Ersättnings drive till PS3

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

Ersättnings drive till PS3

Hallo,
Hittade en PS3:a i soprummet som verkar vara OK förutom att hela den optiska enheten är borta. Vad jag kan se av en snabb sökning på nätet så verkar det inte som om man kan köpa en hel ersättare utan bara vissa delar och att det finns ett kretskort på enheten som måste matcha moderkortet. Då det här är nära nog den första PS3:a jag hållit i så tänkte jag fråga om det bara är att bära ner den igen eller om det finns en chans att få igång den?

~

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2005

prova starta den?
behövs ju ingen optisk enhet för att starta den

Dator1: SB 2600k | Corsair H40 | Asus P8Z68-V GEN3 | 8gb Vengeance | EVGA GeForce GTX 670 2048MB FTW | Corsair SSD Force GT 120GB
Dator2: C2D E6750 @ 3760Mhz | Scythe Infinity |Gigabyte EP45-DS3 | Crucial DDR2 BallistiX PC8500 4gb | Gigabyte 8600GT 265mb |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Nov 2003

Finns sätt att "Re-marry" en helt ny BD enhet till PS3 via diverse hack. Kräver en hel del påläsning men är helt klart möjligt. Dock själv inte gjort det även om jag bytt BD enheten på min ps3 men då kunde jag behålla kretskortet och behövde inte krångla.

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Många spel kan laddas ner till PS3 från PlayStation Store, så du kanske inte ens behöver en läsare

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

Jag var så exalterad att jag inte ens tänkt på att starta den... Med ström i blir det bara tre korta pip och en rött blink så den verkar vara stendöd. Disken verkar iaf vara OK så helt utan belöning blev man inte

Tack för all info och förslag.