Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Maj 2007

120hz och Kloning

Tja.

Jo det är så att jag tänkt införskaffa en 120hz skärm men innan jag gör det så måste jag fråga om det går att klona skärmar med olika uppdaterings frekvens med nvidia.

Jag hade tänkt att köra 120hz och sen klona den displayen till en 60hz tv, och vill det ska fungera klanderfritt.
Har datorn i signaturen.

"To protect the sheep you gotta catch the wolf and it takes a wolf to catch a wolf"

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Gnällbältets huvudstad
Registrerad
Maj 2003

Kloning kräver att båda skärmarna får samma videosignal (Upplösning, antal färger samt vertikalsynk), så visst går det, men skärmen sänks medan den klonas till 60 Hz.

MSI P67A-GD65 B3 | i7 3770 @ 4.2 GHz | 16 GB RAM | EVGA GTX 980 Ti Classified SLI | Acer XB270HU G-Sync | Corsair AX850W

Kommentera inte inlägg som bryter mot reglerna - anmäl dem. Det blir bara mer jobb för oss moderatorer annars.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Maj 2007
Skrivet av Zcenicx:

Kloning kräver att båda skärmarna får samma videosignal (Upplösning, antal färger samt vertikalsynk), så visst går det, men skärmen sänks medan den klonas till 60 Hz.

Det var det jag var rädd för, får köpa mig en fin 60hz ips istället då.

"To protect the sheep you gotta catch the wolf and it takes a wolf to catch a wolf"