Flasha bios EVGA 560ti 448 core

Permalänk

Flasha bios EVGA 560ti 448 core

Hoj! Jag är osäker på om detta borde ligga i grafikkort eller i support men med tanke på att det är grafikkort jag behöver hjälp med så lägger jag den här, om jag har fel får ni gärna påpeka det så ska jag försöka få den flyttad eller försöka ta bort den och lägga ut den på rätt ställe. Tack för ditt tålamod!

Efter många irriterande crashar i BF3 så säger Google att fix'en är att uppgradera bios version på mitt 560ti 448 core.
Jag har dock stött på några problem och har lite frågor runt dessa:

1. Var hittar jag EVGA bios till just 448 core? Deras hemsida har bara drivers och olika utility software men jag kan inte hitta något bios. Deras forum är väldigt... Osorterat.

2. Vilket BIOS kan jag använda? Kan jag t.ex ta ett bios ifrån en ASUS 560ti 448 core, kan jag använda EVGA's bios ifrån vanliga 560ti? Är det samma bios för alla kort av samma chipset, borde jag då kunna använda mig av 570's bios?

3. Jag tror inte att jag har en resetswitch på mitt kort, går det att flasha om även ifall jag skulle lyckas *beeep*'a upp kortet totalt?

Mitt grafikkort: http://www.evga.com/Products/Product.aspx?pn=012-P3-2066-KR

Jag vet att detta verkar som en rätt extrem lösning men jag har testat allt, uppgradera grafik drivers, uppgradera ljudkorts drivers, bara köra med en skärm, dra ner inställningarna på lägsta, stänga av anti virus. Jag börjar bli väldigt trött på att inte kunna spela BF3 trots att min dator borde klara av den och trots att folk jag känner som har samma grafikkort men inköpt senare än mitt kan köra utan problem.

När BF3 krashar så fryser sig allting bara, jag hör samma halvsekunds ljud i loop i hörlurarna och jag kan inte göra någonting annat än att starta om på knappen. Det skrivs inte ens en crash dump eller ett inlägg i event viewer om krashen så det är väldigt svårt att beskriva problemet. Jag har även märkt att när BF3 fryser så dör internet, mamma kan inte lägga upp sina älskade bilder på sin mat på facebook och när allting kommer igång så frågar en kompis jag hostar hemsida åt på en gammal dator varför han inte kan komma åt hemsidan.

Visa signatur

It is a medium of entertainment which permits millions of people to listen to the same joke at the same time, and yet remain lonesome. ~T.S. Eliot, about radio