Apple direktsänder video från kvällens evenemang – start klockan 19:00

Permalänk
Melding Plague

Apple direktsänder video från kvällens evenemang – start klockan 19:00

För ovanlighetens skull strömmar Apple video från tisdagens pressevent, där bland annat Ipad Mini och nya Mac-datorer väntas presenteras för omvärlden.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

*Live streaming video requires Safari 4 or later on Mac OS X v10.6 or later; Safari on iOS 4.2 or later. Streaming via Apple TV requires second- or third-generation Apple TV with software 5.0.2 or later.*

Permalänk
Medlem

Folk kommer garanterat restreama det till windows användare och andra OS.

Permalänk

Jaha...där ser man.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Var länge sedan.

Men
Quicktime.

Permalänk

Någon som vet vart man kan hitta en restream redan nu? Eller är det förbjudet att länka sådant här?

Permalänk

Sweet, hoppas på retina MBP 13"

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Medlem

Quicktime, not even once!

Permalänk
Medlem

Hade väl varit intressant, men inte en chans i helvete att Qucktime får utrymme på min hårddisk.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Geeks
SweClockers

Kommer garanterat dyka upp länkar till andra videoströmmar, take it easy.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

"Quicktime, webbläsaren Safari samt en enhet med operativsystemet OS X eller IOS"

Mycket svordomar i samma mening.. Men allvarligt ist, finns det en streaminglänk för oss andra som inte har denna kombination av mjukvara? Låt oss säga... Windows 7 och Chrome för ovanlighetens skull?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Snälla låt iPad mini ryktena vara sanna denna gång

Permalänk
Medlem

"Live streaming video requires Safari 4 or later on Mac OS X v10.6 or later; Safari on iOS 4.2 or later. Streaming via Apple TV requires second- or third-generation Apple TV with software 5.0.2 or later."

Ett omfattande kontrollbehov, ja.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonw:

Hade väl varit intressant, men inte en chans i helvete att Qucktime får utrymme på min hårddisk.

Precis vad jag tänkte skriva..

Också lite lamt av apple att dom inte för någon gångs skull kan supporta något annat änn det som gynnar dom. Har dom inte nog med pengar? :S

Visa signatur

| Ryzen 1700 @ 4.0 ghz | Asus PRIME X370-PRO | 32 GB Corsair Vengeance LP 3000 mHz | Gigabyte GTX 770 2-way SLI | BenQ XL2410T, 5x AOC e2460SDA | Fractal design R5 | https://i.imgur.com/rjO3bLw.jpg

Software developer

Permalänk
Medlem
Skrivet av makkesk8:

Också lite lamt av apple att dom inte för någon gångs skull kan supporta något annat änn det som gynnar dom. Har dom inte nog med pengar? :S

Apple? Betala för något? Min herre måste skämta.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
SpelClockers

Kan tipsa om att TWiT kommer göra ett coverage på det.

http://live.twit.tv/

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Kommer garanterat dyka upp länkar till andra videoströmmar, take it easy.

Får man posta länkar till re-streams? Räknas det inte som någon form av piratkopiering?

Permalänk

Försökte installera qucktime för länge sedan... har något vagt minne att det var något som man inte vill ha på en dator mer än så kommer jag inte ihåg.

Kan vara samma problem som med Norton antivirus. man får bara en dator full med sånt som bara tar upp plats och gör datorn slö eller vill uppdatera programvaran stup i kvarten och sen när det kommer till kritan så fungerar det inte till det man vill kunna göra med det där programmet.

i alla fall... Detta program ligger undre min vill inte ha på datorn listan. Varför får någon annan påminna mig om... Det var väll kanske inte så viktigt.

Vill inte Apple att jag skall titta på deras produktlanseringar och annat så får man väl skita i det...

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimupp:

Får man posta länkar till re-streams? Räknas det inte som någon form av piratkopiering?

Privatkopiering är det, så det borde vara okej

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk

Insåg just jag kan köra det på ipaden istället för att göra en hackintosh installation eller nåt. Aldrig i livet att jag installerar safari eller quicktime på min riktiga dator. Aktiverade paddan genom en VM för att hålla iTunes och Quicktime borta och uppdaterade och jailbreaka den senare med min lillebrors macbook han fick från skolan när jag var hemma och hälsade på en gång.

Permalänk
Skrivet av xurra:

Kan tipsa om att TWiT kommer göra ett coverage på det.

http://live.twit.tv/

Härligt! För övrigt är TWiT en riktigt bra och underhållande podcast för er podcast-sugna.

Permalänk
Skrivet av simonw:

Hade väl varit intressant, men inte en chans i helvete att Qucktime får utrymme på min hårddisk.

Sitter du inte på en Mac så spelar det ju ingen roll, sitter du på Mac har man redan QuickTime.

Permalänk
Avstängd

hype

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

"Live streaming video requires Safari 4 or later on Mac OS X v10.6 or later; Safari on iOS 4.2 or later. Streaming via Apple TV requires second- or third-generation Apple TV with software 5.0.2 or later."

Ett omfattande kontrollbehov, ja.

Predikan för de redan troende

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Predikan för de redan troende

Don't change that channel!

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

http://slashat.se/live/ eller http://macworld.idg.se/ kommer restreama hela eventet och har försnack nu om alla ryckten

Permalänk
Medlem

Lite tur att man råkar befinna sig vid en Mac på jobbet då och kan ha detta på i bakgrunden.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

Kan ni hålla er till ämnet och dessutom låta bli de vanliga provocerande kommentarerna som bara retar upp och istället främja ett sunt debattklimat?

*Trollinlägg och annat tjafsande raderat*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

"....operativsystemet OS X eller IOS." jahaja, där installerade man skräpet ionödan... bara o avinstallera då. Apple jag vill ha tillbaka mina minutrar jag förlorade :c

Permalänk
Medlem

Quicktime Alternative borde väl fungera för de som inte vill installera Apples variant