Det kan jag hålla med om, personligen ser jag gärna att spelkonsoller, oavsett tillverkare, har starka titlar vid lansering. Nu fanns ju New Super Mario Bros U som lanseringstitel för Wii U men hade varit bra om Wind Waker HD kanske funnits med redan då. Ännu hellre ett helt nytt spel då men hade nog varit bra nog. Sedan är det ju riktigt trist att det första nya Zelda-spelet kommer ut som förmodligen en av de sista, om inte sista, spelet till plattformen.
Jag kan förstå de som inte vill se achievements och liknande. Personligen gillar jag detta (med Xbox 360/Ones system som det jag mest föredrar) men möjligheten att dölja hela denna biten vore allmänt bra att ha. Det kan också vara ganska störande när det plingar till när man är inne i sitt spelande.
Nintendos online-tjänster hade inte varit värda att betala för som de ser ut idag, plattformen hade nog sålt ännu sämre om det krävdes betalning. Sedan tycker jag det var rätt gnidigt att kräva en summa för uppgradering av Wii VC till Wii U VC. Visst, de är ju uppdaterade även innehållsmässigt men hade varit snyggare att låta det vara gratis istället.
Själv ser jag helst att Nintendo kan få samma utbud som övriga plattformar förutom exklusiva titlar (Halo, Forza och Uncharted exempelvis). Ger ju fler möjligheter för konsumenten. Och med Switch så ger plattformen lite andra möjligheter än vad PS4 och XO ger, om nu spelutgivare och spelutvecklare verkligen tar till sig dessa. Personligen gillar jag lösningen med två skärmar men det användes inte överdrivet mycket av andra än Nintendo och när det väl används måste appliceringen av konceptet utföras väl. Att flytta över status-info och kartor och liknande för en renare huvudskärm är väl det jag själv föredrar mest. Sedan gillar jag hur lösningen används i Zelda-titlarna på Wii U.
Hehe jo, blir nog något liknande här med. Mycket beror på vad Nintendo nämner om plattformen i januari 2017, Breath of the Wild lär släppas efter januari och då är det nog rätt klart vilken utgåva som verkar intressantast med.