Tredje gången gillt – ingen färgjustering i Battlefield 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av coolacrille:

Vad gnäller du för om du inte ens äger spelet? Vissa människor...

OK...? Du anser alltså att man saknar rätt att ha åsikter om en produkt om man inte äger den? Oavsett VAD för spel det gäller skulle jag tycka det var irriterande med blå tint, och i och med att de nu inte tänker ta bort otyget, tänker inte jag köpa.

Att man inte kan få ha en åsikt på ett forum som är till för det längre.... Vissa människor.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Vad tusan har verkligheten med bf3 att göra....

Spelet är tänkt att vara autentiskt till skilldnad från spel så som Minecraft eller Borderlands som har helt annan fokus. Därav passar de lite serie-tidningsliknande linjerna i Borderlands och pixliga texturer i de spelen, men inte ett blått filter i BF3.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd

Det ska verkligen vara som det är, verkligen! Med undantag för wake island, KANSKE.

Permalänk

från att spelat battlefield 1942/43 till BF3 så tycker jag att detta "filter" passar spelet bättre, tänk på alla avgaser från fordon etc påverkar ju ett slagfält (bland annat)
jag tycker personligen det ser bättre ut än hippi färgerna från BF 1943.

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk

Nu blev jag sjukt besviken på DICE!

Permalänk

What the fuck? Jävligt illa hanterat. Fyfan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Co_OKiE:

http://img.gamefaqs.net/screens/f/b/6/gfs_234290_2_1.jpg

I vilken värld är detta inte starka färger?

Ser rätt normalt ut här.
Fast du föredrar väl detta?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Avstängd
Skrivet av truedesire:

tänk på alla avgaser från fordon etc påverkar ju ett slagfält (bland annat)

HAHAHAHA Vad fan är det där för dumheter? Isåfall skulle ju Stockholm vara blå-grått idag..

Gillar att du inte ens kan hålla en diskussion gällande färgerna, utan ska dra in gameplay istället.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Avinstallerar spelet, slänger skiva med fodral i närmaste papperskorg! :cry:

Tror knappats dom bryr sig ifall du gör detta, då du redan betalat för deras produkt hahaha

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Men snälla. Tråden är om färgjustering och post #138 (av dig) handlade om att spelet inte ter sig såsom verkligheten med nuvarande färgpalett och att det är fult (pga av det?). Vad tusan har verkligheten med bf3 att göra....

För att jag vill att det ska se trovärdigt ut? Sen hur det spelas, ja det är en helt annan femma. Jag vill att mina ögon ska må bra när jag spelar spel.

Kul att Patrick Bach (Executive Producer) säger detta i en tidigare interju. Dock säger han att det är långt från en simulator.

Citat:

"We see realism as a big part of the entertainment in a modern shooter. People know what guns and gear look like. It needs to sound real. It needs to look real. In general, we start with realism, and then we balance it to make it fun."

Det ser inte klokt ut med blå färg.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Startrance:

Tror knappats dom bryr sig ifall du gör detta, då du redan betalat för deras produkt hahaha

Det är sant, men de skadar väl inte att försöka!? :cry:

Permalänk
Medlem

bra att de står på sig, förbannat mycket gnäll på folk som tror det är mer "rätt".

deras spel deras vision, eller?

Permalänk
Medlem

Tråkigt att höra, hade sett fram emot bf3 utan färgfilter.

Permalänk
Medlem

Varför vill man ha färgjustering? Ser ut som nåt jävla TF2 utan det. Inte verkligt alls.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av amius:

Varför vill man ha färgjustering? Ser ut som nåt jävla TF2 utan det. Inte verkligt alls.

hahaha vartfan bor folk egentligen?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Jag köpte spelet på grund av vad som var i spelet när jag spelade alphan. Där fanns inget jävla färgfilter, och jag störde mig väldigt mycket på hur blått allting var i release. Aftermath lockar mig inte över huvud taget, och konsollkommandot för att stänga av färgfiltret var det enda som jag såg fram emot i BF3. När man dessutom tänker på att detta bara var ett enda, och även ett av de mindre brutna löftena i detta spelet, så kan jag inte känna annat än att mitt förtroende för DICE är förbrukat. Därmed kommer jag att vara mycket mer pessimistisk gällande DICE's framtida löften om BF4. Det skall till en hel del för att jag skall köpa det spelet, och jag kommer inte köpa det utan att ha testat den färdiga, tryckta versionen. Så enkelt är det.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

HAHAHAHA Vad fan är det där för dumheter? Isåfall skulle ju Stockholm vara blå-grått idag..

Gillar att du inte ens kan hålla en diskussion gällande färgerna, utan ska dra in gameplay istället.

ja för en annan är det bara grått och dassigt samt dålig luft

jag skrev även "bland annat" hur tror du ett område ser ut efter de har bombat och haft sig några timmar?
har svårt att tro det ser 'normalt' ut iaf
var och en har ju självklart rätt till sina åsikter, det är trots allt ett forum där vi diskuterar allt möjligt på.

funderar på om den blå tonen syns mer på billiga skärmar än dyra också?
spelade på min BenQ skärm kontra en annan skärm jag har , samt en plasma tv, där framhävdes det för mig mig mindre mot BenQ skärmen.

bara tänker lite

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av truedesire:

ja för en annan är det bara grått och dassigt samt dålig luft

jag skrev även "bland annat" hur tror du ett område ser ut efter de har bombat och haft sig några timmar?
har svårt att tro det ser 'normalt' ut iaf

Så Berlin var alltså blått efter bombningarna?

Så Caspian Border en grön äng/skogsbana är blå för att...!? Inte är banan bombad när man börjar spela inte. Samma sak gäller metro stationen, varför skulle det vara blått där inne!?

Med normalt så menar man normal färgsättning. En bombad skog ser snarare svart/brun/lerig ut än blå-grå.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Tänkte köpa premium när jag såg att det här skulle komma, nu ligger planerna på is.

Du baserar alltså dina spelköp på… färgade filter?

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Jag vill inte ha någon färgjustering. Jag tycker att dom gör helt rätt! BF3 ska se ut så som det gör, jag är så inkörd i det nu, så vill inte ha några disneyfärger.

Sen kan ju ni som vill kasta spelet i papperskorgen p g a detta, just kasta spelet i papperskorgen! Vi andra fortsätter att ha roligt

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Tråkigt att höra.. Får väll leva med att allt är blått.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skog1s:

Jag vill inte ha någon färgjustering. Jag tycker att dom gör helt rätt! BF3 ska se ut så som det gör, jag är så inkörd i det nu, så vill inte ha några disneyfärger.

Sen kan ju ni som vill kasta spelet i papperskorgen p g a detta, just kasta spelet i papperskorgen! Vi andra fortsätter att ha roligt

Så en grop orsakad av en bomb är nu alltså färgad ala disney utan filtret?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

haha tattar utvecklare

Skruvarn har ingenting med skärmkalibrering att göra när banorna är blåa och sjukt fula.
Ta en titt på lite comparison bilder från alpha och release.

Och alla som håller med dice, ni sätter bara käppar i utvecklingen.

Hur kan artististiska val sätta käppar i utveckligen? Skulle man komma på fler färger annars?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Skrivet av Burks:

"EA Says Battlefield 3’s Already Sold 5 Million Copies" Och det var i "Oct. 31, 2011"

http://www.giantbomb.com/news/ea-says-battlefield-3s-already-...

Svarar det kanske på din fråga?

Läste du vad jag skrev?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3770k @ 4,6Ghz GPU: ASUS GeForce GTX 670 2GB RAM: Corsair Dominator DDR3 1600MHz 16GB Moderkort: ASUS SABERTOOTH Z77 SSD1: Corsair SSD Force Series 3 60GB SSD2: Corsair SSD Force Series 3, 240GB HDD: Western Digital Caviar® Black 1TB HDD2: Western Digital Caviar® Black 2TB

Permalänk
Medlem

Verkligen synd att dom inte gav friheten till folk att ändra detta.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

är det metro? ser ut som utanför tunnelbanan du tagit det screenshottet

Permalänk
Medlem

Som sagt, kör med FXAA injector, så har ni bättre färger osv.

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Vafan håller de på med? Att som multinationellt företag som omsätter ett par hundra miljoner varje år garanterat, sedan lovar en sak och bryter detta, helt sanslöst. De lovar kunderna en sak och gör en annan. Detta är, nej tar, verkligen professionalism till en hel ny nivå. Är verkligen besviken...

Permalänk
Medlem

Jag är inte så långt borta från Slussen där DICE har sitt huvudkontor. Funderar på att gå och knacka på, fråga dem vafan de sysslar med egentligen....

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Har jag missat nyheten kring att Peter Molyneux börjat jobba på DICE?

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]