Överklocka Asus gtx 560

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Överklocka Asus gtx 560

Som rubriken säger så har jag experimenterat med att överklocka mitt graffe nu ett tag, har fått upp den från 830mhz till 975 och 4008mhz till 4518. Eftersom den har en DCll kylare har den en max temp på 68 grader när jag har oc den. Så jag undrar om jag kommer tjäna något på att pressa den lite till eller om det bara är dumt och onödigt.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Har du sett vilka vinster då har fått med nuvarande OC? Med de tempsen du har är det inga problem att fortsätta med högre hastigheter iaf.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Ja har fått ut en hel del när det gäller spel som Bf3, ca 5-10 fps mer på ultra settings. Frågan är ju dock om kortet kommer ta skada att klockas över en viss gräns som något gjorde gör, vet inte vilket....

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av Wingee:

Som rubriken säger så har jag experimenterat med att överklocka mitt graffe nu ett tag, har fått upp den från 830mhz till 975 och 4008mhz till 4518. Eftersom den har en DCll kylare har den en max temp på 68 grader när jag har oc den. Så jag undrar om jag kommer tjäna något på att pressa den lite till eller om det bara är dumt och onödigt.

Jag fortsätter tills det inte går nå mer. tills den blir ostabil i tempen eller börjar bete sig lite konstigt Men även om tempsen är bra kan du vara lite försiktig med volten då en förhastig ökning på volten kan det gå sönder

Fick upp min 460 till 920mhz och memory till 2264mhz
och då gick det inte mer då den började gå lite varmt å vidare, och då kunde jag iallafall köra max på volten men vet ej hur det är med din MVH Melker S

Datorn 1: CPU: I7 3770K 4,6GHz , Moderkort:, MSI MPower z77 ATX, RAM: Corsair XMS3 Vengeance (4x4GB) 1866MHz, GPU: GIGABYTE-GTX670 OC, Chassie: Zalman z9, OS:, Nätagg: XFX 850W, HDD: 640GB WD SSD: Samsung 840 pro
Dator 2:Intel core 2 Quad Q6600 2,6Ghz, hemmagjord CPU kylare, moderkort: P5K, 4Gb Ram, Readon HD 7750, 550W

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Wingee:

Ja har fått ut en hel del när det gäller spel som Bf3, ca 5-10 fps mer på ultra settings. Frågan är ju dock om kortet kommer ta skada att klockas över en viss gräns som något gjorde gör, vet inte vilket....

Kortet får ju jobba mer men om du bara håller dig under 85 -90 grader C så är det chill iaf, eller om du märker konstigheter i test och spel såklart.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud