Permalänk
Medlem

Fx8120 moderkort för OC

Är nybörjare gällande oc. Läst en del men lyckades bränns mitt moderkort första gången jag försökte klocka. Vad finns det för bra moderkort ute runt 1k-1.5 k kan gå till 2 om nödvändigt. Tänkte beställa Gigabyte GA-990FXA-UD3 om inget annat sägs. Snabba svar uppskattas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muli:

Är nybörjare gällande oc. Läst en del men lyckades bränns mitt moderkort första gången jag försökte klocka. Vad finns det för bra moderkort ute runt 1k-1.5 k kan gå till 2 om nödvändigt. Tänkte beställa Gigabyte GA-990FXA-UD3 om inget annat sägs. Snabba svar uppskattas.

köp först moderkort som tål höga watt tall, dvs 140TDP kort. Sedan skall du titta på moderkort som har så många faser som möjligt till processorn för att ge så stabil ström till CPUn under belastning som möjligt.

Resten är sedan upp till dig, BIOS och övriga komponenter....

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk

Asus Sabertooth kan vara en bra början, Gigabyte är lite krångligt att överklocka på som nybörjare.

http://youtu.be/gt5zH3x9UWw kanske kan bjuda på några svar (Strunta i att modellerna viker sig från dina alternativ, BIOSet funkar identiskt för diverse tillverkare)

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

köp först moderkort som tål höga watt tall, dvs 140TDP kort. Sedan skall du titta på moderkort som har så många faser som möjligt till processorn för att ge så stabil ström till CPUn under belastning som möjligt.

Resten är sedan upp till dig, BIOS och övriga komponenter....

Hur vet man vilka som har det? Beställde den sabertooth har den det ?(: och hur kollar man hade ändå varit bra att veta