Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hmm, nu står det still: visst är det ett stort luftintag vid grafikkortet? Då får ju burken in luft så det räcker ändå kan jag tycka. (möjligen man kan göra om kabeldragningen lite för att förbättra flödet från sidopanelen in i burken?)
Finns det filter där på sidan? Om inte, så lär den svälja en hel del damm, men det kanske man kan leva med?

En annan liten grej: visst sitter utblåset från nätagget en bit ifrån själva sidopanelen? Nu när det är ganska mycket undertryck i burken, finns det kanske risk för att utblåset för nätagget sugs in i burken och tillbaks till raddarna? Ingen jätteskillnad, men blir kanske nån grad svalare om man kunde bygga en "duct" som verkligen leder utblåset från nätagget så det ligger dikt an mot sidopanelen. (nått gummiliknande kanske?)

Jupp, det sitter luftfilter på sidan så att en grafikkorts-fläkt ska kunna andas. Om jag sätter en fläkt där så lär undertrycket iaf. minska och risken att damm sugs in genom nätaggets luftutblås blir mindre. Nätaggets fläkt startar endast när det blir varmt och "problemet" är att den övre fläkten nu leder ut värme från nätagget så fläkten startar sällan, vilket lämnar dess utblås öppet för insug :/
Jag tänkte iaf. klippa och sleeva kablarna framför grafikkortet vilket möjliggör en insugsfläkt vid grafikkortet och kanske även kan vända nätagget på "rätt sida"... vi får se, jag lägger upp bilder och meddelar om temperaturen ändras

Visa signatur

Desktop Chassi: Fractal Design Node 304 - MB: Asus PP8Z77-I DELUXE - CPU: Core i7 2600k - Ram: 8Gb Vengeance - Video: Nvidia GTX 680 - SSD: Vertex 4 256Gb - Kylning: Innovatek+EKWB - OS: Windows 7 Pro 64bit SP1 - Skärm: Asus MS238h
Media EEEBox 1501P - Proj: Optoma HD200X - Fjärr: Logitech Dinovo
Laptop Samsung 900X3A

Permalänk
Skrivet av Roger W:

En annan liten grej: visst sitter utblåset från nätagget en bit ifrån själva sidopanelen? Nu när det är ganska mycket undertryck i burken, finns det kanske risk för att utblåset för nätagget sugs in i burken och tillbaks till raddarna? Ingen jätteskillnad, men blir kanske nån grad svalare om man kunde bygga en "duct" som verkligen leder utblåset från nätagget så det ligger dikt an mot sidopanelen. (nått gummiliknande kanske?)

Riktigt bra fråga och observation! Har själv funderat kring det när det är undertryck i burken.

Hur mycket kostade vattenkylningsutrustningen?

/J

Visa signatur

-----------------------------------------
Asus X56TA - 2,1 GHz AMD Turion X2 Ultra ZM-80, 4 GB DDR2 800 MHz, ATI Mobillity Radeon HD 3650 512 GB DDR2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanOeberg:

Riktigt bra fråga och observation! Har själv funderat kring det när det är undertryck i burken.
Hur mycket kostade vattenkylningsutrustningen?
/J

Varken undertryck eller övertryck känns som en bra lösning då genomflödet inte blir optimalt och fläktarna först måste kompensera för trycket innan luften börjar flöda. I mitt fall fångar radiatorerna upp en hel del utgående flöde vilket gör att jag inte behöver lika mycket RPM in som ut för att hitta balansen... rätta mig om jag har fel

Ca. 3000 för vattenkylningen

Visa signatur

Desktop Chassi: Fractal Design Node 304 - MB: Asus PP8Z77-I DELUXE - CPU: Core i7 2600k - Ram: 8Gb Vengeance - Video: Nvidia GTX 680 - SSD: Vertex 4 256Gb - Kylning: Innovatek+EKWB - OS: Windows 7 Pro 64bit SP1 - Skärm: Asus MS238h
Media EEEBox 1501P - Proj: Optoma HD200X - Fjärr: Logitech Dinovo
Laptop Samsung 900X3A

Permalänk
Medlem
Skrivet av faldo:

I mitt fall fångar radiatorerna upp en hel del utgående flöde vilket gör att jag inte behöver lika mycket RPM in som ut för att hitta balansen... rätta mig om jag har fel

Dum fråga: Menar du för nätagget eller för hela lådan?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Dum fråga: Menar du för nätagget eller för hela lådan?

Hela lådan, om jag hade haft fläktar utan radiatorer så hade flödet blivit optimalt med lika hög RPM på insugs- och utblås-fläktarna, räknat med samma fläktmodell. Radiatorer är byggda för att fånga upp luftflöde med små "gälar" vilket minskar luftflödet. För att undvika tryckskillnad i chassit behöver alltså insugs-fläktarna inte jobba lika mycket.
Nu finns det säkert någon smart anledning till att vilja ha under- eller över-tryck i en dator, den enda jag kan komma på är att damm får svårare att leta sig in i datorn om du har övertryck. Kan även finnas någon värme-relaterad anledning?

Med tanke på att mitt nätagg drar luft från insidan och utblåset inte har filter så vinner jag säkert på att ha lite övertryck, framför allt när nätagg-fläkten inte går.

Visa signatur

Desktop Chassi: Fractal Design Node 304 - MB: Asus PP8Z77-I DELUXE - CPU: Core i7 2600k - Ram: 8Gb Vengeance - Video: Nvidia GTX 680 - SSD: Vertex 4 256Gb - Kylning: Innovatek+EKWB - OS: Windows 7 Pro 64bit SP1 - Skärm: Asus MS238h
Media EEEBox 1501P - Proj: Optoma HD200X - Fjärr: Logitech Dinovo
Laptop Samsung 900X3A

Permalänk
Medlem
Skrivet av faldo:

Hela lådan, om jag hade haft fläktar utan radiatorer så hade flödet blivit optimalt med lika hög RPM på insugs- och utblås-fläktarna, räknat med samma fläktmodell. Radiatorer är byggda för att fånga upp luftflöde med små "gälar" vilket minskar luftflödet. För att undvika tryckskillnad i chassit behöver alltså insugs-fläktarna inte jobba lika mycket.

Ah nu hajar jag vad du menar och jepp, helt rätt: raddarna måste ganska påtagligt minska luften som trycks ut ur lådan... Och därmed minska behovet av insug. Insuget för frontfläktarna i 304 är dock ordentligt restriktivt det också. Undrar hur mycket luft man får in den vägen egentligen?

Skrivet av faldo:

Nu finns det säkert någon smart anledning till att vilja ha under- eller över-tryck i en dator, den enda jag kan komma på är att damm får svårare att leta sig in i datorn om du har övertryck. Kan även finnas någon värme-relaterad anledning?

Jo, med övertryck och filter på alla insug så har man ju i princip full dammkontroll.
Undertryck drar in damm, men har å andra sidan fördelen att man minskar risken för luftfickor. Luft sugs ju in i princip i alla glipor, vilket håller ventilationen igång.

Skrivet av faldo:

Med tanke på att mitt nätagg drar luft från insidan och utblåset inte har filter så vinner jag säkert på att ha lite övertryck, framför allt när nätagg-fläkten inte går.

Låter rimligt! (tror jag)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Insuget för frontfläktarna i 304 är dock ordentligt restriktivt det också. Undrar hur mycket luft man får in den vägen egentligen?

Troligen ganska lite, under fronten finns en ca. 1cm bred glipa men det ligger sladdar till panelen som hindrar ett fritt flöde.

Jag har mätt lite, om jag sätter en fläkt framför grafikkortet finns endast 4mm mellanrum kvar vilket kanske är lite snålt för ett bra flöde. Däremot får en 120mm-fläkt plats på bakre delen av högersidan (bilden nedan). Med ett hål som liknar det på ovansidan och luftfilter kanske jag kan jämna ut trycket, sänka luft-temperaturen i chassit och därmed även luften som strömmar genom radiatorerna... vad tros?

Visa signatur

Desktop Chassi: Fractal Design Node 304 - MB: Asus PP8Z77-I DELUXE - CPU: Core i7 2600k - Ram: 8Gb Vengeance - Video: Nvidia GTX 680 - SSD: Vertex 4 256Gb - Kylning: Innovatek+EKWB - OS: Windows 7 Pro 64bit SP1 - Skärm: Asus MS238h
Media EEEBox 1501P - Proj: Optoma HD200X - Fjärr: Logitech Dinovo
Laptop Samsung 900X3A

Permalänk
Medlem

Svårt att säga vad som är bäst... Jag hade nog i första hand provat slänga dit en 120 mm fläkt på grafikkortsidan, för det lär man väl kunna få till utan att göra nåra permanenta ändringar? Dessutom: suger du in luft på den där sidan du visar, så kanske den delvis suger in varmluft från nätaggets utblås? (i de fall nätaggsfläkten är igång alltså, och faktiskt lyckas blåsa ut luften vanliga vägen ut ur lådan)

Fler hål i chassin betyder ju mer oljud ut också... (plus att man måste ställa burken så den får in luft från den sidan också)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Har också ett Node 304 och tänkte väll lägga upp bilder om ett tag...

Det går att montera 2st SSDs UNDER frontfläkts-panelen. Har just nu EN SSD uppsatt med dubbelhäftande tejp.
Funderar på att montera båda där med skruv men det blir jävligt tight med sladdarna, iafall så går det

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77N-WIFI :: Intel Core i5 2500K @ 3.3 Ghz :: Corsair Vengeance 2x4GB :: MSI GTX 570 Twin Frozr II :: SSD 128+128 GB :: HDD 500 GB :: Fractal Design NODE 304
Amneboeg :: ARMA 3!

Permalänk
Medlem
Skrivet av whimS:

Har också ett Node 304 och tänkte väll lägga upp bilder om ett tag...

Det går att montera 2st SSDs UNDER frontfläkts-panelen. Har just nu EN SSD uppsatt med dubbelhäftande tejp.
Funderar på att montera båda där med skruv men det blir jävligt tight med sladdarna, iafall så går det

Du kommer nog inte bli missnöjd, himla bra kvalitet i chassit och bra utrymmesplanering (förutom nätagg-fästet).

Tack för tipset! Blir det inte lite snålt med luftflöde till fläktarna när du fyller frontpanelen? Endast hålen på front-toppen kvar...?
Jag kommer nog låta min SSD sitta, har redan kapat i fläkt-panelen och fläkt-kontrollern sticker in i utrymmet där den ena fläkten ska sitta. Kommer försöka suga in luft på annat håll.

Visa signatur

Desktop Chassi: Fractal Design Node 304 - MB: Asus PP8Z77-I DELUXE - CPU: Core i7 2600k - Ram: 8Gb Vengeance - Video: Nvidia GTX 680 - SSD: Vertex 4 256Gb - Kylning: Innovatek+EKWB - OS: Windows 7 Pro 64bit SP1 - Skärm: Asus MS238h
Media EEEBox 1501P - Proj: Optoma HD200X - Fjärr: Logitech Dinovo
Laptop Samsung 900X3A

Permalänk
Medlem
Skrivet av faldo:

Du kommer nog inte bli missnöjd, himla bra kvalitet i chassit och bra utrymmesplanering (förutom nätagg-fästet).

Tack för tipset! Blir det inte lite snålt med luftflöde till fläktarna när du fyller frontpanelen? Endast hålen på front-toppen kvar...?
Jag kommer nog låta min SSD sitta, har redan kapat i fläkt-panelen och fläkt-kontrollern sticker in i utrymmet där den ena fläkten ska sitta. Kommer försöka suga in luft på annat håll.

Ja alltså, en styck under fläktpanelen skapar nog inga större lufflödes-loss vad jag kände.
Två, kanske blir sämre ioförsig
Ska titta närmare på detta när jag kommer hem i helgen!

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77N-WIFI :: Intel Core i5 2500K @ 3.3 Ghz :: Corsair Vengeance 2x4GB :: MSI GTX 570 Twin Frozr II :: SSD 128+128 GB :: HDD 500 GB :: Fractal Design NODE 304
Amneboeg :: ARMA 3!

Permalänk
Cooling Stuff

snygg bygge
men om du vill öka prestanda på LC, försök täta mellan radiator och fläkt, annars mycket luft kommer ut genom den stora gap

Visa signatur

Cooling Stuff Fri frakt för sweclockers medlemmar, skriv rabatt kod: SWECLOCKERS
Hur montera system

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling_Stuff:

snygg bygge
men om du vill öka prestanda på LC, försök täta mellan radiator och fläkt, annars mycket luft kommer ut genom den stora gap

Tjena Artur, många delar kommer från dig
Har funderat på detta själv och behöver troligen bygga en egen tätning pga. fläktarnas utforming. Har du något tips?

Tyvärr blev min beställning av sleeves från Aquatuning misslyckad, jag beställde dels ett kit med 5 olika tjocklekar på sleves men fick bara 3 olika tjocklekar, sen hade jag beställt extra 3mm-sleves men fick 6mm i stället... suck. Förbättringsbygget blir tyvärr uppskjutet till detta är utrett

Visa signatur

Desktop Chassi: Fractal Design Node 304 - MB: Asus PP8Z77-I DELUXE - CPU: Core i7 2600k - Ram: 8Gb Vengeance - Video: Nvidia GTX 680 - SSD: Vertex 4 256Gb - Kylning: Innovatek+EKWB - OS: Windows 7 Pro 64bit SP1 - Skärm: Asus MS238h
Media EEEBox 1501P - Proj: Optoma HD200X - Fjärr: Logitech Dinovo
Laptop Samsung 900X3A

Permalänk
Cooling Stuff

Hej Faldo
tråkig med aquatuning, hoppas de hade förklaring för detta miss

för att täta mellan radiator och fläkt kolla tätningslist, det behöver inte tåla höga tryck

Visa signatur

Cooling Stuff Fri frakt för sweclockers medlemmar, skriv rabatt kod: SWECLOCKERS
Hur montera system

Permalänk
Medlem

Revision 2

Då så, liten uppdatering med revision 2 av mitt lilla monster:
- Kablarna klippta, sleevade och undanstoppade.
- Pumpen flyttad och monterad på golvet i stället för väggen, vibrationerna minskade med ca. 50%!
- Nya, slangar med mindre dimension.
- Nya kopplingar i matt svart, passar helheten bättre.

Före/efter:

Fler bilder finns i galleriet

Visa signatur

Desktop Chassi: Fractal Design Node 304 - MB: Asus PP8Z77-I DELUXE - CPU: Core i7 2600k - Ram: 8Gb Vengeance - Video: Nvidia GTX 680 - SSD: Vertex 4 256Gb - Kylning: Innovatek+EKWB - OS: Windows 7 Pro 64bit SP1 - Skärm: Asus MS238h
Media EEEBox 1501P - Proj: Optoma HD200X - Fjärr: Logitech Dinovo
Laptop Samsung 900X3A

Permalänk
Medlem

Ett väldigt imponerande bygge måste jag säga! Du har verkligen lyckats att bygga en dator med en STIL, den bara skriker originallitet. Blir väldigt sugen på att bygga en microdator själv. Blir eventuellt att köpa delar till en nu när man är på CDON EXPOn in stockholm

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpfittz:

Ett väldigt imponerande bygge måste jag säga! Du har verkligen lyckats att bygga en dator med en STIL, den bara skriker originallitet. Blir väldigt sugen på att bygga en microdator själv. Blir eventuellt att köpa delar till en nu när man är på CDON EXPOn in stockholm

Tack så mycket! Hojta till om du behöver tips på lösningar, kan erkänna att jag byggde om min microdator ett antal gånger innan jag blev nöjd med både form och funktion

Visa signatur

Desktop Chassi: Fractal Design Node 304 - MB: Asus PP8Z77-I DELUXE - CPU: Core i7 2600k - Ram: 8Gb Vengeance - Video: Nvidia GTX 680 - SSD: Vertex 4 256Gb - Kylning: Innovatek+EKWB - OS: Windows 7 Pro 64bit SP1 - Skärm: Asus MS238h
Media EEEBox 1501P - Proj: Optoma HD200X - Fjärr: Logitech Dinovo
Laptop Samsung 900X3A

Permalänk

detta bygge är helt sinnes!!!! asnice 5/5

Visa signatur

I5 2500K 4,5Ghz, Gigabyte Z68-UD3H-B3, XFX Radeon 6870 1GB "Double Dissapation", Ocz Agility 3 60GB SSD, Western Digital 500GB HDD, Corsair 8GB XMS3 1600Mhz, Corsair 650D, Corsair TX650W

Permalänk
Medlem

Skit bra!

Permalänk
Medlem

Helt sinnessjukt att du fick plats med allt. Inte dåligt gjort och bra kreativitet. Men däremot så skulle jag följt ett färgtema om jag vore du. Lackera t ex Noctua fläktarna! Skulle bli så mycket snyggare.

Vad kör du för nätagg?

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av superst4r:

Helt sinnessjukt att du fick plats med allt. Inte dåligt gjort och bra kreativitet. Men däremot så skulle jag följt ett färgtema om jag vore du. Lackera t ex Noctua fläktarna! Skulle bli så mycket snyggare.

Vad kör du för nätagg?

Tjena!
Ja, det finns inte många millimeter kvar att ta av. Jag har köpt färg och när sido-fönstret är klart blir fläktarna svarta
Agget är Seasonic X-760, bra verkningsgrad och smart inbyggd fläktkontroller som håller fläkten avstängd för det mesta. Just detta nätagg säljs inte längre men jag kan starkt rekommendera Seasonic överlag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop Chassi: Fractal Design Node 304 - MB: Asus PP8Z77-I DELUXE - CPU: Core i7 2600k - Ram: 8Gb Vengeance - Video: Nvidia GTX 680 - SSD: Vertex 4 256Gb - Kylning: Innovatek+EKWB - OS: Windows 7 Pro 64bit SP1 - Skärm: Asus MS238h
Media EEEBox 1501P - Proj: Optoma HD200X - Fjärr: Logitech Dinovo
Laptop Samsung 900X3A

Permalänk
Medlem
Skrivet av faldo:

Tjena!
Ja, det finns inte många millimeter kvar att ta av. Jag har köpt färg och när sido-fönstret är klart blir fläktarna svarta
Agget är Seasonic X-760, bra verkningsgrad och smart inbyggd fläktkontroller som håller fläkten avstängd för det mesta. Just detta nätagg säljs inte längre men jag kan starkt rekommendera Seasonic överlag.

Skickades från m.sweclockers.com

Tja, jo jag förstår det du. Låter ju riktigt bra! Låter som ditt bygge kommer bli riktigt grymt! Ska du ha ett fönster så man ser gpu blocket? Nice isf Sitter själv på samma chassi just nu och tänkte snart börja bygga. Men det är just det me det vilket nätagg jag ska välja. Skulle gärna valt ett Seasonic då jag vet att dem håller kvalité, men de brukar väl kosta efter de också om jag inte minns fel.

Läste att du pratade om att modifiera fästena på chassit, så att man kan få in ett längre nätagg? Tar inte strömsladden i chassi-plåten då om man flyttar fästena? Syftar på den som kopplas till nätagget. Har hittat massa bra nätagg, fast de är 5-10mm för långa.. Så har inte bestämt vilket jag ska köpa än.

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av superst4r:

Tja, jo jag förstår det du. Låter ju riktigt bra! Låter som ditt bygge kommer bli riktigt grymt! Ska du ha ett fönster så man ser gpu blocket? Nice isf Sitter själv på samma chassi just nu och tänkte snart börja bygga. Men det är just det me det vilket nätagg jag ska välja. Skulle gärna valt ett Seasonic då jag vet att dem håller kvalité, men de brukar väl kosta efter de också om jag inte minns fel.

Läste att du pratade om att modifiera fästena på chassit, så att man kan få in ett längre nätagg? Tar inte strömsladden i chassi-plåten då om man flyttar fästena? Syftar på den som kopplas till nätagget. Har hittat massa bra nätagg, fast de är 5-10mm för långa.. Så har inte bestämt vilket jag ska köpa än.

såg att du skrev att om du vände på ditt nätagg så fick du plats med det. jag har ett fractal newton2, om jag vänder på det så får jag också plats med det?
Hur har det påverkat tempen i chassit att du vände på nätagget? jag kommer antagligen köra en sådan färdig vattenkylningslösning på cpun, men inte på grafikkortet då jag inte vill ta bort hårddiskburen. jag kör med en 3,5mm 2tb och en 2,5mm 250gb, blir jobbigt om ajg tar bort buren

Visa signatur

GTX 780TI SC @1,28ghz med accelero hybrid, I7 3770K @4,6ghz, 16gb 1866mhz ram, 240gb intel SSD x2, 2TB 7200rpm, fractal arc, fractal modulärt nätagg 850w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaion:

såg att du skrev att om du vände på ditt nätagg så fick du plats med det. jag har ett fractal newton2, om jag vänder på det så får jag också plats med det?
Hur har det påverkat tempen i chassit att du vände på nätagget? jag kommer antagligen köra en sådan färdig vattenkylningslösning på cpun, men inte på grafikkortet då jag inte vill ta bort hårddiskburen. jag kör med en 3,5mm 2tb och en 2,5mm 250gb, blir jobbigt om ajg tar bort buren

Tjena!
Jag antar att ditt Newton-agg ser ut som ATX-nätagg brukar göra, i så fall så ser jag inga problem så länge det inte är för djupt.

Då nätagget ligger precis under den övre radiatorn så blir denna ca. 3 grader varmare än radiatorn på baksidan vid hård belastning. Jag har kört datorn ganska hårt utan att nätaggs-fläkten startar så tack vare fläktkontrollern suger den övre fläkten någon procent mer och drar med sig värmen från nätagget ut ur chassit.

Visa signatur

Desktop Chassi: Fractal Design Node 304 - MB: Asus PP8Z77-I DELUXE - CPU: Core i7 2600k - Ram: 8Gb Vengeance - Video: Nvidia GTX 680 - SSD: Vertex 4 256Gb - Kylning: Innovatek+EKWB - OS: Windows 7 Pro 64bit SP1 - Skärm: Asus MS238h
Media EEEBox 1501P - Proj: Optoma HD200X - Fjärr: Logitech Dinovo
Laptop Samsung 900X3A

Permalänk
Medlem
Skrivet av faldo:

Tjena!
Jag antar att ditt Newton-agg ser ut som ATX-nätagg brukar göra, i så fall så ser jag inga problem så länge det inte är för djupt.

Då nätagget ligger precis under den övre radiatorn så blir denna ca. 3 grader varmare än radiatorn på baksidan vid hård belastning. Jag har kört datorn ganska hårt utan att nätaggs-fläkten startar så tack vare fläktkontrollern suger den övre fläkten någon procent mer och drar med sig värmen från nätagget ut ur chassit.

storleken på mitt nätagg
(D x W x H, mm): 165 x 150 x 86 är storleken på mitt nätagg. kommer det att gå, att vända så att modulära kontakterna inte ligger mot grafikkortet? jag antar att man kan vända på fläktarna i fronten så att dem suger ut luft, så att varmluften från nätagget åker ut där. eller vart kommer utblåset från nätagget? är det upp och ner du vänder det, eller är det åt sidan? lite svårt att se på dina bilder.

Visa signatur

GTX 780TI SC @1,28ghz med accelero hybrid, I7 3770K @4,6ghz, 16gb 1866mhz ram, 240gb intel SSD x2, 2TB 7200rpm, fractal arc, fractal modulärt nätagg 850w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaion:

storleken på mitt nätagg
(D x W x H, mm): 165 x 150 x 86 är storleken på mitt nätagg. kommer det att gå, att vända så att modulära kontakterna inte ligger mot grafikkortet? jag antar att man kan vända på fläktarna i fronten så att dem suger ut luft, så att varmluften från nätagget åker ut där. eller vart kommer utblåset från nätagget? är det upp och ner du vänder det, eller är det åt sidan? lite svårt att se på dina bilder.

Ditt nätagg är alltså 165 djupt vilket är precis på gränsen... om du modifierar chassits nätaggs-hållare som jag gjort och viker de modulära kablarna ganska hårt så bör du ha någon millimeter till godo. Om det mot förmodan inte går så kan en sista utväg vara att borra nya hål för skruvarna som moderkortet sitter fast i samt modifiera bakplåts-hålet, då kommer det garanterat att passa. Om du inte vill mecka alls, köp ett 150mm djupt nätagg
Jag valde att inte vända fläktarna i fronten av den enkla anledning att det är tyvärr dom enda fläktarna som suger in luft, undertrycket i chassit gör det redan trögt för fläktarna.
Mitt nätagg ligger upp och ner, vilket visserligen orsakar att värmen leds åt "fel håll", men hinner aldrig värma luften i chassit då radiator-fläkten sitter precis ovanför.

Visa signatur

Desktop Chassi: Fractal Design Node 304 - MB: Asus PP8Z77-I DELUXE - CPU: Core i7 2600k - Ram: 8Gb Vengeance - Video: Nvidia GTX 680 - SSD: Vertex 4 256Gb - Kylning: Innovatek+EKWB - OS: Windows 7 Pro 64bit SP1 - Skärm: Asus MS238h
Media EEEBox 1501P - Proj: Optoma HD200X - Fjärr: Logitech Dinovo
Laptop Samsung 900X3A

Permalänk
Medlem

Grymma delar i sån liten låda. Blir lite sugen på nåt liknande till nästa bygge men är lite feg. Vatten+elekronik känns lite jobbigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PierreB:

Grymma delar i sån liten låda. Blir lite sugen på nåt liknande till nästa bygge men är lite feg. Vatten+elekronik känns lite jobbigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Vattnet är avjoniserat, dvs. att det leder inte ström. Du kan fylla hela chassit med batterivatten samtidigt som datorn är igång utan att det kortsluter. Tänk på att om du sågar/slipar så kan det bildas ett moln av små ledande partiklar som är ledande, så Dremla inte med datorkomponenterna monterade och damsug noga när du är klar

Visa signatur

Desktop Chassi: Fractal Design Node 304 - MB: Asus PP8Z77-I DELUXE - CPU: Core i7 2600k - Ram: 8Gb Vengeance - Video: Nvidia GTX 680 - SSD: Vertex 4 256Gb - Kylning: Innovatek+EKWB - OS: Windows 7 Pro 64bit SP1 - Skärm: Asus MS238h
Media EEEBox 1501P - Proj: Optoma HD200X - Fjärr: Logitech Dinovo
Laptop Samsung 900X3A

Permalänk
Medlem

Tjenare är också i tankarna om att vattenkyla mitt system med ett Node 304! Har dock lite funderingar:
Måste man modifiera platsen på nätaggregatet ifall man vill sätta dit pumpen där du satte den?
Är det svårt att jobba med vattenkylning? Aldrig gjort det.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

snyggt gjort! men du skulle kunnat fästigt ssd'n under insugs fläktarna. Har gjort det själv en gång så jag vet att det funkar

Visa signatur

Ghost S1 + Lenovo T5
30" 21:9 IPS 200 Hz

tidigare:
SGPC K39 - 9600k, 1660S, 350w 1U