Permalänk
Medlem

val av gripen "kylpast-bortagare"

Hej folk.
Nu till veckan ska jag börja bygga på min nya dator och ska då rengöra mitt gamla grafikkort från gammal smulig kylpasta. Så jag drog till Ica för att köpa aceton. Först då slog det mej, det finns ju fler än den gröna acetonen.

Ska man använda röd eller grön aceton (kemisk ren eller med olja) eller ska man köra på den kemisk rena bensinen (svart etikett) ?

Såklart så kommer jag att slå upp ett galleri på måndag eller tisdag då jag fått min beställning

PS: isopropanol fanns inte på apoteket annars hade jag köpt det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5900X || GTX3080 || Impact DTX || 32GB RAM @ 3600MHz || Custom Loop i Lian Li Tu150 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oobah45:

Hej folk.
Nu till veckan ska jag börja bygga på min nya dator och ska då rengöra mitt gamla grafikkort från gammal smulig kylpasta. Så jag drog till Ica för att köpa aceton. Först då slog det mej, det finns ju fler än den gröna acetonen.

Ska man använda röd eller grön aceton (kemisk ren eller med olja) eller ska man köra på den kemisk rena bensinen (svart etikett) ?

Såklart så kommer jag att slå upp ett galleri på måndag eller tisdag då jag fått min beställning

PS: isopropanol fanns inte på apoteket annars hade jag köpt det.

Skickades från m.sweclockers.com

Kemiskt ren, röd etikett.

Köp inte med olja, för allt i världen

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Hedersmedlem

utan olja.
I övrigt se FAQ: http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

* tråd låst enl. §2 *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.