få ner produktions kostnaderna.

i5 6700K @4.5GHz -Noctua NH-U14S -Asus Geforce GTX 980 Ti Strix DirectCU III -ASUS PRO GAMING Z170 -Crucial DDR4 16 GB -Crucial MX300 750GB -Corsair RM750i - NZXT H440W Silent Ultra - ASUS VC239 -Dell Professional P1914S IPS

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

Till nästa jul blir det nog en prissänkning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jul 2004

Inte för att jag inte har råd eller inte men med tanken på att hela Wii linupen så finns det mer eller mindre 3-4 spel jag vill spela, så blev inte att jag skaffade en. Hur det kommer bli med Wii U vet jag inte men just idag finns det inte ett enda spel jag vill spela. Kanske Pikmin då de vart roliga till Gamecube men inget jag köper en konsol för.

Speldator: SB i7-2600k @ 4,5Ghz P8Z68-V Pro, 16GB DDR3, GTX1070
Server 1: SB 2500k, MZI -P67GD55, 32GB DDR3, Corsair MX 240GB SSD
Surface Pro 2017, Konsoler: Typ alla, Oculus Rift

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Feb 2008

Det jag sätt i början som lockar är väl mest Super Mario bros. Blir nog att jag köper en i början med Mario bros. Kanske även att jag beställer Zombie u och ett till spel från england. Det finns ju en hel del lockande titlar i release fönstret. Sen blir det trist om man ska behöva vänta flera månader för att få en wii u om man inte köper den i början som med wii.

500px.com/niclasbrundell

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Romelanda
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av Simcon:

Pris i USA * Dollarkurs * Moms + "Sverige påslag"
Så brukar man få priset, "Sverige påslag" är en konstant som jag lägger in för att balansera upp motsvarade kostnad som inte motiveras av min ekvation (Här ca 600kr).

350 * 6,67200 * 1,25 = 2919

Pris i USA * 10 är lättare att räkna och du slipper konstanten som inte är en konstant utan en variabel relaterat till dollarkursen

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dals-Ed
Registrerad
Jul 2007

alltid varit nintendo frälst så det kommer nog antagligen bli en konsol dock inte med en gång utan när den gått ner lite. Köpte vanliga wii men hinner inte spela så mycket på det så känns onödigt att köpa en ny dyr konsol och knappt spela

I7 4930k @ 4,3ghz -I- H100i -I- Msi x79 gd65 (8d) -I- Sapphire 290 tri-x OC -I- 16gb Corsair vengeance 1600mhz -I- Chieftec nitro 650w -I- Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows8.1 pro -I- Fractal R4

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Json_81:

Pris i USA * 10 är lättare att räkna och du slipper konstanten som inte är en konstant utan en variabel relaterat till dollarkursen

Enklare, men inte lika roligt