Fråga om huvudkontakten till ett moderkort

Permalänk
Medlem

Fråga om huvudkontakten till ett moderkort

Hej!

Har en fråga här i boken som lyder "Vad är huvudkontakten som ansluts till ett moderkort?" och då tror jag att facit har fel, för facit säger att det är KIX-power. Men jag tror att det är ATX-power som är huvudkontakten som ansluts till ett moderkort, t.e.x från nättaggregatet.

Vem har rätt?

Tack!

Permalänk
Avstängd

Jo, det är ATX-kontakten som är huvudkontakten. KIX har jag aldrig hört talas om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jo, det är ATX-kontakten som är huvudkontakten. KIX har jag aldrig hört talas om.

Okej tack, tänkte väl att KIX lät lite konstigt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zAjtarN:

Hej!

Har en fråga här i boken som lyder "Vad är huvudkontakten som ansluts till ett moderkort?" och då tror jag att facit har fel, för facit säger att det är KIX-power. Men jag tror att det är ATX-power som är huvudkontakten som ansluts till ett moderkort, t.e.x från nättaggregatet.

Vem har rätt?

Tack!

Vad är det för fråga? Huvudkontakt? LOL! Huvudkontakt för ström då isf. Men frågan var inte speciellt bra iaf.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Vad är det för fråga? Huvudkontakt? LOL! Huvudkontakt för ström då isf. Men frågan var inte speciellt bra iaf.

Frågan var: Vilken kontakt är den s.k huvudkontakten som ansluts till moderkortet?

Lite luddig fråga, men antar att det är ATX-power och inte KIX-power.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zAjtarN:

Frågan var: Vilken kontakt är den s.k huvudkontakten som ansluts till moderkortet?

Lite luddig fråga, men antar att det är ATX-power och inte KIX-power.

Jo, fast den heter inte ATX-power utan bara ATX.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zAjtarN:

Frågan var: Vilken kontakt är den s.k huvudkontakten som ansluts till moderkortet?

Lite luddig fråga, men antar att det är ATX-power och inte KIX-power.

Fråga de som har tagit boken som kurslitteratur vad de tänkte på när det använder denna bok. Hoppas den är ok i andra avseenden?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)