Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

Kingpin 6.66 Venom?

Kanske är en lite nybörjarfråga.. Men vad är egentligen en sån här "pot"? Fattar att det är en processorkylare, men hur fungerar den? Har man den när man ska överklocka något brutalt?

(http://www.overclockers.com/kingpin-cooling-releases-pot-veno...)

Skickades från m.sweclockers.com

Fractal Design R3 | Intel Core i7 2600K @3.4GHz | MSI P67A-G45B | Gigabyte GTX 570 Super Overclock | Fractal Design Newton 650W | 16gb Corsair Vengeance 1600MHz | Antec Kühler 620 | 60GB Corsair Force SSD | 1TB Seagate |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2006

Den är för när folk ska till och kyla datorn med flytande kväve.
Används bara när man ska klocka upp extremt och försöka få ut sen högsta farten man kan, inte nåt som används för dagligt bruk direkt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

Flytande kväve? Vart får man tag på det då?

Bara undrade eftersom man kunde vinna det på nya EVGA tävlingen

Fractal Design R3 | Intel Core i7 2600K @3.4GHz | MSI P67A-G45B | Gigabyte GTX 570 Super Overclock | Fractal Design Newton 650W | 16gb Corsair Vengeance 1600MHz | Antec Kühler 620 | 60GB Corsair Force SSD | 1TB Seagate |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Nov 2003
Skrivet av Kitraff:

Flytande kväve? Vart får man tag på det då?

Bara undrade eftersom man kunde vinna det på nya EVGA tävlingen

Finns på AGA, men jag skulle inte rekommendera det eftersom du inte verkar särskilt erfaren. Testa med torris först om du vill börja med lite extremare saker.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jul 2012

Sweclockers gjorde väl det för inte så länge sen ? Skulle varit kul att pröva.

http://www.sweclockers.com/artikel/15090-video-overklockning-...

Alltid lättare om du citera.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Nov 2003
Skrivet av JohanFalk:

Sweclockers gjorde väl det för inte så länge sen ? Skulle varit kul att pröva.

http://www.sweclockers.com/artikel/15090-video-overklockning-...

Prova du, men kom inte och klaga på mig om du förstör något. Det är trots allt ca -200 grader Celsius och förstör det mesta som kommer i vägen (inklusive biologisk vävnad).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av magnusvmt:

Prova du, men kom inte och klaga på mig om du förstör något. Det är trots allt ca -200 grader Celsius och förstör det mesta som kommer i vägen (inklusive biologisk vävnad).

Varför skulle jag göra det ? Nog förstår jag riskerna med det, skulle aldrig använda det på mina vanliga komponenter. Hade jag gjort det så hade det varit någon gammal processor, typ en E8400 eller något.

Kanske du blandade ihop mig med trådskaparen ?

Alltid lättare om du citera.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

Chilla mina herrar, jag bara undrade vad det var! Tänker aldrig försöka mig på något som är -200 grader. Nöjer mig med min Antec 620 ^^