Alternativa fläktar till Gentle Typhoon utan högfrekventa ljud?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spennis:

Då är du antagligen en av dem som röstade "Nej" i omröstningen Vi pratar inte om att de är högljudda, snarare om hur de låter när de låter.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, fast jag hor dem knappt. Kanske har dalig horsel dock, smaken ar som baken. Spelar ingen roll i mitt fall da min pump ( EK DCP 4.0 ) later som 40 Gentle Typhoons inopererade i trumhinnan.

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Medlem
Skrivet av R00t:

snacka om radiatorer! På bilden påpekar du att den övre radiatorns fläkt har 5mm fritt utrymme från moderkortet. Det kan skapa problem med den fläkten jag länkade pga serverfläktar är dubbelt så tjocka.

Det tunnaste och tystaste jag kan hitta i en tunn formfaktor är https://www.inet.se/produkt/6300081/fractal-design-120mm-sile...
De flyttar bara aningen mer luft än dina nuvarande fläktar, du kan ju beställa. Prova och se vad du tycker om dem, det är ju klurigt att liksom veta hur de låter. Eller gå in till en inet butik och be och få prova ett par olika.

haahah ett stort jävla skämt att rekommendera Fractals fläktar, fan de flyttar inte luft för fem öre!
testat både nya och gamla fractal i alla storlekar tycker de låter mer än vad de flyttar luft? jag menar, de gör lika mycket som inget?

jag kan lägga en tändare rakt framför en fractal och den lyckas inte släcka den ens? :S

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelathur:

Jo, fast jag hor dem knappt. Kanske har dalig horsel dock, smaken ar som baken. Spelar ingen roll i mitt fall da min pump ( EK DCP 4.0 ) later som 40 Gentle Typhoons inopererade i trumhinnan.

Testa hänga upp pumpen i cykelslang, det gör en jäkla skillnad.

Visa signatur

Stationär: Obsidian 550D WaterCooled - Dual Radiator Mod
Intel Core i5 2500k @ 4,5GHz [EK Supreme HF] | ASUS P8P67 | 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz CL 8 | Crossfire Gigabyte Radeon HD6950 2GB @ 1536 shaders [EKWB FC6970] | Caviar WD Black 640GB | Caviar WD Green 1TB | Corsair HX 850W | Windows 7 Pro 64-bit