Permalänk

bf3 kraschar, överklockning?

tjena allihop, som titeln lyder så funkar inte mitt bf3. det har funkat skitbra ända tills jag började köra det igen (jag tog uppehåll på en månad) för några dagar sen. det funkar bra tills efter 5-10 minuter då hela skärmen fryser till måste stänga av hela datorn, det går inte att ctrl alt deleta. alternativet bluescreen som säger att processorn överarbetar (överklockning) jag var med om att samma sak hände när jag konverterade låtar från youtube till ipoden, den bluescreenade hela tiden, vilket gjorde att jag tog upp aktivitetshanteraren och kunde observera att cpu aktiviteten steg från 15-35 till 99-100 på en sekund vilket orsakade kraschen. det jag gjorde var att sänka frekvensen på ipoden/konverteringsprocessen. och när jag spelade apb reloaded (påminner om gta) så är det samma sak, man kan spela i 5-10 minter sen kraschar/fryser hela skiten. så min fråga är följande: kan man sänka cpu frekvensen på bf3 och apb, alternativt kolla grafikkortet? kollade på youtube/google efter om någon hade likadana problem och folk rekommenderade att uppdatera drivrutinerna eller att kolla punkbuster.

så vad rekomenderar ni? går det att sänkafrekvensen, och i så fall var och hur?

jättetacksam för svar

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt vad du menar...

Har du överklockat och i så fall processorn eller grafikkortet?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Skrivet av Tarasus:

Förstår inte riktigt vad du menar...

Har du överklockat och i så fall processorn eller grafikkortet?

den säger att den dumpar fysiskt minne och att cpun är överarbetad

Permalänk
Skrivet av pluton1umx:

den säger att den dumpar fysiskt minne och att cpun är överarbetad

Ta reda på felkoden istället.

Permalänk
Medlem

Ett enkelt sätt att läsa felkoden är att använda "bluescreenview" och sen googla siffrona programmet ger en

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Är datorn överklockad eller stock?
Du har ju postat din fråga i överklocks delen av forumet.

Om man kan sänka går ju inte svara på då du inte talat om vad du har för dator eller datordelar, eller om nått är överklockat.

Men om det inte är en märkesdator så klart det går att sänka

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

du kan ju ge mer info. Har du överklockat eller inte? Låter som en ostabil klock, öka volten.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3770k @ 4,6Ghz GPU: ASUS GeForce GTX 670 2GB RAM: Corsair Dominator DDR3 1600MHz 16GB Moderkort: ASUS SABERTOOTH Z77 SSD1: Corsair SSD Force Series 3 60GB SSD2: Corsair SSD Force Series 3, 240GB HDD: Western Digital Caviar® Black 1TB HDD2: Western Digital Caviar® Black 2TB