Permalänk
Medlem

Vet ej hur gå in i bios?

Som sagt så vet jag ej hur jag går in i bios på min acer aspire 5738zg. Skulle vilja börja överklocka lite.
Vilken tangent och när ska man trycka på den?

Permalänk
Medlem

Om du inte ens kommer in i bios ska du inte ens börja fundera på överklockning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shito:

Om du inte ens kommer in i bios ska du inte ens börja fundera på överklockning.

haha helt rätt!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Hur gör man då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

haha helt rätt!

nä men va inte så grabben vill ju lära sig och det e ju det som sweclockers är till för.

SVAR: pumpa DEL när datorn startar. Men men lär dig lite om vad saker heter och videre, läs guiderna som finns. Men har du köpt en komplett datorn från typ elgiganten är det inte säkert att du kan klocka det. Lycka till// Melker S

Visa signatur

Datorn: CPU: I7 3770K 4,6GHz , Moderkort:, MSI MPower z77 ATX, RAM: Corsair XMS3 Vengeance (4x4GB) 1866MHz, GPU: GIGABYTE-GTX1070 OC, Chassie: Zalman z9, OS:, Nätagg: XFX 850W, HDD: 640GB WD SSD: Samsung 840 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av spang420:

Hur gör man då?

1. Vet du inte hur man kommer in i BIOS så nej.
2. Det är en laptop, mer nej,

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av spang420:

Som sagt så vet jag ej hur jag går in i bios på min acer aspire 5738zg. Skulle vilja börja överklocka lite.
Vilken tangent och när ska man trycka på den?

Välkommen till SWEC, lyssna inte på stollarna här inne i tråden för mycket Klart man skall testa att överklocka. Men ett tips är att läsa igenom
lite guider innan, försök att skaffa dig så mycket information som möjligt om ditt system. Sen kan du alltid ställa frågor här, finns säkert mer vänliga forumanvändare som kommer hjälpa till

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk

Brukar stå vid bootscreen vad man ska klicka för att komma in i BIOS, men som de andra påpeka så kan det vara bra att vänja sig vid BIOS, dvs kolla runt och läsa på nätet vad de olika sakerna som finns i BIOS gör. Överklockning bör man inte göra fören man är säker på vad de olika parametrarna gör. OBS! Dessa parametrar som finns i ditt BIOS behöver inte heta likadant för andra.

Visa signatur

Every time I see some piece of medical research saying that caffeine is good for you, I high-five myself. Because I'm going to live forever.
~ Linus Torvalds (2010-08-03)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Just playing for fun ‾\o.0/‾

Permalänk
Medlem

Har som ni säger läst runt en del nätet. Förstår nästan hur allt funkar. Pro9blemet är bara komma in i BIOS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristerj:

Välkommen till SWEC, lyssna inte på stollarna här inne i tråden för mycket Klart man skall testa att överklocka. Men ett tips är att läsa igenom
lite guider innan, försök att skaffa dig så mycket information som möjligt om ditt system. Sen kan du alltid ställa frågor här, finns säkert mer vänliga forumanvändare som kommer hjälpa till

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av spang420:

Lycka till.

Visa signatur

Just playing for fun ‾\o.0/‾

Permalänk
Medlem
Skrivet av spang420:

Som sagt så vet jag ej hur jag går in i bios på min acer aspire 5738zg. Skulle vilja börja överklocka lite.
Vilken tangent och när ska man trycka på den?

SpAmMa ''Delete'' eller ''Del'' som det oftast står .. när du startar datorn och dit moderkorts-reklam kommer upp .. Oftast kommer reklamen upp om man har Asus Motherboard ..vet ej om det händer med andra men Det står i alla fall ''Push Del bottom to Bios'' ... sen om du Failar så är det ditt eget fel

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

Tycker visst han ska lyssna på stollarna här på forumet då det är en lappis det handlar om .....det är ganska sällan de klarar av å kyla en överklockad cpu.

Och klarar man å läsa på google så klarar man av å läsa sin moderkorts manual ..... jag hjälper gärna folk .... men de får hemskt gärna ha försökt lite själva först.

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT